Asus VC60 Ohjekirja

Kategoria
PC/workstation barebones
Tyyppi
Ohjekirja

Tämä käsikirja sopii myös

Suomi
Hyvä asiakas,
Kiitos, että ostit ASUS-tuotteen!
1. RekisteröidynytverkossajavoitnauttiatäysistätakuupalveluistaASUSVIP-asiakkaana!
2. SaatnämäVIP-palvelutja-etuoikeudetautomaattisesti:
• ViimeisimmätASUS-tuoteuutiset,tarjouksetjamuuthyödyt.
• Ilmoituksetohjelmiston/rmwarenpäivityksistä.
HUOMAUTUS:Lisätietojavakuus-jatakuuasioitakoskevistakyselyistäja
yksityiskohdistasaatviralliseltaASUSVIP-sivustoltammeosoitteessahttp://vip.asus.
com
Globaali sivusto: http://www.asus.com
VIP-rekisteröinti: http://vip.asus.com
Tärkeää: Säilytä tämä korttitulevantarpeenvaralle.ASUSvaraaoikeudenvaatiatätä
asiakirjaaennenhuoltopyyntöjenhyväksymistä.
ASUS-takuutietolomake
Herra/Rouva/Neiti: _________________________________________________
Puhelinnumero: ___________________________________________________
Osoite: ___________________________________________________________
Sähköposti:_______________________________________________________
Ostopäivämäärä (PP/KK/VVVV):______________________________________
Jälleenmyyjän nimi: _______________________________________________
Jälleenmyyjän osoite:______________________________________________
Sarjanumero *:
Suomi
TämäASUS-valmistajantakuu(”takuu”)onASUSTeKComputerInc.Taiwan(“ASUS”)-yrityksen
myöntämätakuu”sinulle”,juurivalmistetuntietokonejärjestelmänostajalle,jolletämätakuukortti
luovutetaanyhdessä(”tuotteen”)kanssaseuraavinehdoin.ASUS-yrityksenvaltuuttamathuoltoedustajat
jahuoltokeskuksetsuorittavattähäntakuuseenliittyväthuollot.
Tuotteen takuuaika
Tälletuotteellemääritettytakuuaikailmeneetuotteentaaksekiinnitetystätarrasta(”Takuuaika”),
esimerkiksi:12Mtarkoittaa12kuukautta,24Mtarkoittaa24kuukauttaja36Mtarkoittaa36kuukautta
ostopäivästälukien.Josostotositettaeivoidatoimittaa,tuotteenvalmistuspäivämääräävoidaanharkita
pidettävänostopäivämääränä.
Kuluttajan oikeuksiin kuuluvat takuut
Tämätakuuonmyönnettyitsenäisestiriippumattakuluttajanoikeuksiinkuuluvastatakuusta,jota
voidaansoveltaaostomaassa,eikäsevaikutamillääntavoinkuluttajanoikeuksiinkuuluviintakuisiintai
rajoitaniitä.
1. Yleistä
ASUS-takuukattaatuotteentyö-jamateriaalivirheettakuuajankuluessa.Takuueikatalaitteen
toimitukseenkuuluvialisävarusteita,kuten:kaapelit,laukku,hiirijne...Jostuotteeseentulee
takuuaikanavikanormaalissajaoikeassakäytössä,ASUSkorjaataivaihtaatuotteenviallisetosat
taikokotuotteenuusillataikunnostetuillaosillataituotteella,jokaontoiminnallisestisamanlainentai
parempikuinalunperintoimitettu.
Tämätakuuonvoimassavain,jostuoteonostopäivämääränäuusi.Säilytäalkuperäinenostokuitti
jatämätakuukorttitulevaapalvelupyyntöävarten.Tämätakuueikatavikoja,jotkaaiheutuvat
virheellisestäasennuksesta,käytöstä,puhdistamisestataikunnossapidosta,onnettomuudesta,
vahingosta,vahingossataitarkoituksellatapahtuneestaväärinkäytöstä,muistakuinASUS-valtuutetuista
muokkauksistatuotteeseen,ohjelmistosta,tavallisestakulumisestataimuustatapahtumasta,toimesta,
häiriöstätaipuutteesta,johonASUSeivoivaikuttaa.
OsatjotkaonkorjattutaivaihdetuttuASUSkorjauspisteessäovattakuunalaisialaitteentakuuajan
loppuunasti,taivähintään3kk.Huoltokeskusvoipalauttaatuotteenalkuperäisenkäyttöjärjestelmän,
jokasilläolitoimitettaessa.ASUSeipalautaeikäsiirrämitääntietojataiohjelmistoatuotteen
alkuperäisestätallennustilasta.Jostuotekorjataan,kaikkikäyttäjäntuottamattiedotvoidaanpoistaa
pysyvästi.
Jostuotekuuluutakuunpiiriin,sinäsuostutsiirtämäänkorvattujenviallistenomistajuuden,jolloin
tällaisetosattulevatautomaattisestiASUS-yrityksenomaisuudeksi.
2. Ohjelmiston tuki
Kaikkituotteenmukanatoimitetutohjelmattoimitetaan”sellaisenaan”.ASUSeitakaakeskeytymätöntä
taivirheetöntätoimintaamillekääntuotteenmukanatoimitetulleohjelmistolle.
Tämätakuukattaatuotteenlaitteiston.ASUStarjoaateknistätukeaesiasennetulleohjelmistolle,joka
kuuluutuotteenvarustukseenvainsiinämäärin,kunsitätarvitaanlaitteistonoikeaantoimintaan.Muissa
ohjelmisto-ongelmissasuosittelemmeturvautumaankäyttöoppaisiin,ASUS-tukisivustoonja/taimuihin
verkkoresursseihin.Kolmannenosapuolenohjelmistosaattaavaatiatukeasenmyyjältä.
3. Asiakkaan velvollisuus
Tuotetta käytettäessä
• Lukeaensinkäyttöopasjakäyttäätuotettavainkäyttöoppaassakuvatullatavalla.
• Ladatatuotettavainsitäkäytettäessätaimuutenvalvottuna.Joitakinsähköisiäkohteitaeiole
suunniteltujätettäväksiliitetyksiverkkovirtaanpitkiksiajoiksi.
• Luodamääräajoinvarmuuskopioitatuotteeseentallennetuistatiedoista.
• Säilyttääalkuperäinenpakkaus.Jostuoteonpalautettavakorjattavaksi,alkuperäinenpakkaus
tarjoaaparemmansuojauksentuotteellekuljetuksenaikana.
• KatsokäyttöoppaastajaASUS-tukisivustoltaaiempiaratkaisujaennenkuinotatyhteyttä
asiakaspalveluun.
Suomi
• JostuotteeseenkuuluuTPM(TrustedPlatformModule)-toiminto,säilytäupotetunsuojaussirun
pre-boot-salasanaturvallisessapaikassa(Huomautus:TPM:nluoteestajohtuenASUSeivoi
nollataupotetunsuojaussirunpre-boot-salasanaa.Jossalasanaunohtuu,tuotteenvoikorjatavain
vaihtamallakokoemolevy,mikäeikuulutakuunpiiriin.)
Kun otat yhteyttä ASUS-asiakaspalveluun
• EnnenkuinotatyhteyttäASUS-tekniseentukeen,varmista,ettätuotteesionesillä,jaettäseon
käynnistetty,josmahdollista.Valmistaudumyösantamaantuotteensarjanumero,mallinimija
ostotosite.
• TeknisentuenpuhelinnumerolöytyytukipuhelintaulukostaASUS-huoltokeskuksenyhteystiedoista
(Paikallisethuoltotiedot)taiosoitteesta
http://support.asus.com.Koskayhteystiedotvoivat
muuttua,katsopäivitetytyhteystiedotweb-sivustosta.
• SinunonASUKSENpyynnöstäavustettavatuotteesivianetsinnässä,johonvoisisältyäesimerkiksi
seuraavaa:
• Järjestelmänpalauttaminenkäyttöjärjestelmän,ohjaintenjaohjelmistonpalauttamiseksi
alkuperäiseenmääritykseen,jokalaitteellaolitehtaaltatoimitettaessa.
• Päivitysten,korjaustentaiservicepackienasentaminen.
• Tuotteendiagnostiikkatyökalujenjaohjelmienkäyttäminen.
• SalliminenASUKSENteknisentuenedustajienkäyttäätuotettaetädiagnostiikkatyökaluilla
(milloinkäytettävissä)
• MuidenASUKSENpyytämienjärkevientoimenpiteidensuorittaminen,jotkaauttavatongelmien
yksilöimistätairatkaisua.
• Josongelmaeriratkeaetäkäytöllä,sinunonpalautettavatuoteASUS-huoltokeskukseen(tämä
prosessitunnetaannimellä”RMA”).ASUSmyöntäätuotteelleRMA-numeron.MerkitseRMA-
numerosimuistiinhuollonjäljittämistävarten.
• KuvaileongelmaselvästijatäydellisestiRMA-pyyntölomakkeeseen
• Sisällytäkopiotästätäydellisestätakuukortistajakopiomyyntilaskusta/kuitista,jossatuotteesi
yksilöidään.(Huom.:ASUSvaraaoikeudenvaatiaalkuperäisetasiakirjat.)Josettoimitapyydettyjä
asiakirjojatakuuntodentamistavarten,ASUKSENtallentamaatuotteenvalmistuspäivämäärää
pidetääntuotteenostopäivämääränä.
• Varmista,ettäoletvarmuuskopioinutkaikkituotteelletallennetuttiedot,jaettäoletpoistanut
kaikkihenkilökohtaiset,luottamuksellisettaiomistukseenliittyvättiedot,ennenminkäänhuollon
aloittamista.Suostut,ettäASUSvoipoistaakaikkituotteelleasennetuttiedot,ohjelmistontai
ohjelmatpalauttamattaniitä.Onomallavastuullasiestääkaikkipysyvätmenetykset,vahingottai
tietojesiväärinkäyttö,jokaonseuraustavarmuuskopioinninlaiminlyönnistäjatietojenlaitteesta
poistamattajättämisestä.
• Pakkaatuotealkuperäiseenpakkaukseensa.Alkuperäinenpakkaustarjoaaparemmansuojauksen
tuotteellekuljetuksenaikana.Jostuotettaeiolepakattuasianmukaisestialkuperäiseen
pakkaukseensa,ASUSeiolevastuussamistäänkuljetuksenainatapahtuneistavahingoista.Älä
lähetämitäänmuutakuinpelkkätuote,jolleiASUSsitäerityisestipyydä.Irrotatuotteestakaikki
lisävarusteetjamahdollisetsiirrettävättallennuslaitteet,kutenmuistikortit,levytjaash-asemat.
ASUSeiotavastuutalisävarusteidentaikannettavientallennusvälineidenmenetyksistä,vahingoista
taituhoutumisesta,paitsijosseonseuraustaASUKSENtahallisistateoistataikarkeasta
huolimattomuudesta.
• Poistataitoimitakaikkisalasanat,joillatuoteonsuojattu.Jostuotteenkäyttöonestettysalasanoilla,
ASUSeiehkävoitunnistaajakorjatakaikkiatuotteenvikoja.
• JostuotteeseenkuuluuTPM(TrustedPlatformModule)-toiminto,toimitaupotetunsuojaussirun
pre-boot-salasana.
Suomi
4. RMA-menetelmät
JosRMAonvälttämätön,sinunontoimitettavatuotteesilähimpäänASUS-huoltokeskukseen.ASUS
voiomanharkintansamukaanyksinkertaistaahuoltotoimenpidettätarjoamallatuotteentoimittamista
jälleenmyyjälle,jostasenostittaiilmaisennouto-japalautuspalvelun.
5. Tämän rajoitetun takuun poikkeukset
ASUSeitakaatämäntuotteenkeskeytyksetöntätaivirheetöntätoimintaa.Takuukattaavaintekniset
laitteisto-ongelmantakuuaikanajanormaaleissakäyttöolosuhteissa.Seeikataohjelmisto-ongelmia
eikäasiakkaanaiheuttamiavahinkoja,taijoslaitettaonkäytettyolosuhteissa,kuten
(a) Tuotettaonpeukaloinut,korjannuttaimuokannutvaltuuttamatonhenkilö.
(b) Tuotteen,osientailisävarusteidensarjanumeroonmuokattu,pyyhittytaipoistettu.
(c) Takuusinettionrikottutaimuokattu.
(d) Vanheneminen.
(e) Tuotteenvahinko(vahingossataimuuten),jokaonkosmeettinen,eliseeivaikutatuotteen
käyttööneikätoimintaan,kutenruoste,värinmuutos,pintamateriaalinkuluminenjavähittäinen
huonontuminen.
(f) Tuotteenvahinko,jokaonaiheutunutsodasta,terrorismista,onnettomuudesta,luonnonkatastrosta,
tahallisestataitahattomastaväärinkäytöstä,laiminlyödystätaisopimattomastakunnossapidostatai
käytöstäepänormaaleissaolosuhteissa.
(g) Tuotteenvahinko,jonkaonaiheuttanuttuotteenasentamisestatailiittämisestäoheislaitteeseen,
jokaonmuutakuinASUS-tuotemerkkiä,taijotaASUSeimyy.
(h) Vikajohtuuväärinasennetustataiväärinliitetystälisäläitteista(tulostin,cd/dvd-lukija,verkkokortti,
tai USB-laite jne).
(i) Vahinkoaonaiheuttanutulkoinensähkövikataionnettomuus.
(j) Vahinkoaonaiheuttanutkäyttöoppaassamainittujenkäyttö-taisäilytysolosuhteidenulkopuolinen
käyttö.
(k) Tuotteenvahinko,jokaaiheutuukolmannenosapuolenohjelmistostataiviruksesta,taijosilmenee
ohjelmistontaitietojenmenetyskorjauksentaivaihdonaikana.
(l) Käytönestyminensuojaussalasanojenunohtamisentaikadottamisenseurauksena.
(m)Tuotteenkäytönestyminentaituotteenvahingoittuminen,jokaaiheutuualtistumisestavaarallisille
aineille,sairauksille,tuholaisilletaisäteilylle.
(n) Petos,varkaus,selittämätönkatoaminentaitahallinenteko.
Paitsitässätakuussaesitetysti,jalaintarkoittamaanenimmäismääräänasti,ASUSeiolevastuussa
mistäänsuorista,erityisistä,satunnaisistataiseurauksellisistavahingoista,jotkajohtuvatmistätahansa
takuuntaiehtojenrikkomisesta,taimistäänmuustaoikeusteoriasta,mm.käytönmenetys;tulon
menetys;odotettujentaitodellistentuottojenmenetys(mukaanlukiensopimushyötyjenmenetys);rahan
käytöstäsyntynytmenetys;odotettujensäästöjenmenetys;liiketoiminnanmenetys;mahdollisuuden
menetys;goodwill-menetys;maineenmenetys;tietojenmenetystaivioittuminen;taimikätahansa
epäsuorataiseurauksellinenmenetystaivahinko,jokaaiheutuu,mukaanlukienlaitteenjaomaisuuden
vaihto,kaikkikustannuksettietojenpalauttamisestataituottamisesta,jotkaontallennettutuotteeseentai
jossasitäkäytetään.Edellämainitturajoituseikoskekuolemaataihenkilövammojakoskeviavaateita
taimitäänlaillistavastuutaASUKSENtahallisistateoistataikarkeastahuolimattomuudestaja/tai
tekemättäjättämisistä.Joillakinlainkäyttöalueillaeisallitasatunnaistentaiseurauksellistenvahinkojen
poissulkemista;siinämäärinkuintällainenlainsäädäntöhallitseetätätakuuta,ylläolevatrajoituksettai
poissulkemiseteivätkoskesinua.
6. Tietojen suojaus
Sinäsuostutjaymmärrät,ettäASUKSENonvälttämätöntäkerätä,siirtääjakäsitellähenkilötietojasi
voidakseentoimittaapyydetynhuollon,jatässätarkoituksessatietosivoidaansiirtääkäsiteltäväksi
toiseenmaahan,jossaASUKSELLAtaisentytäryhtiölläontoimistoja.KaikkitietojesikäyttöoASUKSE
tietosuojakäytännönalaistajasuojelemaa(http://www.asus.com/Terms_of_Use_Notice_Privacy_
Policy/Privacy_Policy/).
Suomi
7. Tapaukset, joita takuu ei kata
TuotteenpalauttaminenASUS-huoltokeskukseentakuujaksonaikanaeiautomaattisestitarkoita
senkorjaamistailmaiseksi.TuotteenvastaanottaessaanASUSpidättääoikeudentarkistaatakuun
kelvollisuusjatakuuhuoltopyyntösipätevyys.Jostakuuaikaonpäättynyt,taijosjokinehdon5poikkeus
soveltuu,pyyntösikatsotaanolevantakuunulkopuolella(”OOW-OutOfWarranty”).
JoshuoltopyyntösionOOW,sinulletoimitetaanhuoltohinnastojatarjoustuotteenkorjaamisesta,jasinä
voitjokohyväksyätaihylätäsen.Joshyväksytkorjauksen,laskutammesinuakorjaustyöstä,varaosista
jamuistahuoltohinnastossailmoitetuistakustannuksista.Laskuonmaksettava4viikonkuluessalaskun
päivämäärästä.Korjauspäätetäänvasta,kunlaskuonmaksettu.
Siinämäärinkuinsoveltuvalakisallii,ASUSvoiveloittaasinultadiagnostiikkamaksua(mukaanlukien
mahdollisetkuljetuskustannukset)enintään100USD:nmääräänsaakka(taivastaavanmäärän
paikallisenavaluuttana),joshuoltopyyntösionOOWjakieltäydytkorjauspalvelusta;taijostuotteesitai
vaadikorjausta.
8. Hylätty omaisuus
Kuntuotteesionkorjattu,taijosethyväksytuotteenkorjausta,ASUStarjoaasinulletuotteenpalautusta
hyväksytylläRMA-menetelmällä.Jolletnoudatuotettasi,taijostoimittamineneiolemahdollista
antamaasiositteeseen,ASUSsäilyttäätuotettasi60päivänajan.TämänajanjälkeenASUSlähettää
sinulleilmoituksenhuoltoapyytäessäsiantamaasiosoitteeseen.Josetedelleenkäännoudatuotetta,
ASUSvaraaoikeudenvaatiasinultavahingonkorvausta,mukaanlukienvarastointikustannukset;
hävittääkseentuotteensoveltuvienlakienjasäädöstenmukaisesti;jamaksamattomienmaksujen
pidättämistäkoskevienkuluttajanoikeuksienmukaisesti.
9. Kansainvälinen takuu ja tuki
ASUStarjoaatakuuhuoltopalveluavainsiinämaassa,jossaASUSVivoPConostettu.
10. ASUS-huoltokeskusten yhteystiedot
Katsoyhteystiedottämäntakuukortinkääntöpuolelta.
ASUS-yhteystiedot
Tämäntakuuntarjoaa:
ASUSTeK Computer Inc.
No. 15 Li-Te Road, Peitou
Taipei 112, Taiwan
Phone: +886-2-2894-3447
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76

Asus VC60 Ohjekirja

Kategoria
PC/workstation barebones
Tyyppi
Ohjekirja
Tämä käsikirja sopii myös