Sony VGC-LA3R Warranty

Tyyppi
Warranty
GUARANTEE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
End User Software License
Agreement. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Sony Support services . . . . . . . . . . . . . 51
GARANTIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
Contrato de utilização
de software. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Serviços de apoio Sony. . . . . . . . . . . . . 55
TAKUU . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .11
Loppukäyttäjän
käyttöoikeussopimus . . . . . . . . . . . . . . 38
Sonyn tukipalvelut . . . . . . . . . . . . . . . .59
GARANT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14
Programvarulicensavtal
för slutanvändare
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Sonys supporttjänster. . . . . . . . . . . . . . 63
ΕΓΓΥΗΣΗ
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .17
Σύμαση άδειας ρήσης λγισμικύ
απ τν τελικ ρήστη
. . . . . . . . . . . . . . 42
Υπηρεσίες υπστήριης Sony
. . . . . . . . . 67
ZÁRUKA
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .21
Licenční smlouva na software
s koncovým uživatelem
. . . . . . . . . . . . . . 44
Poskytování odborné pomoci
společností Sony
. . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
GARANTİ
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
Son Kullanıcı Yazılım Lisans
Sözleşmesi
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
Sony Destek hizmetleri
. . . . . . . . . . . . 76
GWARANCJA. . . . . . . . . . . . . . . . . . .27
Umowa Licencyjna Użytkownika
Oprogramowania . . . . . . . . . . . . . . . .47
Usługi pomocy technicznej firmy Sony .80
GARANŢIE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .31
Acord de licenţă a aplicaţiilor software
cu utilizatorul final . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .49
Servicii de asistenţă Sony. . . . . . . . . . . . . . .84
EN
PT
FI
SV
EΛ
CS
TR
PL
RO
3-211-480-11.fm Page 3 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
11
TAKUU
Hyvä Asiakas,
Kiitämme Sony-tuotteen hankinnasta. Toivomme, että olet tyytyväinen sen käyttöön.
Siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että tuotteesi tarvitsee takuuhuoltoa, ota yhteys VAIO-Linkiin
(http://support.vaio.sony.eu) tai jälleenmyyjääsi tai valtuutetun palveluverkkomme jäseneen (ASN)
Euroopan talousalueella (ETA) tai muissa, tässä Takuussa tai sen liitekirjasessa ilmoitetuissa maissa.
Suosittelemme, että luet asiakirjat huolellisesti ennen kuin pyydät takuuhuoltoa, jolloin vältyt tarpeettomilta
hankaluuksilta.
Takuusi
Tämä Takuu on koskee Sony-tuotettasi, mikäli niin on ilmoitettu tuotteen mukana toimitetuissa
asiakirjoissa edellyttäen, että tuote on ostettu Takuun kattavalla alueella. Sony takaa, että tämä tuote ei
sisällä materiaali- ja valmistusvikoja YHDEN VUODEN ajan alkuperäisestä ostohetkestä alkaen. Tarkat
tiedot takuun kestosta löytyvät tämän asiakirjan sivulta 13 tai Internet-sivulta http://support.vaio.sony.eu.
Sony-yhtiö, joka vastaa tästä Takuusta ja täyttää sen sitoumukset on ilmoitettu tässä Takuussa tai mukana
toimitetuissa asiakirjoissa koskien maata, jossa pyydät takuuhuoltoa.
Jos tuotteessa ilmenee takuuaikana (alkuperäisestä ostohetkestä laskien) materiaali- tai valmistusvikoja
Sony tai takuualueella toimiva ASN-jäsen korjaa tai (Sonyn harkinnan mukaan) vaihtaa tuotteen tai sen
vialliset osat ilman työ- ja vaihto-osakustannuksia alla ilmoitettujen ehtojen ja rajoitusten mukaisesti. Sony
ja ASN-jäsenet voivat vaihtaa vialliset tuotteet tai osat uusiin tai kunnostettuihin tuotteisiin tai osiin. Kaikki
tuotteet ja vaihdetut osat siirtyvät Sonyn omistukseen.
Ehdot
1 Takuuhuolto myönnetään vain, kun alkuperäinen lasku tai myyntitosite (josta ilmenee ostopäivä, tuote
ja jälleenmyyjän nimi) esitetään yhdessä viallisen tuotteen kanssa takuuajan puitteissa. Sony ja ASN-
jäsen voi kieltäytyä maskuttomasta takuuhuollosta, jos näitä asiakirjoja ei esitetä tai jos ne ovat
epätäydellisiä tai niitä ei voi lukea. Tämä Takuu ei ole voimassa, jos tuotteen sarjanumero on muutettu,
poistettu, irrotettu tai tehty ei-luettavaksi.
2 Asiakkaan on poistettava irrotettavat tallennusvälineet tai lisävarusteet ennen tuotteen toimittamista
takuuhuoltoon, jotta vältytään vioilta tai tietojen menetykseltä/poistamiselta.
3 Tämä Takuu ei koske kuljetuskustannuksia eikä kuljetukseen liittyviä riskejä tuotetta toimitettaessa
Sonylle tai ASN-jäsenelle.
4 Tämä takuu ei koske:
kulutuksesta aiheutuvaa säännöllistä huoltoa ja korjausta tai osien vaihtoa
kuluvia osia (osia, jotka joudutaan vaihtamaan ajoittain, kuten akut)
normaalin henkilökohtaisen tai kotitalouskäytön vastaisesta käytöstä aiheutuneita vaurioita tai vikoja
virheellisen käytön aiheuttamia vaurioita tai muutoksia, mukaan lukien:
käsittely, joka aiheuttaa tuotteeseen fyysisiä, kosmeettisia tai pintavaurioita tai muutoksia tai
vahingoittaa nestekidenäyttöjä
tuotteen asentaminen tai käyttäminen normaalin käyttötarkoituksen tai Sonyn antamien asennus- ja
käyttöohjeiden vastaisesti
tuotteen ylläpidosta Sonyn antamien huolto-ohjeiden noudattamatta jättäminen
tuotteen asentaminen tai käyttö käyttö- tai asennusmaan teknisten- tai turvalakien tai standardien
vastaisesti
virustartuntoja tai tuotteen käyttö muulla kuin mukana toimitetulla ohjelmalla tai väärin asennetulla
ohjelmalla
järjestelmien, jolla tuotetta käytetään tai jotka on asennettu, laatua tai vikoja, lukuun ottamatta
tuotteen käyttöön suunniteltuja Sonyn tuotteita
tuotteen käyttäminen lisävarusteilla, oheislaitteilla ja muilla tuotteilla, joiden tyyppi, laatu ja standardi
ei vastaa Sonyn määritelmää
muiden kuin Sonyn tai ADN-jäsenten suorittamia korjauksia tai korjausyrityksiä
ilman Sonyn ennalta annettua kirjallista lupaa suoritettuja säätöjä tai muuttamista, sisältäen:
tuotteen päivittäminen ylittämällä käyttöoppaassa ilmoitetut tekniset määritykset tai ominaisuudet
FI
3-211-480-11.fm Page 11 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
12
tuotteeseen tehdyt muutokset sen saattamiseksi kansallisten tai paikallisten teknisten tai
turvastandardien mukaiseksi muissa maissa, kuin mihin tuote on erityisesti suunniteltu ja valmistettu
laiminlyönti
onnettomuudet, tulipalo, nesteet, kemikaalit, muut aineet, tulvat, tärinät, liiallinen lämpö, riittämätön
tuuletus, virtapiikit, liiallinen tai väärä virta tai syöttöjännite, säteily, sähköstaattiset purkaukset
mukaan lukien salamat, muut ulkoiset voimat ja vaikutukset
5 Tämä takuu koskee ainoastaan tuotteen laitteisto-osia. Takuu ei koske ohjelmia (joko Sonyn tai
muiden), joille annetaan tai aiotaan käyttää loppukäyttäjän käyttöoikeussopimusta tai erillistä
takuuilmoitusta tai rajoituksia
6 Tämän tuotteen vianmääritys tulee asiakkaan maksettavaksi, jos:
a) tuotteen vianmäärityksen suorittava taho eli Sony tai valtuutettu Sony-huoltokeskus osoittaa, että
asiakas ei ole oikeutettu takuun mukaiseen vian korjaukseen (tietystä syystä);
b) tuote toimii oikein, eikä vikaa löydy.
Voit tarkastaa vianselvitysmaksun summan seuraavasta verkkosivustosta: http://support.vaio.sony.eu.
7 Vialliset pikselit, menettelytapa:
Litteissä näytöissä, jotka ovat ISO 13406-2 -vaatimusten mukaisia, voi olla viallisia
pikseleitä enintään 0,0005 %. VAIO-Link-sivuston Uutiset | Viimeisimmät päivitykset -kohta
(http://support.vaio.sony.eu/hotnews/Data/pixels) sisältää "Vialliset pikselit, menettelytapa" -aiheen,
josta voit tarkistaa VAIO-tietokoneesi vialliset pikselit, menettelytapa -tiedot.
Poikkeukset ja rajoitukset
Sony ei, muutoin kuin mitä on edellä ilmoitettu, anna takuuta (ilmoitettua, oletettua, lakisääteistä tai muuta)
tuotteelle eikä takaa sen mukana toimitetun tai siihen osana kuuluvan ohjelmiston laatua, suorituskykyä,
tarkkuutta, luotettavuutta, sopivuutta tiettyyn tarkoitukseen tai muuhun. Jos soveltuva laki ei salli osittain
tai kokonaan tätä poikkeusta, Sony sulkee pois tai rajoittaa takuun soveltuvan lain sallimaan
enimmäislaajuuteen. Kaikki takuut, joita ei voida täysin sulkea pois, rajoitetaan (soveltuvan lain sallimissa
puitteissa) tämän Takuu kestoon.
Sonyn ainoa velvoite tämän Takuun puitteissa on korjata tai vaihtaa tuotteet tässä Takuussa ilmoitettujen
ehtojen ja edellytysten mukaisesti. Sony ei vastaa menetyksiä tai vaurioita koskien tuotteita, huoltoa, tätä
Takuuta tai muuta, mukaan lukien - taloudelliset tai aineettomat menetykset - tuotteesta maksettu hinta -
voittojen, tuottojen, tietojen, tuotteen tai muun siihen liittyvän tuotteen nautinnan tai käytön menetyksiä -
epäsuoria, tahattomia tai seuraamuksellisia menetyksiä tai vaurioita. Tämä on voimassa, jos kyseinen
menetys tai vaurio liittyy:
tuotteen tai siihen liittyvien tuotteiden huonontumisesta tai käyttämättömyydestä vikojen tai ei-
saatavuuden johdosta tuotteen ollessa Sonylla tai ASN-jäsenellä, mikä on aiheuttanut seisokin,
käyttöajan menetyksen tai liiketoiminnan keskeytyksen
tuotteen tai siihen liittyvien tuotteiden antama epätarkka ulosanti
sovellusohjelmien tai irrotettavien tallennusvälineiden vauriot tai menetykset tai
virustartunnat ja muut syyt.
Tämä koskee kaikkien laillisten teorioiden alaisia menetyksiä ja vaurioita, mukaan lukien laiminlyönti ja
muut syyt, sopimusrikkomukset, ilmoitetut tai oletetut takuut ja seurausvastuu (vaikka Sonylle tai ASN-
jäsenelle on ilmoitettu kyseisten vaurioiden mahdollisuudesta).
Niissä kohdissa joissa soveltuva laki kieltää tai rajoittaa näitä vastuun poikkeuksia, Sony sulkee pois tai
rajoittaa vastuunsa soveltuvan lain sallimaan enimmäislaajuuteen. Esimerkiksi joissakin maissa kielletään
vaurioiden, jotka ovat seurausta laminlyönnistä, karkeasta laminlyönnistä, tahallisesta väärinkäytöstä,
petoksesta ja vastaavista teoista, pois sulkeminen tai rajoittaminen. Sonyn vastuu tämän takuun puitteissa
ei missään tapauksessa ylitä tuotteesta maksettua hintaa, mutta jos soveltuva laki sallii ainoastaan
korkeamman korvausvelvollisuuden, korkeampi korvausvelvollisuus on voimassa.
3-211-480-11.fm Page 12 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
13
Asiakkaan lailliset oikeudet
Kuluttajilla on soveltuvien kansallisten lakien lailliset (lakisääteiset) oikeudet, jotka koskevat
kulutustuotteiden myyntiä. Tämä takuu ei vaikuta asiakkaan laillisiin oikeuksiin eikä niihin oikeuksiin, joita
ei voida sulkea pois tai rajoittaa eikä oikeuksiin suhteessa tuotteen asiakkaalle myymään henkilöön. Voit
puolustaa oikeuksia oman harkintasi mukaan.
Sony Vaio of Europe,
a division of Sony Service Centre (Europe) N.V.
The Corporate Village
Da Vincilaan 7 - D1
B-1935 Zaventem - Belgia
Sonyn takuuaika uusille ja kunnostetuille (myydyille) VAIO-tuotteille
VAIOn kannettavat tietokoneet ja pöytätietokoneet
Itävalta 2 vuoden takuu
Belgia 1 vuoden takuu
Tanska 1 vuoden takuu
Suomi 1 vuoden takuu
Ranska 1 vuoden takuu
Saksa 2 vuoden takuu
Kreikka 1 vuoden takuu
Irlanti 1 vuoden takuu
Italia 1 vuoden takuu
Luxemburg 1 vuoden takuu
Alankomaat 1 vuoden takuu
Norja 1 vuoden takuu
Portugali 2 vuoden takuu
Espanja 1 vuoden takuu
Ruotsi 1 vuoden takuu
Sveitsi 1 vuoden takuu
Tsekin tasavalta 2 vuoden takuu
Turkki 2 vuoden takuu
Iso-Britannia 1 vuoden takuu
Ukraina 1 vuoden takuu
Puola 1 vuoden takuu
Romania 1 vuoden takuu
3-211-480-11.fm Page 13 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
38
Loppukäyttäjän käyttöoikeussopimus
Tämä loppukäyttäjän käyttöoikeussopimus (“EULA”) on laillinen sopimus sinun ja Sony
Corporationin (jäljempänä ”SONY”), Japanin lain alla järjestäytynyt yritys, Sony-tietokonejärjestelmäsi
(”SONY-LAITTEISTO”) valmistaja ja kaikkien Sonyn SONY-LAITTEISTON kolmannen osapuolen
lisensoijan (”KOLMANNEN OSAPUOLEN LISENSOIJA”) välillä. Ole hyvä ja lue tämä EULA huolellisesti
ennen kuin asennat tai käytät Sonyn ohjelmistoa ja muita kolmansien osapuolien, tämän EULAn (”SONY-
OHJEMISTO”) yhteydessä toimitettuja ohjelmia. Asentaessasi tai käyttäessäsi SONY-OHJEMISTOA
hyväksyt sitoutuvasi tämän EULAn ehtoihin. Saat käyttää SONY-OHJELMISTOA ainoastaan SONY-
LAITTEISTON kanssa. SONY-OHJELMISTOn lisenssiä ei myydä.
Edellä mainitusta huolimatta ohjelmistoa, joka on toimitettu erillisellä Loppukäyttäjän
käyttöoikeussopimuksella (“Kolmannen osapuolen EULA”), sisältäen mutta ei siihen rajoittuen, Microsoft
Corporationin Windows
®
–käyttöjärjestelmän, koskee Kolmannen osapuolen EULA.
Jos et hyväksy tämän EULAn ehtoja, ole hyvä ja palauta SONY-OHJELMISTO sekä SONY-LAITTEISTO
sinne mistä olet sen hankkinut.
1 Sopimus. SONY myöntää sinulle tämän SONY-OHJELMISTON ja siihen liittyvien asiakirjojen
käyttöoikeuden. Tämän sopimuksen puitteissa saat käyttää SONY-OHJELMISTOA henkilökohtaiseen
käyttöösi yhdessä SONY-LAITTEISTOSSA, jota ei ole liitetty verkkoon ja saat tehdä SONY-
OHJELMISTOsta yhden kopion koneella luettavassa muodossa ainoastaan varmuuskopiota varten.
2 Rajoitukset. SONY-OHJELMISTO sisältää tekijänoikeudella suojattua materiaalia ja muuta
omaisuusmateriaalia. Näiden materiaalien suojelemiseksi, poikkeuksena soveltuvan lain sallimissa
tapauksissa, et saa purkaa konekielelle, kääntää tai purkaa SONY-OHJELMISTOA kokonaan tai
osittain. Lukuun ottamatta SONY-OHJELMISTON siirtämistä toiselle yhdessä SONY-LAITTEISTON
kanssa ja kun siirronsaaja on ennalta hyväksynyt tämän EULAn ehdot, et saa myydä tai vuokrata SONY-
OHJELMISTOA ja sen kopiota kenellekään kolmannelle osapuolelle.
3 Rajoitettu takuu. SONY takaa, että tietovälineessä, johon SONY-OHJELMISTO on tallennettu, ei ole
fyysisiä vikoja yhdeksäänkymmeneen (90) päivään ostopäivästä laskien, joka ilmenee ostokuitin
kopiosta. Sovellettavan takuuajan aikana SONY vaihtaa maksutta vialliset tietovälineet edellyttäen, että
ne toimitetaan asianmukaisesti pakattuina paikkaan, josta ne on hankittu yhdessä nimesi, osoitteesi ja
ostotodistuksen kanssa. SONY ei ole velvollinen korvaamaan tietovälinettä, joka on vaurioitunut
onnettomuuden, väärinkäytön tai väärän käytön seurauksena.
Edellä mainittu rajoitettu takuu syrjäyttää kaikki muut esitykset, laissa tai muutoin ilmoitetut suorat tai
epäsuorat ehdot ja takuut ja SONY JA SONYN KOLMANNEN OSAPUOLEN LISENSOIJAT EIVÄT ANNA
MITÄÄN MUITA TAKUITA EIVÄTKÄ SITOUDU MUIHIN EHTOIHIN, SISÄLTÄEN MUTTA EI SIIHEN
RAJOITTUEN, EPÄSUORAAT TAKUUT JA/TAI EHDOT TYYDYTTÄVÄSTÄ LAADUSTA JA
SOPIVUUDESTA TIETTYYN TARKOITUKSEEN. Tämän rajoitetun takuun ehdot eivät vaikuta tai haittaa
loppukäyttäjän lainmukaisia oikeuksia eivätkä ne rajoita tai sulje pois SONYN vastuuta SONYN
laiminlyönnistä aiheutuneesta kuolemasta tai henkilövahingosta.
4 Vastuurajoitukset. SONY EIVÄTKÄ SONYN KOLMANNEN OSAPUOLEN LISENSOIJAT OLE
VASTUUSSA MISTÄÄN EPÄSUORASTA, ERITYISESTÄ, TAHATTOMASTA, RANKAISEVISTA TAI
SEURANNAISVAHINGOISTA, JOTKA OVAT SEURAUSTA SUORAN TAI EPÄSUORAN TAKUUN
RIKKOMUKSISTA, SOPIMUSRIKKOMUKSISTA, LAIMINLYÖNNISTÄ, SUORASTA VASTUUSTA TAI
MISTÄÄN MUUSTA LAILLISESTA TEORIASTA, JOKA KOSKEE SONY-OHJELMISTOA TAI SONY-
LAITTEISTOA. NÄIHIN VAHIKOIHIN KUULUVAT, MUTTA EI NIIHIN RAJOITTUEN, TUOTON TAI VOITON
MENETYS, TIETOJEN MENETYS, TUOTTEEN TAI MUUN OHEISLAITTEEN KÄYTÖN ESTYMINEN,
SEISOKKIAIKA JA OSTAJAN MENETTÄMÄ AIKA, VAIKKA SONYLLE TAI SEN KOLMANNEN
OSAPUOLEN LISENSOIJILLE ON ILMOITETTU TÄLLAISTEN VAHINKOJEN MAHDOLLISUUDESTA.
JOKA TAPAUKSESSA SONYN JA SONYN KOLMANNEN OSAPUOLEN LISENSOIJIEN KOKO VASTUU
FI
3-211-480-11.fm Page 38 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
39
TÄMÄN SOPIMUKSEN PUITTEISSA RAJOITTUU SINUN OHJELMASTA MAKSAAMAASI SUMMAAN.
JOTKIN HALLINTOALUEET EIVÄT SALLI TIETYNTYYPPISTEN VAHINKOJEN POIS SULKEMISTA TAI
RAJOITTAMISTA, JOLLOIN EDELLÄ MAINITTU POIS SULKEMINEN TAI RAJOITUS EI KOSKE SINUA.
5 Irtisanominen. Tämä EULA on voimassa sen irtisanomiseen asti. Voit sanoa irti tämän EULAn milloin
tahansa tuhoamalla SONY-OHJELMISTON, siihen liittyvät asiakirjat ja kaikki näiden kopiot. SONY voi
irtisanoa tämän EULAn välittömästi siitä ilmoittamatta, jos tämän EULAn ehtoja ei noudateta.
Irtisanomisen jälkeen sinun on tuhottava SONY-OHJELMISTO, siihen liittyvät asiakirjat ja näiden kopiot.
6 Sovellettava laki. Tähän EULAan sovelletaan Japanissa voimassa olevia lakeja.
Jos sinulla on kysyttävää tästä käyttöoikeussopimuksesta tai rajoitetusta takuusta, ota yhteys
VAIO-Link-palveluun.
3-211-480-11.fm Page 39 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
59
Sonyn tukipalvelut
Sony tarjoaa mm. seuraavat tietokoneeseesi liittyvät tukipalvelut:
e-Support;
VAIO-Link-asiakaspalvelu.
Näiden online-palvelujen käyttäminen edellyttää Internet-yhteyden asentamista.
e-Support
Mikä on e-Support?
Jos olet jo käynyt läpi käyttöoppaat ja sivustot, mutta et edelleenkään ole löytänyt vastausta kysymykseesi/
ongelmaasi, sinun kannattaa hakea ratkaisua e-Support-tuen avulla.
e-Support Web Portal on interaktiivinen sivusto, jossa voit lähettää VAIO-tietokonettasi koskevia teknisiä
kysymyksiä. Vastauksen antaa asiaan perehtynyt tukitiimimme.
Jokaista lähetettyä kysymystä käsitellään ainutkertaisena tapauksena, jotta sinä ja e-Support Team voitte
kommunikoida helposti.
Kuka voi käyttää e-Supportia?
Kaikilla rekisteröidyillä VAIO-asiakkailla on rajoittamaton oikeus VAIO-Link e-Support -portaalin käyttöön.
Kuinka pääsen VAIO-Link e-Support -portaaliin?
Kun rekisteröit VAIO-tietokoneesi, saat automaattisesti muutaman tunnin kuluttua sähköpostiviestin, jossa on e-
Support-linkki, asiakastunnus ja joitakin perustietoja. Tämän jälkeen sinun on vain aktivoitava tilisi napsauttamalla
sähköpostissa olevaa linkkiä. Nyt voit luoda ensimmäisen tapauksesi!
Pääset VAIO-Link e-Support -portaaliin mistä tahansa tietokoneesta, jossa on toimiva Internet-yhteys. e-Support-
portaalin käyttöä helpottaa täydellinen e-Support-palvelun ohjetiedosto.
Voinko lähettää kysymykseni omalla äidinkielelläni?
Koska olet yhteydessä e-Support Teamiin portaalin kautta, joka yhdistää sinut suoraan keskustietokantaamme,
e-Support hyväksyy ja käsittelee ainoastaan englannin-, ranskan- tai saksankielisiä kysymyksiä.
Voinko lähettää kysymykseni milloin tahansa?
Kyllä, voit lähettää kysymyksiä vuorokauden ympäri jokaisena viikonpäivänä. Ota kuitenkin huomioon, että e-
Support Team käsittelee kysymyksiäsi vain maanantaista perjantaihin klo 8 - 18.
Onko e-Supportin käyttäminen maksullista?
Ei, palvelu on täysin ilmainen kaikille rekisteröityneille VAIO-asiakkaille.
Mistä tiedän, että e-Support Team on käsitellyt kysymykseni/tapaukseni?
Heti kun e-Support Team on käsitellyt tapauksesi, saat sähköpostin, jossa ilmoitetaan, että tapauksesi on
päivitetty.
VAIO-Link-asiakaspalvelu
Mikä on VAIO-Link?
VAIO-Link on Sonyn kehittämä palveluohjelma, joka tarjoaa VAIO-asiakkaillemme henkilökohtaisen linkin laajoihin
teknisen tuen ja asiakastuen palveluihin. Näiden palveluiden tarkoitus on auttaa sinua hyödyntämään VAIO-
tuotevalikoimaamme tehokkaasti ja tarjota sinulle parasta mahdollista palvelua.
Taustatietoja palvelusta
Sony valmistaa PC-tuotteensa laadukkaista materiaaleista, ja tuotantoon käytettävä asiantuntemus ja suunnittelu
ovat huippuluokkaa laitteiden helppokäyttöisyyden takaamiseksi. Vaikka Sonyn tavoitteena on luonnollisesti
tarjota tuotteita, joihin asiakkat voivat olla heti täysin tyytyväisiä, Sony myöntää, että teknologian
monimutkaisuudesta johtuen asiakkaat saattavat joskus kohdata ongelmia, jotka edellyttävät tukea ja apua
Sonyltä. Tämän palvelutarpeen täyttämiseksi Sony on luonut palveluohjelman nimeltä VAIO-Link. Ohjelman
toteuttaminen on järjestetty pelkästään tähän palveluun keskittyvän vastauskeskuksen ja korjauspalvelun
muodossa. Henkilökunta näissä toimipisteissä on erittäin asiantuntevaa ja koulutettu tarjoamaan asiakkaalle
parasta mahdollista palvelua.
FI
3-211-480-11.fm Page 59 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
60
Kuka voi käyttää VAIO-Link-palvelua?
VAIO-Link-palveluja voivat käyttää kaikki rekisteröityneet asiakkaat, joiden VAIO-takuu on voimassa.
Jos VAIO-tietokoneen takuu ei ole voimassa, puhelintuki on maksullista.
Puhelinnumerot voivat muuttua eikä muutoksista välttämättä ilmoiteta etukäteen.
VAIO-tuotteen rekisteröiminen
Rekisteröinti on erittäin tärkeää parhaan mahdollisen palvelun takaamiseksi, sillä sen avulla voimme säilyttää
tietoja tietokoneesi kokoonpanosta ja yhteydenotoistasi takuukauden aikana. Rekisteröinnin ansiosta voimme
myös tarjota sinulle tietoja ja tietokoneen ohjelmistojen päivitysmahdollisuuksia automaattisesti. Rekisteröinti
mahdollistaa palvelumme mukauttamisen sinun tarpeidesi mukaiseksi.
Voit rekisteröityä käyttäen VAIO Online Registration -toimintoa, joka on asennettu tietokoneeseesi.
Tämän palvelun käyttäminen edellyttää Internet-yhteyttä.
VAIO-Link-palveluiden käyttäminen
VAIO-Link-palveluiden käyttäminen on helppoa kaikille asiakkaillemme. Voit käyttää seuraavia tapoja:
http://support.vaio.sony.eu: olemme kehittäneet käyttäjätukea varten tehokkaan sivuston, jossa käyttäjät
voivat itse etsiä vastauksia ongelmiinsa. Sivustossa voi etsiä ratkaisuja, päivityksiä tms. Etkö löydä ratkaisua
ongelmaasi? e-Support-palvelussa voit luoda ongelmatapauksen, seurata sen käsittelyä, päivittää sitä ja
ratkaista sen. Sivustossa on tietokanta, jossa on tuhansittain vastauksia erilaisiin kysymyksiin, sekä latausosio.
Voit myös seurata korjauksen edistymistä, jos VAIO-tietokoneesi on huollettavana.
Puhelin: palveluun voi ottaa yhteyden puhelimitse useimmissa maissa, joissa tuotteitamme myydään.
Voit käyttää sivustoamme vuorokauden ympäri viikon jokaisena päivänä.
VAIO-Link-palvelun puhelintuki on käytettävissä seuraavasti:
8:00 - 18:00 (paikallista aikaa), ma - pe
VAIO-Link on suljettuna viikonloppuisin, jouluna ja uutena vuotena.
Alla on mainittu puhelinnumerot. Näiden tietojen lisäykset ja päivitykset löytyvät rekisteröintitiedoista ja
sivustostamme.
Puhelinnumeroita päivitetään siitä erikseen ilmoittamatta.
Maa Kieli Puhelinnumero Soita tähän numeroon, kun VAIO-tietokoneesi…
Itävalta saksa 0179 56 73 33 … on takuun piirissä.
0900 270 31505 … ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Belgia hollanti 02 717 32 18 … on takuun piirissä.
0900 51 503 … ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
ranska 02 717 32 19 … on takuun piirissä.
0900 51 501 … ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Kypros englanti 800 911 50 … on takuun piirissä.
… ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Tanska englanti 070 11 21 05 … on takuun piirissä.
… ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Suomi suomi
englanti
0969 37 94 50 … on takuun piirissä.
… ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Ranska ranska 08 25 33 33 00 … on takuun piirissä.
08 92 39 02 53 … ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Saksa saksa 0180 577 67 76 … on takuun piirissä.
09001 101 986 … ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
3-211-480-11.fm Page 60 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
61
Kreikka kreikka 00800 4412 1496 … on takuun piirissä.
… ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Irlanti englanti 01 407 30 40 … on takuun piirissä.
1530 501 002 … ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Italia italia 848 801 541 … on takuun piirissä.
… ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Luxemburg ranska 342 08 08 538 … on takuun piirissä.
342 08 08 380 … on takuun piirissä.
… ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Alankomaat hollanti 020 346 93 03 … on takuun piirissä.
0900 04 00 278 … ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Norja englanti 23 16 25 92 … on takuun piirissä.
… ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Portugali portugali 808 201 174 … on takuun piirissä.
707 200 672 … ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Venäjän liit-
totasavalta
venäjä 495 258 76 69 … on takuun piirissä.
… ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Espanja espanja 914 534 087 … on takuun piirissä.
803 111 933 … ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Sveitsi saksa 01800 93 00 … on takuun piirissä.
0900 000 033 … ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
ranska 01800 97 00 … on takuun piirissä.
0900 000 034 … ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Ruotsi ruotsi 08 58 769 220 … on takuun piirissä.
… ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Iso-Britannia englanti 0870 240 24 08 … on takuun piirissä.
0905 031 00 06 … ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Turkki turkki 444 82 46 … on takuun piirissä.
444 04 70 … ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Ukraina venäjä (44) 390 8246
… on takuun piirissä.
… ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
Tšekin tasavalta tšekki +420 2 9676 0422
… on takuun piirissä.
… ei ole takuun piirissä.
… on ostettu EU:n ulkopuolelta.
3-211-480-11.fm Page 61 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
62
VAIO-laitteistokorjauspalvelut
Jos haluat lisätietoja tästä palvelusta, siirry VAIO-Link-sivustoon (http://support.vaio.sony.eu). Suurin osa
ongelmista selviää Internetin tai puhelinpalvelun kautta, mutta joskus ongelmien ratkaisu voi edellyttää
korjaustoimenpiteitä.
Asiakastukemme analysoi, tarvitaanko korjausta. Voit helpottaa palvelun saamista varautumalla seuraavalla
tavalla, ennen kuin soitat VAIO-Link-palveluun:
Kirjoita VAIO-tietokoneen sarjanumero tai tapaustunnus muistiin ja pidä se esillä.
Jos et ole vielä rekisteröitynyt, odota hetki, kun rekisteröimme tietosi asiakastietokantaamme.
Pyri antamaan mahdollisimman selkeä kuvaus ongelmasta.
Mainitse kaikki muutokset, joita olet tehnyt tietokonejärjestelmään ja/tai tietokoneen sovelluksiin ja/tai
tietokoneeseen liitettyihin lisälaitteisiin.
Toimita kaikki pyydetyt lisätiedostot ja lisätiedot.
Jos asiakaspalvelumme edustaja vahvistaa korjaustarpeen, asiakkaan on syytä kiinnittää huomiota
seuraaviin tärkeisiin asioihin ennen VAIO-tietokoneen noutoa:
Koska asiakas on itse vastuussa tiedostojen varmuuskopioinnista, on erittäin tärkeää, että asiakas
varmuuskopioi kaikki kiintolevyllä olevat tiedostot (esimerkiksi siirrettävälle levylle), sillä Sony ei voi taata
ohjelmien tai tietojen vahingoittumattomuutta korjauksen aikana.
Älä lähetä mitään lisävarusteita tietokoneen mukana, ellei asiakaspalvelun edustaja ole toisin ohjeistanut.
Takuuajan ohittaneista tietokoneista veloitetaan kertasumma silloin kun asiakas päättää, että korjausta ei
tehdä.
Osoite, puhelinnumero ja virka-aikaan tavoitettavissa olevan yhteyshenkilön tiedot ovat välttämättömiä, jotta
lähetit ja tukiryhmä voivat toimia menestyksekkäästi.
3-211-480-11.fm Page 62 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88

Sony VGC-LA3R Warranty

Tyyppi
Warranty