8. Puhdistus, huolto ja varaosatilaus
Sammuta laite aina ennen huoltotoimia ja irroita
sytytystulpan pistoke.
8.1 Lankapuolan / leikkauslangan vaihto
1. Kierrä pidikeruuvi (kuva 6a/kohta G)
vastapäivään irti ja ota se pois (kuva 6b). Jos et
voi tehdä tätä käsin, voit käyttää apuna avainta
(kuva 2/nro 10).
2. Ota puola (kuva 6c/kohta H) ja jousi (kuva
6c/kohta I) karasta (kuva 6c/kohta J) pois.
Seuraavat alakohdat tulee tehdä vain silloin, kun
vaihdetaan pelkkä lanka eikä koko karaa:
Ota vielä jäljellä oleva leikkuulanka pois puolalta.
Aseta uusi leikkuulanka keskeltä kaksinkerroin ja
pane tämä lenkki yhteen puolanjakajan raoista
(kuva 6d).
Kierrä lanka kiristäen kuten kuvassa näytetään
myötäpäivään puolalle (kuva 6e), jolloin
puolanjakaja erottaa puoliskot toisistaan. Kelaa
koko lanka puolalle, paitsi viimeiset 15 cm.
3. Kiinnitä kumpikin langanpää yhteen rakoon (kuva
6f/kohta L) puolan vastakkaisille puolille.
4. Pane jousi puolan sisään ja vie molemmat
langanpäät kukin yhden puolanpidikkeessä
olevan silmukan läpi (kuva 6c/kohta K).
5. Aseta puola takaisin puolanpidikkeeseen.
Huolehdi siitä, että jousi luistaa karan yli eikä
juutu kiinni.
6. Paina puola yhdellä kädellä puolanpidikkeeseen
ja ruuvaa toisella kädellä sen pidikeruuvi tiukkaan
kiinni (kuva 6g).
7. Vedä voimakkaasti molemmista langanpäistä,
jotta lanka irtoaa raoista.
8. Leikkaa liika lanka pois, jätä jäljelle noin 13 cm.
Tämä vähentää moottorin rasitusta käynnistyksen
ja lämmityskäytön aikana.
8.2 Ilmansuodattimen huolto
Likaantuneet ilmansuodattimet alentavat moottorin
tehoa, koska kaasuttimeen tulee liian vähän ilmaa.
Säännöllinen tarkastus on tämän vuoksi
välttämätöntä. Ilmansuodatin (22) tulee tarkastaa 25
käyttötunnin välein ja puhdistaa tarvittaessa. Jos ilma
on hyvin pölyistä, tulee ilmansuodatin tarkastaa
useammin.
1. Ota ilmansuodattimen kansi pois (kuva 10a)
2. Ota ilmansuodatin pois (kuvat 10b/10c)
3. Puhdista suodatinpatruuna koputtelemalla tai
puhaltamalla.
4. Kokoaminen tehdään päinvastaisessa
järjestyksessä.
Huomio: Älä koskaan puhdista ilmansuodatinta
bensiinillä tai tulenaroilla liuotteilla.
8.3 Sytytystulpan huolto
Sytytystulpan kipinäväli = 0,6mm. Kiristä
sytytystulppa paikalleen 12 - 15 Nm momentilla.
Tarkasta sytytystulpan puhtaus ensi kerran 10
käyttötunnin jälkeen ja puhdista se tarvittaessa
kuparilankaharjalla. Huolla sen jälkeen sytytystulppa
aina 50 käyttötunnin välein.
1. Irrota sytytystulpan pistoke.
2. Ota sytytystulppa pois (kuva 11b) mukana
toimitetulla sytytystulpan avaimella (19).
3. Kokoaminen tehdään päinvastaisessa
järjestyksessä.
8.4 Suojakuvussa olevan terän teroitus
Suojakuvun leikkausterä (kuva 7a/kohta R) saattaa
tylsistyä ajan myötä. Jos huomaat näin tapahtuneen,
irrota ruuvi, jolla suojakuvun leikkausterä on kiinnitetty
suojakupuun. Kiinnitä terä ruuvipenkkiin. Teroita veitsi
hiomalla sitä laakealla viilalla ja huolehdi siitä, että
leikkausreunan kulma säilyy entisellään. Viilaa vain
yhteen suuntaan.
8.5 Kaasuttimen säädöt
Huomio! Kaasuttimen säädöt saa suorittaa
ainoastaan valtuutettu asiakaspalvelu.
Kaikkia kaasuttimeen tehtäviä toimia varten tulee
ensin irroittaa ilmansuodattimen kansi, kuten kuvissa
10a ja 10b näytetään.
Kaasuvaijerin säätö:
Mikäli laitteen suurinta kierroslukua ei ajan mittaan
enää saavuteta ja muut luvussa 11 Häiriönpoisto
mainitut syyt eivät tule kysymykseen, niin
kaasuvaijerin säätö saattaa olla tarpeen.
Tarkasta tätä varten ensin, aukeaako kaasutin
kokonaan, kun kaasukahva painetaan pohjaan. Näin
tapahtuu silloin, kun vipu M ottaa kiinni kaasuttimen
runkoon, kun kaasu painetaan pohjaan (kuva 12a).
Kuvasta 12a näet oikean säädön. Jos vipu M ei painu
kiinni kaasuttimen runkoon, niin säätöä täytyy korjata.
Kaasuvaijerin jälkisäädössä tulee suorittaa seuraavat
toimenpiteet:
Löysennä vastamutteria (kuva 12b/kohta N)
muutaman kierroksen verran.
Kierrä säätöruuvia (kuva 12b/kohta O) ulospäin,
kunnes vipu M koskettaa kaasuttimen runkoon,
kuten kuvassa 12a näytetään, kaasun ollessa
pohjaan painettuna.
Kiristä vastamutteri jälleen.
63
FIN