Briggs & Stratton 095312-0002-E1 Ohjekirja

Kategoria
Motor vehicle accessories & components
Tyyppi
Ohjekirja
SF
SF
67
Huom: (Tämä huomautus koskee vain Yhdysvalloissa käytettäviä moottoreita) Päästökontrollijärjestelmän osien vaihdon tai huollon voi suorittaa mikä tahansa pienkonekorjaamo
tai yksityishenkilö. Takuukorjaukset tai −huollot voi suorittaa ainoastaan valtuutettu Briggs & Stratton-huoltokorjaamo.
MOOTTORIN OSAT
Kuva 1
1
Itsepalautuvan käynnistimen vetonaru
2
Öljynpoistoaukon tulppa
3
Kuristinvipu
4
Kaasuvipu
5
Ilmansuodatin
6
Polttoainesäiliön korkki
7
Sytytystulppa / Sytytystulpan johto
8
Äänenvaimennin
9
Moottori Malli Tyyppi Koodi
xxxxxx xxxx xx xxxxxxxx
10
Sammutuskatkaisimen johto, mikäli käytetty
11
Öljyn täyttötulppa
12
Polttoainesäiliön korkki
13
Ilmansuodatin
14
Sammutuskatkaisin (mikäli käytössä)
Merkitse moottorin
malli-, tyyppi- ja koodinumerot tähän
vastaisen varalle.
Merkitse ostopäivä tähän vastaisen varalle.
YLEISTIETOJA
Tämä on yksisylinterinen, sivuventtiilinen, ilmajäähdytteinen
moottori. Sen päästötaso on alhainen.
Malli 90000
Läpimitta 65.09 mm (2.56 in.). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Isku 44.45 mm (1.75 in.). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Iskutilavuus 148 cc (9.02 cu. in.). . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
SÄÄTÖARVOT
Puolan ilmaväli 0.15 − 0.25 mm. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
(0.006 − 0.010 in.). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tulpan kärkiväli 0.76 mm (.030 in.). . . . . . . . . . . . . . . . .
Venttiilivälys, jouset asennettuna, mäntä 6 mm yli
yläkuolokohdan (tarkastetaan moottorin ollessa kylmä). Katso
korjauskäsikirja tuoteno. 271451.
Imuventtiilin välys 0.13 − 0.18 mm. . . . . . . . . . . . . . . . . .
(0.005 − 0.007 in.). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Pakoventtiilin välys 0.18 − 0.23 mm. . . . . . . . . . . . . . . . .
(0.007 − 0.009 in.). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Huom:Moottorin teho laskee 3-1/2 % jokaista 1,000 jalkaa
(300 metriä) kohti merenpinnan yläpuolella ja 1%
jokaista 10 F (5.6 C) yli 77 F (25 C) yläpuolella
olevaa lämpötilaa kohti. Moottori toimii tyydyttävästi,
mikäli se ei joudu yli 15 asteen kulmaan. Tarkista
koneen käyttöoppaasta, miten jyrkillä rinteillä laitetta
on turvallista käyttää.
TEKNISET TIEDOT
Moottorin tehoarvotiedot
Yksittäisten kaasumoottorimallien bruttotehoarvot merkitään
SAE:n (Society of Automotive Engineers) J1940-standardin
(Pienmoottoreiden teho- ja väännönmittausnormisto)
mukaisesti, ja arvot on saatu ja korjattu SAE J1995-normin
mukaisesti (tarkistettu 2002-05). Vääntöarvot on saatu 3060:n
kierrosnopeudella; tehoarvot on saatu 3600:n
kierrosnopeudella. Moottorin todellinen bruttoteho saattaa olla
pienempi. Siihen vaikuttavat muun muassa ympäristön
käyttöolosuhteet ja moottoreiden yksilölliset erot.
Moottoreitamme käytetään voimanlähteenä lukuisissa
erilaisissa laitteissa, jolloin laitteen asettamat rajoitukset sekä
ympäristötekijät vaikuttavat moottorin tehoon. Tällaisia
seikkoja ovat: lisälaitteet (ilmanpuhdistin, pakoputki, lataus,
jäähdytys, kaasutin, polttoainepumppu jne.),
käyttörajoitukset, ympäristön käyttöolosuhteet (lämpötila,
kosteus, korkeus) ja koneiden väliset erot. Valmistuksesta ja
kapasiteetin rajoituksista johtuen Briggs & Stratton voi korvata
tämän sarjan moottorin nimellisteholtaan suuremmalla
moottorilla.
TURVALLISUUSMÄÄRÄYKSET
Lue moottorin JA sen käyttämän laitteen käyttö- ja
huolto-ohjeet huolellisesti.*
Ohjeiden noudattamatta jättäminen saattaa johtaa
vakavaan loukkaantumiseen tai kuolemaan.
ENNEN MOOTTORIN
YTTÄMISTÄ
* Briggs & Stratton ei välttämättä tiedä, millaiseen käyttöön
moottori joutuu. Siksi sinun on huolellisesti luettava ja
ymmärrettävä sen laitteen käyttöohjeet, johon moottori on
asennettu ennen sen käyttämistä.
Saattavat tietoosi moottoreihin liittyvät vaarat
Kertovat sinulle vaaroihin liittyvistä
tapaturmariskeistä
Neuvovat, kuinka vältät tai minimoit
loukkaantumisriskin.
YTTÖ- JA HUOLTO-OHJEET
SISÄLTÄVÄT TURVALLISUU-
SOHJEITA, JOTKA:
Symbolin yhteydessä käytetään merkkisanaa
(HENGENVAARA, VAARA, VAROITUS) ilmaisemaan
loukkaantumisriskin olemassaoloa ja uhkan astetta. Lisäksi
erityyppisille vaaroille on olemassa omat vaarasymbolit.
HENGENVAARA merkitsee vaaraa, joka saattaa
johtaa kuolemaan tai vakavaan
loukkaantumiseen.
VAARA merkitsee vaaraa, joka saattaa johtaa
kuolemaan tai vakavaan loukkaantumiseen.
VAROITUS merkitsee vaaraa, joka saattaa
johtaa loukkaantumiseen.
VAROITUS
, jos käytetty ilman varoitussymbolia,
ilmaisee tilannetta, joka saattaa aiheuttaa
vaurioita moottoriin.
Tämän tuotteen pakokaasu sisältää Kalifornian valtion
tutkimusten mukaan terveydelle haitallisia aineita.
VAROITUS
Vaarasymbolit ja niiden merkitykset
Räjähdys
Myrkyllisiä kaasuja
Sähköisku
Kuuma pintaTakapotku
Tulipalo
Liikkuvia osia
Kansainväliset symbolit ja
niiden merkitykset
Seis
Polttoainehana
Lue käyttäjän
käsikirja
Polttoaine
RikastinTurvallisuus-
varoitus
Öljy
Päällä Pois
SF
68
Käynnistä ja käytä moottoria ulkona.
Älä käynnistä moottoria sisällä, vaikka ovet tai
ikkunat olisivat auki.
VAROITUS
Pakokaasut sisältävät hiilimonoksidia,
joka on hajuton ja väritön, myrkyllinen
kaasu.
Hiilimonoksidin hengittäminen saattaa
aiheuttaa pahoinvointia, pyörtymisen tai
kuoleman.
VAROITUS
Moottorin käynnistämisen yhteydessä
syntyy kipinöitä.
Kipinöinti voi sytyttää läheisyydessä
olevat tulenarat kaasut.
Räjähdys- ja tulipalovaara on olemassa.
Älä käynnistä moottoria, mikäli läheisyydessä on
luonnonkaasu- tai nestekaasuvuoto.
Älä käytä paineistettuja käynnistyssumutteita,
koska niiden kaasut ovat herkästi syttyviä.
VAROITUS
POLTTOAINEEN LISÄÄMINEN
Sammuta moottori ja anna sen jäähtyä vähintään
2 minuuttia ennen tankin korkin irrottamista.
Täytä tankki ulkona tai hyvin ilmastoidussa tilassa.
Älä ylitäytä tankkia. Jätä tankkiin noin 15 mm
ilmatilaa, jotta polttoaineella on tilaa laajeta.
Älä käsittele polttoainetta avotulen, kipinöivien
laitteiden, lämmittimien tai tms. läheisyydessä.
Tarkasta polttoaineputket ja liittimet, tankki ja tankin
korkki säännöllisesti halkeamien ja vuotojen
varalta. Vaihda tarvittaessa.
MOOTTORIN KÄYNNISTÄMINEN
Varmista, että sytytystulppa, äänenvaimennin,
tankin korkki ja ilmansuodatin ovat paikallaan.
Älä käynnistä moottoria sytytystulpan ollessa
irrotettuna.
Jos polttoainetta läikkyy, käynnistä moottori vasta
sen haihduttua.
Jos moottori tulvii, laita kuristin RUN-asentoon ja
nopeudensäädin FAST-asentoon ja yritä
käynnistää, kunnes moottori lähtee käyntiin.
LAITTEEN KÄYTTÄMINEN
Älä kallista moottoria siten, että polttoainetta
pääsee vuotamaan.
Älä sammuta moottoria ryypyttämällä tai
käyttämällä kuristinta.
LAITTEEN KULJETTAMINEN
Kuljeta laite tankki TYHJÄNÄ tai polttoainehana
SULJETTUNA.
POLTTOAINEEN VARASTOIMINEN TAI LAITTEEN
VARASTOIMINEN, KUN TANKISSA ON POLTTOAI-
NETTA
Älä varastoi lämmityskattilan, uunin,
vedenlämmittimen tai muun kipinän aikaansaavan
laitteen läheisyyteen, sillä ne voivat aiheuttaa
bensiinihöyryn syttymisen.
Bensiini ja sen höyryt ovat erittäin
helposti syttyviä ja räjähdysalttiita.
Tulipalot ja räjähdys saattaa aiheuttaa
vakavia palovammoja tai kuoleman.
Käytä laitetta aina kaikki suojukset paikallaan.
Pidä kädet ja jalat pois pyörivistä osista.
Kiinnitä pitkät hiukset ja poista korut.
Älä käytä liian väljiä vaatteita, varo sitomattomia,
roikkuvia nauhoja tai muita helposti tarttuvia
vaatekappaleita.
VAROITUS
Pyörivät osat voivat osua tai tarttua
käsiin, hiuksiin tai vaatteisiin.
Tästä voi seurata vakavia silpoutumia tai
haavoittumista.
Oikea tapa käynnistää moottori on vetää köydestä
hitaasti, kunnes vastus tuntuu, ja sitten vetää
nopeasti.
Kytke pois kaikki ylimääräinen moottorin tai laitteen
kuormitus käynnistyksen ajaksi.
Kaikki suoraan kytketyt komponentit, kuten
esimerkiksi terät, juoksupyörät, hihnapyörät,
ketjupyörät, tms. tulee olla tiukasti kiinnitettyinä.
VAROITUS
Väärästä käynnistystavasta johtuva
takapotku vetää köyttä takaisin moottoriin
päin nopeammin kuin ehdit laskea
kahvasta irti.
Tästä voi seurata luunmurtumia,
ruhjeita tai venähdyksiä.
Anna vaimentimen, sylinterin jäähdytysripojen ja
muiden osien jäähtyä ennen kuin kosketat niitä.
Poista roskat vaimentimen ja sylinterin
läheisyydestä.
Asenna kipinäsuojain, mikäli laitetta käytetään
metsäisessä, heinikkoisessa tai muuten helposti
syttyvässä ja kuivassa maastossa. Tarkasta
kipinäsuojaimen toimivuus säännöllisesti.
VAROITUS
Käyvä moottori tuottaa lämpöä. Moottorin
osat, varsinkin äänenvaimennin, tulevat
erittäin kuumiksi.
Osien koskettaminen saattaa aiheuttaa
vakavia palovammoja.
Syttyvät roskat, kuten lehdet, ruoho, jne.
saattavat syttyä palamaan.
ENNEN SÄÄTÖ- TAI KORJAUSTOIMENPITEITÄ
Irrota sytytystulpan johto ja pidä se erillään tulpasta.
Irrota akun negatiivinen kaapeli (vain
sähkökäynnistimellä varustetut moottorit).
SYTYTYSKIPINÄN TESTAAMINEN
Käytä hyväksyttyä kipinätesteriä.
Älä tarkista kipinää sytytystulpan ollessa
irrotettuna.
VAROITUS
Hallitsematon kipinöinti voi aiheuttaa
tulipalon tai sähköiskun.
Moottorin käynnistyminen vahingossa
voi aiheuttaa vaaratilanteita ja
henkilövahinkoja.
ÖLJYSUOSITUKSET
VAROITUS:
Moottori toimitetaan Briggs & Strattonilta ilman öljyä. Lisää
öljy ennen moottorin käynnistämistä. Älä täytä liikaa.
Käytä korkealuokkaista, pesevää, SF, SG, SH,
SJ, SL"-luokiteltua öljyä, kuten Briggs & Strattonin
takuuhyväksymää" SAE 30-öljyä, tuotenumero 100005E.
Älä käytä mitään lisäaineita suositeltujen öljyjen kanssa.
Älä sekoita öljyä bensiiniin.
°C
-30
°F
-20 0
20 40 60 80 100
-20 -10 0 10 20 30 40
*
**
32
Valitse tästä taulukosta öljyn SAE-viskositeettiluokka, joka
sopii odotettuun käynnistyslämpötilaan ennen seuraavaa
öljynvaihtoa.
* Ilmajäähdytteiset moottorit käyvät kuumempina kuin
autojen moottorit. Ei-synteettisten moniasteöljyjen
(5W-30, 10W-30, jne.) käyttö yli 40° F (4° C)
lämpötiloissa johtaa normaalia suurempaan
öljynkulutukseen. Jos käytät moniasteöljyä, tarkista
moottoriöljy normaalia useammin.
** Jos SAE 30 -öljyä käytetään alle 40° F (4° C)-asteessa,
kylmäkäynnistys vaikeutuu ja sylinteri voi vaurioitua
riittämättömän voitelun takia.
Huom: Synteettinen öljy, joka täyttää ILSAC
GF-2 vaatimukset, on API-hyväksytty ja täyttää
tai ylittää API-luokituksen SJ/CF ENERGY
CONSERVING", on suositeltava öljy kaikkiin
lämpötiloihin. Synteettisen öljyn käyttäminen
ei vaikuta öljynvaihtoväleihin.
ÖLJYN LISÄÄMINEN
Kuva 2
(Öljytilavuus on noin 0,5 litraa.)
1. Aseta moottori tasaiselle alustalle ja puhdista
öljyntäyttöaukon ympärys
2. Irrota öljyntäyttöaukon korkki
3. Öljyä tulee olla aukon tasalle saakka
POLTTOAINESUOSITUKSET
Käytä tuoretta ja puhdasta lyijytöntä bensiiniä, jonka
oktaaniluku on vähintään 85. Lyijypitoista bensiiniä voidaan
käyttää, mikäli lyijytöntä ei ole saatavilla. Osta polttoainetta
sellainen määrä, jonka voit käyttää 30 päivässä. Katso
varastointiohjeet.
Yhdysvalloissa lyijypitoisen polttoaineen käyttö on kielletty.
Jotkut polttoaineet, joita kutsutaan ns. reformuloiduiksi
polttoaineiksi, on seostettu alkoholeilla tai eettereillä. Näiden
aineiden liiallinen määrä voi vaurioittaa polttoainejärjestelmää
SF
69
tai vaikuttaa moottorin suorituskykyyn. Jos näistä syistä
aiheutuvia ongelmia ilmenee, siirtykää käyttämään
polttoainetta, jossa on vähemmän alkoholia tai eetteriä.
Tämä moottori on tarkoitettu toimimaan bensiinillä.
Pakokaasupäästöjen rajoitusjärjestelmä: EM (Moottorin
modifikaatiot).
Älä käytä bensiiniä, joka sisältää metanolia. Älä sekoita öljyä
bensiiniin.
Moottorin polttoainejärjestelmän suojaamiseen suosittelemme
Briggs & Strattonin bensiinin lisäainetta, jota on saatavissa
valtuutetuilta Briggs & Stratton −jälleenmyyjiltä.
Tarkista polttoainemäärä.
VAROITUS
Ennen kuin lisäät
polttoainetta, anna moottorin
jäähtyä 2 minuuttia.
Puhdista täyttöaukon ympärystä ennen polttoaineen
lisäämistä. Jätä tankkiin noin 15 mm ilmatila, jotta
polttoaineella on tilaa laajeta. Älä ylitäytä.
YNNISTYS/PYSÄYTYS
VAROITUS
YNNISTYKSEN VALMISTELU
Käynnistä, varastoi ja tankkaa moottori tasaisella
alustalla.
Tankkaa polttoainetta ja kierrä korkki takaisin paikalleen.
Tarkista öljymäärä.
MOOTTORIN KÄYNNISTÄMINEN
Kuva 3
Käännä nopeudensäädin FAST-asentoon. Käytä
moottoria FAST-asennossa.
Käännä kuristimen
säätövipu CHOKE-asentoon.
Käännä sammutuskytkin ON-asentoon (mikäli laiteessa
on sellainen).
Oikea tapa käynnistää moottori on vetää köydestä
hitaasti, kunnes vastus tuntuu, ja sitten vetää
nopeasti.
Anna moottorin lämmetä.
Kuristimen säätö: Säädä kuristinta hitaasti RUN-asentoa
kohti. Odota, kunnes moottori käy tasaisesti ennen uuden
säädön tekemistä.
SAMMUTTAMINEN
Kuva 4
VAROITUS
Älä sammuta moottoria
kääntämällä kuristimen
säädintä CHOKE-asentoon.
Se saattaa aiheuttaa vastasytytyksen, tulipalon tai
vaurioittaa moottoria.
Siirrä nopeudensäädin IDLE- tai SLOW-asentoon
,
mikäli mahdollista. Siirrä sitten pysäytyskytkin STOP- tai
OFF-asentoon, mikäli laitteessa on sellainen
.
HUOLTO
VAROITUS
Estääksesi vahingossa tapahtuvan
käynnistymisen, irrota sytytystulpan johto
ja maadoita se ennen huoltoa.
Suosittelemme, että otat yhteyttä valtuutettuun
Briggs & Stratton-edustajaan kaikissa huolto- ja korjaustöitä
koskevissa kysymyksissä. Käytä ainoastaan
Briggs & Stratton-varaosia.
VAROITUS
Älä iske vauhtipyörää
vasaralla tai muulla kovalla
esineellä. Se voi aiheuttaa vauhtipyörän hajoamisen
pirstaleiksi käytön aikana
Älä koske keskipakosäätimen jousiin, niveliin tai muihin
osiin moottorin nopeuden säätämiseksi.
Noudata tuntiperusteisia tai kalenterin mukaisia huoltovälejä
riippuen siitä, kumpi täyttyy ensin. Alla mainituissa
epäsuotuisissa oloissa huoltoa tarvitaan useammin.
5 ensimmäisen käyttötunnin jälkeen
Vaihda öljy
5 tunnin välein tai päivittäin
Tarkista öljymäärä
Puhdista itsepalautuvan käynnistimen sormisuojus
Puhdista äänenvaimentimen ympärys
25 tunnin välein tai joka kesä
Vaihda öljy, jos kuormitat laitetta kovasti tai jos ympäristön
lämpötila on korkea
Huolla ilmanpuhdistimen esipuhdistin, jos sellainen on*
Huolla ilmanpuhdistimen suodatin, jos esipuhdistinta ei ole*
50 tunnin välein tai joka kesä
Vaihda öljy
Tarkista kipinäsuojus, jos laitteessa on sellainen
100 tunnin välein tai joka kesä
Huolla ilmanpuhdistimen suodatin, jos mallissa on
esipuhdistin*
Puhdista ilmajäähdytysjärjestelmä*
Vaihda sytytystulppa
* Puhdista useammin pölyisissä oloissa tai kun ilmassa on
paljon roskia tai leikattuasi pitkiä aikoja pitkää, kuivaa
ruohoa.
** Eräissä maissa laki vaatii vastussytytystulppien
käyttämistä sytytyksestä aiheutuvien häiriöiden
vaimentamiseksi. Jos moottorissa on alun perin
vastussytytystulppa, käytä samantyyppistä tulppaa
myös jatkossa.
VAARA: Jäteöljy on ympäristölle vaarallinen jäte. Hävitä
jäteöljy oikealla tavalla. Älä hävitä sitä talousjätteiden
mukana. Tarkista paikallisilta viranomaisilta,
huoltoedustajalta tai jälleenmyyjältä, miten öljy voidaan
hävittää/kierrättää turvallisesti.
MOOTTORIÖLJYN VAIHTO
Kuva 5
VAROITUS
Vaihda öljy ensimmäisten 5 käyttötunnin jälkeen. Vaihda öljy,
kun moottori on lämmin. Käytä suositeltua
SAE-viskositeettiluokkaa olevaa uutta öljyä.
1. Aseta moottori vaakasuoraan asentoon.
2. Irrota sytytystulpan johto ja pidä se erillään tulpasta.
3. Irrota tyhjennystulppa
ja tyhjennä öljy sopivaan
astiaan.
4. Aseta tyhjennysaukon tulppa takaisin paikalleen. Irrota
öljyntäyttöaukon kansi.
5. Lisää uutta öljyä aukon tasalle saakka.
6. Aseta öljytäyttöaukon kansi paikalleen.
ILMANPUHIDSTUSJÄRJESTELMÄT
Kaikissa moottoreissa on ilmansuodatinelementti. Elementti
on joko litteä tai soikea (ks. kuvat). Lisäksi joissakin
moottoreissa on esisuodatin.
VAROITUS:
Älä käytä paineilmaa tai liuottimia suodatinelementin
puhdistamiseen. Paineilma voi vahingoittaa suodatin-
elementtiä; liuottimet heikentävät suodatinelementtiä.
Kuva 6
SOIKEA ILMANSUODATIN
1. Työnnä ilmanpuhdistinkotelon kannen sivussa olevat
kielekkeet
sisään ja vedä kansi samalla irti.
2. Irrota suodatinelementti
varovasti, jottei roskia
pääsisi kaasuttimeen.
3. Aseta uusi ilmansuodatinelementti kotelon pohjalle.
4. Aseta kansi takaisin työntämällä kielekkeet paikalleen.
Kuva 7
NELISKULMAINEN ILMANSUODATIN
1. Irrota ruuvit ja irrota kansi.
2. Poista esipuhdistin , jos sellainen on, ja
suodatinelementti
varovasti, jottei kaasuttimeen
pääse roskia.
3. Aseta puhdistettu (tai uusi) ilmansuodatinelementti
kotelon pohjalle.
4. Huolla esisuodatin (mikäli sellainen on) irrottamalla se
suodatinelementistä ja pese se pesuaineella ja vedellä.
Anna kuivua perusteellisesti. Älä öljyä esisuodatinta.
Aseta esisuodatin takaisin paikalleen puhtaaseen
suodatinelementtiin.
5. Kiinnitä kansi paikalleen ja kiristä ruuvit.
JÄÄHDYTYSJÄRJESTELMÄ
Kuva 8
On suositeltavaa puhdistaa jäähdytysjärjestelmä joka
100. tunti siten, että puhaltimen kotelo on irrotettu. Puhdista
kuvassa
osoitetut kohdat.
ÄÄNENVAIMENNIN
VAROITUS
Äänenvaimentimen varaosien täytyy olla saman valmistajan
valmistamia ja ne on asennettava saman asentoon kuin
alkuperäisosat, koska muussa tapauksessa seurauksena
saattaa olla tulipalo.
Jos äänenvaimentimessa on kipinäverkko, irrota se
puhdistusta ja tarkistusta varten. Vaihda verkko, mikäli se on
vaurioitunut tai mikäli se on roskien tukkima.
SYTYTYSTULPPA
Tarkista sytytystulppa joka kesä. Vaihda tulppa, mikäli
havaitset tarkastuksen yhteydessä, että elektrodit ovat
palaneet tai kuluneet. Varmista, että tulppa on puhdas.
Tarkista kärkiväli rakotulkilla
ja säädä se tarpeen
vaatiessa.76 mm tai.030 tuumaan
.
PALOTILAN KARSTA
Suosittelemme, että annat valtuutetun Briggs & Stratton
huoltoliikkeen poistaa karstat sylinteristä, sylinterin päästä,
männän yläpäästä ja venttiilien ympäriltä joka 100-300. tunnin
jälkeen.
SF
70
POLTTOAINEJÄRJESTELMÄ
VAROITUS
Polttoainejärjestelmän varaosien (korkit, letkut, säiliöt,
suodattimet jne.) on oltava samanlaiset kuin alkuperäisosat,
muussa tapauksessa syntyy tulipalovaara.
LIAN PUHDISTAMINEN
Kuva 9
Puhdista moottorista kertyneet roskat joka päivä ennen
käyttöä.
Pidä vivut, jouset ja säätimet puhtaina.
Puhdista palokarsta äänenvaimentimen ympärillä ja takana
olevilta alueilta.
VAROITUS: Älä puhdista moottorin osia vedellä.
Vesi saattaa tunkeutua polttoainejärjestelmään.
Käytä puhdistukseen harjaa tai kuivaa kangasta.
VAROITUS
Moottorin osat tulisi pitää puhtaina, jotta ne voivat liikkua
esteettä ja jotta voitaisiin välttää kerääntyneen lian
aiheuttamaa ylikuumenemista ja syttymistä.
ALENNUSVAIHTEEN ÖLJY
Kuva 10
Alennusvaihteen öljyn vaihto, jos sellainen on
Vaihda alennusvaihteen öljy jokaisen 100 käyttötunnin
jälkeen.
1. Tyhjennä öljy irrottamalla 4 vaihdekotelon kannen
ruuvia ja tyhjennä öljy sopivaan astiaan.
2. Laskettuasi öljyn pois, kiristä 4 ruuvia arvoon 85 in-lbs.
3. Lisää öljyä kaatamalla SAE 30 -öljyä
öljyntäyttöaukkoon
, kunnes sitä tulee ulos
pinnantason tarkistusreiästä.
4. Kiinnitä molemmat tulpat paikalleen.
Huom: Öljyntäyttöaukon tulpassa on huohotusreikä ja se
täytyy asentaa vaihdekotelon kannen yläosaan.
HUOLTO
Ota yhteys valtuutettuun Briggs & Stratton-huoltoon. Siellä on
varastossa alkuperäisiä Briggs & Strattonin osia ja käytettä-
vissä erityisiä huoltotyökaluja. Koulutetut mekaanikot
suorittavat asiantuntevasti kaikkien Briggs & Stratton-
moottoreiden huollot. Ainoastaan valtuutettuja
Briggs & Stratton" jälleenmyyjiä vaaditaan täyttämään
Briggs & Strattonin vaatimukset.
Ostaessasi Briggs & Stratton moottorilla
varustetun tuotteen, palveluksessasi on yli
30.000 valtuutettua, tehtaan korkeasti
kouluttamaa jälleenmyyjää ympäri maailman,
mukaan lukien yli 6.000 Mestariasentajaa.
Löydät lähimmän valtuutetun Briggs & Stratton-huollon
internet-sivuiltamme, www.briggsandstratton.com
,
kohdasta dealer locator map, soittamalla numeroon
1-800-233-3723 tai puhelinluettelon
keltaisilta sivuilta’ kohdasta bensiinimoottorit,
tai polttomoottorit tai ruohonleikkurit tai jostakin
muusta vastaavasta kohdasta.
Huom: Kävelevät sormet -logo ja keltaiset sivut" voivat olla
rekisteröityjä tavaramerkkejä eri maiden lainsäädännössä.
Kuvitettu korjaamokäsikirja sisältää toimintaperiaatteita", yleisiä
teknisiä tietoja ja yksityiskohtaista tietoa Briggs & Strattonin
yksisylinterisen, 4-tahtisen sivuventtiilimoottorin säätämisestä,
huoltamisesta ja korjaamisesta. Tilaa numerolla 271451
valtuutetusta Briggs & Stratton −huollosta tai verkkosivulta
www.briggsandstratton.com.
Vaadi alkuperäisiä Briggs & Stratton-vaihto-osia, joissa on
meidän logomme pakkauksessa ja/tai osassa. Muut kuin
alkuperäisosat eivät ehkä toimi yhtä hyvin ja saattavat
mitätöidä takuun.
Alkuperäisiä Briggs & Stratton varaosia
Briggs & Stratton (tai vastaavat)
Varaosa Varaosa No.
Soikea ilmansuodatin 790166
Litteä ilmansuodatin 491588S -tai- 5043
Esisuodatin 491435
Öljy 100005E -tai- 100006E
Polttoainesuodatin 298090 -tai- 5018
Bensiinin lisäaine 5041
Häiriösuojattu sytytystulppa 992041
Sytytystulppa 992040
Tulppa-avain 89838 -tai- 5023
Kipinätesteri 19368
Tyhjennyspumppu 5056
(porakonekäyttöinen, öljyn vaivattomaan poistamiseen
moottorista)
VARASTOINTI
Yli 30 päivää varastossa olleet moottorit vaativat
erityistoimenpiteitä.
Hartsin muodostumisen estäminen polttoainejärjestelmään tai
tärkeisiin kaasuttimen osiin:
a) Jos polttoainesäiliössä on hapetettua tai reformuloitua
polttoainetta (polttoainetta, johon on sekoitettu alkoholia tai
eetteriä), käytä moottoria kunnes se sammuu polttoaineen
loppumisen vuoksi, tai b) jos polttoainesäiliössä on pelkkää
bensiiniä, käytä moottoria kunnes se sammuu polttoaineen
loppumisen vuoksi tai lisää polttoainesäiliöön polttoaineen
stabilointiainetta.
Huom: Jos lisäät polttoaineeseen stabilointiainetta, käytä
moottoria useita minuutteja, jotta lisäaine kulkeutuu kaasuttimen
läpi. Tämän jälkeen moottori voidaan varastoida
polttoaineineen.
1. Vaihda öljy.
2. Poista sytytystulppa ja kaada noin 15 ml moottoriöljyä
sylinteriin. Laita sytytystulppa takaisin paikalleen ja
pyöritä moottoria hitaasti, jotta öljy levittyy kaikkialle.
3. Puhdista moottori liasta
4. Varastoi laite puhtaaseen ja kuivaan paikkaan.
Suosittelemme Briggs & Strattonin bensiinin lisäainetta, jota on
saatavissa valtuutetusta Briggs & Stratton-huollosta.
VAROITUS
ÄLÄ VARASTOI uunin tai vedenlämmittimen
läheisyyteen, jossa on sytytysliekki tai jokin
muu kipinää muodostava laite.
SF
71
Kalifornian, Yhdysvaltojen ja Kanadan päästönval-
vontajärjestelmän takuulauseke
California Air Resources Board (CARB), U.S. EPA ja B&S
selvittävät mielellään sinulle pienkoneesi päästö-
kontrollijärjestelmän takuumenettelyn. Kaliforniassa
uudet, vuosimallin 2006 ja sen jälkeen valmistettavat
pienkoneet on suunniteltava, valmistettava ja varustettava
siten, että ne täyttävät valtion tiukat anti-smog-
määräykset. Muualla Yhdysvalloissa uusien,
ei-maantiekäyttöön tarkoitettujen, kipinäsytytteisten,
mallivuoden 1997 ja sen jälkeen valmistettujen
moottoreiden, on täytettävä samantyyliset määräykset,
joiden asettajana on U.S. EPA. B&S on velvoitettu
takaamaan moottorisi päästökontrolli-järjestelmä alla
mainittujen jaksojen ajan, olettaen, että moottoria ei ole
käytetty väärin tai huolimattomasti tai huollettu väärällä
tavalla.
Järjestelmään kuuluvat esimerkiksi kaasutin,
ilmansuodatin, sytytysjärjestelmä, polttoaineputki,
äänenvaimennin ja katalysaattori. Lisäksi järjestelmään
saattaa kuulua liittimiä ja muita komponentteja.
Mikäli takuun alaisia vaurioita ilmenee, B&S korjaa
moottorisi veloituksetta, sisältäen vianetsinnän,
varaosat ja työkustannukset.
Briggs & Stratton -yhtiön päästönvalvontajärjes-
telmän takuun kattavuus
Ei-maantiekäyttöön tarkoitetut pienmoottorit ovat
päästökontrollijärjestelmän osalta takuun alaisia
kahden vuoden ajan, alla mainittujen ehtojen
mukaisesti. Mikäli mikä tahansa mainittu osa
osoittautuu vialliseksi, B&S korjaa tai vaihtaa osan
veloituksetta.
Omistajan velvollisuudet
Pienkoneen omistajana olet velvollinen suorittamaan
käyttöohjeissa mainitut huoltotoimenpiteet. B&S
suosittaa, että säästät kaikki kuitit tehdyistä
huoltotöistä, mutta B&S ei voi kieltäytyä takuuhuollosta
kuittien puuttuessa tai vaikka et voisikaan todistaa
suorittaneesi tarvittavia huoltoja.
Pienkoneen omistajana sinun on myös ymmärrettävä,
että B&S voi kieltäytyä takuukorjauksesta, mikäli
moottori on vaurioitunut huolimattomuuden,
väärinkäytön, väärän huoltotavan tai
hyväksymättömien rakennemuutoksien johdosta.
Olet velvollinen esittämään vaurioituneen moottorisi
valtuutetulle B&S huoltokorjaamolle välittömästi
ongelman ilmettyä. Takuun alaiset korjaukset on
suoritettava mahdollisimman nopeasti, viimeistään
30 päivän aikana vian ilmenemisestä.
Mikäli sinulla on kysyttävää takuuoikeuksistasi tai
velvollisuuksistasi, ota yhteys valtuutettuun B&S-
edustajaan.
Päästötakuu on ns. valmistevika-takuu.
Takuukorjaukseen ei kuulu käytössä tehtävää
päästöjenmittausta.
Briggs & Stratton Corporation (B&S), California
Air Resources Board (CARB) ja United States
Environmental Protection Agency (U.S. EPA)
Päästönvalvontajärjestelmän Takuulauseke
(Omistajan takuuoikeudet ja -velvollisuudet)
Seuraavassa on eritelty päästönvalvontajärjestelmän
takuun kattamat komponentit. Tämä takuu toimii
normaalin Käyttö- ja huolto-ohjeissa mainitun
B&S-moottoritakuun lisänä.
1. Takuun kattamat osat
Tämä takuu kattaa ainoastaan alla luetellut osat
(päästönvalvontajärjestelmän osat), edellyttäen, että
osat ovat kuuluneet moottorin alkuperäiseen
kokoonpanoon.
a. Polttoaineen syöttöjärjestelmä
Kylmäkäynnistyksen rikastinjärjestelmä
(soft choke)
Kaasutin ja sisäosat
Polttoainepumppu
Polttoaineputki, polttoaineputkien liittimet,
kiristimet
Polttoainetankki, korkki ja kiinnitysvaijeri
Aktiivihiilisuodatin
b. Moottorin ilmanottojärjestelmä
Ilmansuodatin
Imusarja
Tyhjennys- ja tuuletusputki
c. Sytytysjärjestelmä
Sytytystulppa (tulpat)
Magneetto-sytytysjärjestelmä
d. Katalysaattori-järjestelmä
Katalysaattori
Pakosarja
Lisäilmajärjestelmä tai pulssiventtiili
e. Muut edellä mainittujen järjestelmien komponentit
Alipaine-, lämpötila, asento tai aikatunnisteiset
venttiilit tai katkaisimet
Liittimet
2. Takuuajan pituus
B&S takaa, että mainitut osat ovat vapaat materiaali-
ja valmistevioista kahden vuoden ajan. Takuuaika
lasketaan alkavaksi siitä päivästä, jolloin moottori
luovutetaan ostajalle.
3. Veloituksetta
Viallisen osan korjaus tai vaihto suoritetaan
omistajalle veloituksetta - sisältäen vian etsimiseen
kuluvan työajan - kuitenkin edellyttäen, että
korjauksen suorittaa valtuutettu B&S huoltokorjaamo.
Saadaksesi takuuhuoltopalvelua, ota yhteys
lähimpään valtuutettuun korjaamoon, jonka löydät
puhelinluettelon keltaisilta lehdiltä kohdasta
“moottoreita”, “polttomoottoreita”, “ruohonleikkureita”,
tms.
4. Takuuanomukset ja ei-korvattavat tapaukset
Takuuanomus on täytettävä normaaliin tapaan tätä
takuuta sovellettaessa. Takuu ei koske osia, jotka
eivät ole alkuperäisiä B&S osia, tai jotka ovat
vaurioituneet huolimattomuuden, väärinkäytön tai
väärän huoltomenettelyn johdosta. B&S ei ole
vastuussa ei-alkuperäisten tai muunneltujen osien
aiheuttamista vahingoista.
5. Huolto
Mikä tahansa takuun kattama varaosa, joka ei ole
säännöllisesti huoltotoimenpiteenä vaihdettava tai
säännöllisesti korjattava tai tarpeen vaatiessa
vaihdettava huolto-osa, kuuluu takuuna vaihdettaviin
osiin. Jokainen säännöllisesti huoltotoimenpiteenä
vaihdettava osa on takuun alainen ensimmäiseen
huoltojaksoon asti. Moottorin omistaja on velvollinen
huolehtimaan Käyttö- ja huolto-ohjeissa olevan
huoltoaikataulun noudattamisesta.
6. Välilliset vauriot
Takuu korvaa päästökontrollijärjestelmän osien muille
moottorin osille aiheuttamat vauriot.
Briggs & Stratton Corporation-yhtiön
päästökontrolli-järjestelmän takuu
Moottoreissa, jotka täyttävät California Air Resources
Board (CARB) Tier 2 päästömääräykset, on oltava
merkittyinä tiedot moottorin päästökestävyydestä ja
Ilma-indeksistä. Briggs & Stratton -moottoreissa nämä
tiedot ovat kuluttajien nähtävänä koneeseen
kiinnitetyssä kyltissä.
Päästökestävyydellä tarkoitetaan käyttötunteja,
joiden ajan moottorin taataan pysyvän
päästöhyväksytyssä kunnossa, edellyttäen, että
huoltotoimenpiteet suoritetaan ohjeiden mukaan.
Seuraavat kategoriat ovat käytössä
Moderate:
Moottorin taataan pysyvän päästöhyväksytyssä
kunnossa 125 käyttötuntia.
Intermediate:
Moottorin taataan pysyvän päästöhyväksytyssä
kunnossa 250 käyttötuntia.
Extended:
Moottorin taataan pysyvän päästöhyväksytyssä
kunnossa 500 käyttötuntia. Esimerkiksi tavallista
työnnettävää ruohonleikkuria käytetään 20 - 25 tuntia
vuodessa. Tästä syystä esimerkiksi
keskimääräis-luokitetun moottorin päästökestävyys
on noin 10 - 12 vuotta.
Tietyt Briggs & Stratton moottorit täyttävät
United States Environmental Protection Agency
(USEPA) Phase 2 päästömääräykset. Phase 2
hyväksyttyjen moottoreiden päästötiedotekilvessä
mainitulla päästökestävyysperiodilla ilmaistaan
käyttötuntien määrää, joiden ajan moottorin taataan
pysyvän päästömääräykset täyttävänä.
Alle 225 cc:n moottorit
Kategoria C = 125 tuntia
Kategoria B = 250 tuntia
Kategoria A = 500 tuntia
225 cc:n tai suuremmat moottorit.
Kategoria C = 250 tuntia
Kategoria B = 500 tuntia
Kategoria A = 1000 tuntia
Tarkasta moottorisi päästökestävyysluokka
ja ilmaindeksitiedot koneessa olevasta
kyltistä (Engine Emissions Label)
SF
72
BRIGGS & STRATTON -MOOTTORIN OMISTAJAN TAKUUKIRJA
Voimassa 12/06 alkaen
RAJOITETTU TAKUU
Briggs & Stratton Corporation korjaa tai vaihtaa veloituksetta kaikki moottorin osat, jotka ovat viallisia joko materiaalin tai työn tai kummankin osalta.
Tämän takuun mukaan ostaja vastaa kuljetuskustannuksista korjausta tai vaihtoa varten. Tämä takuu on voimassa alla esitetyn ajan ja alla esitetyillä
ehdoilla. Selvitä takuuta koskevat palvelut lähimmältä huoltoedustajaltamme, jonka löydät verkkosivuiltamme www.briggsandstratton.com tai
‘Keltaisilta sivuilta’.
MUUTA ILMAISTUA TAKUUTA EI OLE. OLETETUT VASTUUT, MUKAAN LUKIEN OLETETUT VASTUUT SOVELTUVUUDESTA TAI
SOPIVUUDESTA TIETTYYNYTTÖTARKOITUKSEEN, RAJOITTUVAT YHTEEN VUOTEEN ALKAEN OSTOPÄIVÄSTÄ, TAI LAIN SALLIMISSA
PUITTEISSA TORJUTAAN KAIKKI OLETETUT VASTUUT. VASTUU VÄLILLISISTÄ VAHINGONKORVAUKSISTA TAKUUN NOJALLA TORJUTAAN
LAIN SALLIMISSA PUITTEISSA. Joissakin maissa takuuajan rajoittamista ei sallita ja joissakin maissa takuun on katettava myöslilliset vahingot,
joten yllä olevat rajoitukset eivät välttämättä koske Teitä. Tämä takuu antaa Teille nimenomaiset lailliset oikeudet ja Teillä voi olla myös muita Suomen
lain mukaisia oikeuksia.
TAKUUEHDOT**
Tuotemerkki/Tuotetyyppi Yksityiskäyttö Kaupallinen käyttö
Vanguard 2 vuotta 2 vuotta
Extended Life Series, I/C, Intek I / C, Intek Pro 2 vuotta 1 vuosi
Petrolilla toimivat moottorit 1 vuosi 90 päivää
Kaikki muut Briggs & Stratton-moottorit 2 vuotta 90 päivää
**Kotikäyttöön tarkoitetuissa varageneraattoreissa käytettäviä moottoreita koskee ainoastaan
yksityiskäyttötakuu. Tämä takuu ei koske niiden laitteiden moottoreita, joita käytetään voiman
tuottamiseen hyötykäytössä. Kilpa-ajoissa tai kaupallisilla tai vuokraradoilla käytettäviä
moottoreita takuu ei koske.
Takuuaika alkaa ostokuitissa mainitusta päivämäärästä ja koskien ensimmäistä omistajaa tai kaupallista loppukäyttäjää, ja on voimassa yllä mainitun ajanjakson. Tässä takuukirjassa
“yksityiskäyttö” tarkoittaa yksityisten kuluttajien käytössä olevia talouksia. “Kaupallinen käyttö” tarkoittaa muita käyttökohteita, mukaan lukien kaupalliset, tuottoja tuottavat tai
vuokraustarkoitukset. Jos moottori on ollut kaupallisessa käytössä, sitä pidetään sen jälkeen kaupalliseen käyttöön tarkoitettuna moottorina tämän takuun osalta.
MITÄÄN TAKUUKORTTIA EI TARVITA TAKUUHUOLLON SAAMISEKSI BRIGGS & STRATTON -MOOTTOREILLE. OSTOKUITTI ON SÄILYTETTÄVÄ. MIKÄLI ET ESITÄ
OSTOKUITTIA TAKUUHUOLTOON TUOTAESSA, MOOTTORIN KOODINUMEROA KÄYTETÄÄN TAKUUAJAN ALKAMISPÄIVÄMÄÄRÄNÄ. ERILLISTÄ TAKUUKORTTIA EI
TARVITA TAKUUPALVELUN SAAMISEKSI.
TIETOJA MOOTTORIN TAKUUSTA
Briggs & Stratton suorittaa moottoreihinsa takuukorjauksia ja
pahoittelee asiasta koituvaa vaivannäköä. Takuukorjauksia saavat
suorittaa kaikki valtuutetut huoltopisteet. Useimmat takuukorjaukset
hoidetaan rutiininomaisesti, mutta joskus takuukorjauspyynnöt eivät
ole asianmukaisia. Takuu ei esimerkiksi ole voimassa, jos
moottorivaurio on tapahtunut väärinkäytön, säännöllisen
kunnossapidon laiminlyönnin, kuljetuksen, käsittelyn, varastoinnin
tai väärän asennuksen johdosta. Samoin takuu on mitätön, jos
moottorin sarjanumero on poistettu tai moottoria on jollakin tavoin
muutettu.
Jos asiakas on eri mieltä huoltopisteen päätöksestä, takuun
voimassaolon toteamiseksi suoritetaan tutkimus. Pyydä huoltoa
toimittamaan kaikki asiaa koskevat tosiasiat maahantuojalle tai
tehtaalle tarkistusta varten. Jos maahantuoja tai tehdas päättää,
että vaade on oikeutettu, asiakas saa täyden korvauksen viallisista
osista. Asiakkaan ja jälleenmyyjän välisten väärinkäsitysten
välttämiseksi alla on lueteltu muutamia moottorivaurioiden syitä,
joita takuu ei kata.
Normaali kuluminen:
Moottorit, kuten kaikki mekaaniset laitteet, vaativat ajoittaista osien
uusimista ja huoltoa toimiakseen kunnolla. Takuu ei korvaa normaalin
kulumisen aiheuttamia korjaus- kustannuksia.
Epäasianmukainen kunnossapito:
Moottorin käyttöikä riippuu käyttöolosuhteista ja sen saamasta
huolenpidosta. Eräitä laitteita, kuten jyrsimiä, pumppuja ja
pyöriväteräisiä ruohonleikkureita, käytetään hyvin usein pölyisissä
tai likaisissa oloissa, jotka voivat johtaa ennenaikaiselta näyttävään
kulumiseen. Takuu ei kata tällaista kulumista, kun se johtuu lian,
pölyn tai sytytystulpan puhdistuksessa käytetyn hiekka-aineksen tai
muun hiovan materiaalin pääsystä moottoriin epäasianmukaisen
kunnossapidon seurauksena.
Tämä takuu kattaa vain moottoriin liittyvät vialliset materiaalit
ja/tai työvirheet eikä mitään vaihto-osia eikä korvausta
laitteesta, johon moottori on kiinnitetty. Takuu ei myöskään
kata seuraavista syistä johtuvia korjauksia:
1. ONGELMAT AIHEUTUVAT OSISTA, JOTKA EIVÄT OLE
ALKUPERÄISIÄ BRIGGS & STRATTON-OSIA.
2. Laitteen säätimet tai asennukset, jotka estävät
käynnistyksen, heikentävät moottorin suorituskykyä tai
lyhentävät sen elinikää. (Ota yhteys laitteen valmistajaan.)
3. Kaasutinvuodot, tukkeutuneet polttoaineputket, juuttuneet
venttiilit tai muut vauriot ovat aiheutuneet likaantuneesta tai
vanhasta polttoaineesta. (Käytä puhdasta, tuoretta ja
lyijytöntä bensiiniä sekä Briggs & Strattonin bensiinin
lisäainetta, tuotenro 5041.)
4. Osat, jotka ovat rikkoutuneet tai leikanneet kiinni
puutteellisesta voiteluöljyn määrästä tai väärästä öljyn
viskositeetista johtuen. OIL GARD-öljyvahti ei välttämättä
sammuta käyvää moottoria. Moottorivaurio on mahdollinen
jos öljytasosta ei huolehdita.
5. Moottoriin liittyvien osien tai kokoonpanojen korjaus tai säätö,
kuten esim. kytkimet, voimansiirto, kaukosäätölaitteet, jne.,
jotka eivät ole Briggs & Strattonin valmistamia.
6. Osien vauriot tai kulumiset, jotka johtuvat moottoriin
päässeestä liasta ilmanpuhdistimen epäasianmukaisen
kunnossapidon seurauksena, osien kokoonpanosta tai muun
kuin alkuperäisen ilmanpuhdistinelementin tai suodattimen
käytöstä.
7. Osat, jotka ovat vaurioituneet ylikierrosten takia tai liiallisen
kuumenemisen takia ruohon, roskien tai lian tukkiessa
jäähdytysrivat tai juoksupyörän alueen, taikka vauriot, jotka
ovat aiheutuneet moottorin käyttämisestä suljetussa tilassa
ilman riittävää ilmanvaihtoa.
8. Moottori tai laitteen osat ovat rikkoutuneet liiallisesta
tärinästä, joka on aiheutunut moottorin löysästä
kiinnityksestä, löysistä leikkausteristä, epätasapainossa
olevista teristä tai löysistä tai epätasapainossa olevista
tuulettimista, laitteen sopimattomasta kiinnityksestä
moottorin kampiakseliin, ylikierroksista tai muusta
väärinkäytöstä.
9. Taipunut tai rikkoutunut kampiakseli, jonka on aiheuttanut
pyörivän ruohonleikkurin leikkausterän iskeytyminen
kiinteään esineeseen tai liian tiukalla ollut kiilahihna.
10. Moottorin tavanomainen viritys tai säätö.
11. Moottorin tai moottorin osan pettäminen, ts. polttokammio,
venttiilit, venttiili-istukat, venttiiliohjaimet tai palanut
käynnistinmoottorin käämitys, joka on aiheutunut
vaihtoehtoisten polttoaineiden käytöstä; näistä esimerkkeinä
nestekaasu, maakaasu, käsitellyt bensiinit, jne.
Takuukorjauksen suorittavat ainoastaan ne huoltoliikkeet, jotka
ovat Briggs & Stratton Corporationin valtuuttamia. Lähin
valtuutettu huoltoliike löytyy puhelinluettelon keltaisilta
sivuilta" kohdasta moottorit, bensiini" tai polttomoottorit",
ruohonleikkurit" tai muusta vastaavasta kohdasta.
Briggs & Stratton -moottoreita koskee yksi tai useampi seuraavista patenteista: Design D-247.177 (muut patentit haussa)
6,691,683
6,647,942
6,622,683
6,615,787
6,617,725
6,603,227
6,595,897
6,595,176
6,584,964
6,557,833
6,542,074
6,520,141
6,495,267
6,494,175
6,472,790
6,460,502
6,456,515
6,382,166
6,369,532
6,356,003
6,349,688
6,347,614
6,325,036
6,311,663
6,284,123
6,263,852
6,260,529
6,242,828
6,239,709
6,237,555
6,230,678
6,213,083
6,202,616
6,145,487
6,142,257
6,135,426
6,116,212
6,105,548
6,347,614
6,082,323
6,077,063
6,064,027
6,040,767
6,014,808
6,012,420
5,992,367
5,904,124
5,894,715
5,887,678
5,852,951
5,843,345
5,823,153
5,819,513
5,813,384
5,809,958
5,803,035
5,765,713
5,732,555
5,645,025
5,642,701
5,628352
5,619,845
5,606,948
5,606,851
5,605,130
5,497,679
5,548,955
5,546,901
5,445,014
5,503,125
5,501,203
5,497,679
5,320,795
5,301,643
5,271,363
5,269,713
5,265,700
5,243,878
5,235,943
5,234,038
5,228,487
5,197,426
5,197,425
5,197,422
5,191,864
5,188,069
5,186,142
5,150,674
5,138,996
5,086,890
5,070,829
5,058,544
5,040,644
5,009,208
4,996,956
4,977,879
4,977,877
4,971,219
4,895,119
4,875,448
4,819,593
4,720,638
4,719,682
4,633,556
4,630,498
4,522,080
4,520,288
4,512,499
4,453,507
4,430,984
D 476,629
D 457,891
D 368,187
D 375,963
D 309,457
D 372,871
D 361,771
D 356,951
D 309,457
D 308,872
D 308,871
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76

Briggs & Stratton 095312-0002-E1 Ohjekirja

Kategoria
Motor vehicle accessories & components
Tyyppi
Ohjekirja