VivoPC VM60

Asus VivoPC VM60, VC60 Ohjekirja

  • Olen lukenut ASUS:n takuukortin VivoPC VC60-U8539 tuotteelle ja olen valmis vastaamaan kysymyksiisi. Takuukortissa on tietoa tuotteen takuuehdoista ja siitä, miten takuupalvelua pyydetään. Muista, takuu kattaa materiaali- ja valmistusvirheet, mutta ei esimerkiksi lisävarusteita tai väärinkäyttöä. Haluan mainita, että sinun pitää säilyttää ostokuitti ja takuukortti.
  • Mitä takuu kattaa?
    Mitä takuu ei kata?
    Mitä minun pitää tehdä saadakseni takuupalvelua?
Suomi
Hyvä asiakas,
Kiitos, että ostit ASUS-tuotteen!
1. RekisteröidynytverkossajavoitnauttiatäysistätakuupalveluistaASUSVIP-asiakkaana!
2. SaatnämäVIP-palvelutja-etuoikeudetautomaattisesti:
• ViimeisimmätASUS-tuoteuutiset,tarjouksetjamuuthyödyt.
• Ilmoituksetohjelmiston/rmwarenpäivityksistä.
HUOMAUTUS:Lisätietojavakuus-jatakuuasioitakoskevistakyselyistäja
yksityiskohdistasaatviralliseltaASUSVIP-sivustoltammeosoitteessahttp://vip.asus.
com
Globaali sivusto: http://www.asus.com
VIP-rekisteröinti: http://vip.asus.com
Tärkeää: Säilytä tämä korttitulevantarpeenvaralle.ASUSvaraaoikeudenvaatiatätä
asiakirjaaennenhuoltopyyntöjenhyväksymistä.
ASUS-takuutietolomake
Herra/Rouva/Neiti: _________________________________________________
Puhelinnumero: ___________________________________________________
Osoite: ___________________________________________________________
Sähköposti:_______________________________________________________
Ostopäivämäärä (PP/KK/VVVV):______________________________________
Jälleenmyyjän nimi: _______________________________________________
Jälleenmyyjän osoite:______________________________________________
Sarjanumero *:
Suomi
TämäASUS-valmistajantakuu(”takuu”)onASUSTeKComputerInc.Taiwan(“ASUS”)-yrityksen
myöntämätakuu”sinulle”,juurivalmistetuntietokonejärjestelmänostajalle,jolletämätakuukortti
luovutetaanyhdessä(”tuotteen”)kanssaseuraavinehdoin.ASUS-yrityksenvaltuuttamathuoltoedustajat
jahuoltokeskuksetsuorittavattähäntakuuseenliittyväthuollot.
Tuotteen takuuaika
Tälletuotteellemääritettytakuuaikailmeneetuotteentaaksekiinnitetystätarrasta(”Takuuaika”),
esimerkiksi:12Mtarkoittaa12kuukautta,24Mtarkoittaa24kuukauttaja36Mtarkoittaa36kuukautta
ostopäivästälukien.Josostotositettaeivoidatoimittaa,tuotteenvalmistuspäivämääräävoidaanharkita
pidettävänostopäivämääränä.
Kuluttajan oikeuksiin kuuluvat takuut
Tämätakuuonmyönnettyitsenäisestiriippumattakuluttajanoikeuksiinkuuluvastatakuusta,jota
voidaansoveltaaostomaassa,eikäsevaikutamillääntavoinkuluttajanoikeuksiinkuuluviintakuisiintai
rajoitaniitä.
1. Yleistä
ASUS-takuukattaatuotteentyö-jamateriaalivirheettakuuajankuluessa.Takuueikatalaitteen
toimitukseenkuuluvialisävarusteita,kuten:kaapelit,laukku,hiirijne...Jostuotteeseentulee
takuuaikanavikanormaalissajaoikeassakäytössä,ASUSkorjaataivaihtaatuotteenviallisetosat
taikokotuotteenuusillataikunnostetuillaosillataituotteella,jokaontoiminnallisestisamanlainentai
parempikuinalunperintoimitettu.
Tämätakuuonvoimassavain,jostuoteonostopäivämääränäuusi.Säilytäalkuperäinenostokuitti
jatämätakuukorttitulevaapalvelupyyntöävarten.Tämätakuueikatavikoja,jotkaaiheutuvat
virheellisestäasennuksesta,käytöstä,puhdistamisestataikunnossapidosta,onnettomuudesta,
vahingosta,vahingossataitarkoituksellatapahtuneestaväärinkäytöstä,muistakuinASUS-valtuutetuista
muokkauksistatuotteeseen,ohjelmistosta,tavallisestakulumisestataimuustatapahtumasta,toimesta,
häiriöstätaipuutteesta,johonASUSeivoivaikuttaa.
OsatjotkaonkorjattutaivaihdetuttuASUSkorjauspisteessäovattakuunalaisialaitteentakuuajan
loppuunasti,taivähintään3kk.Huoltokeskusvoipalauttaatuotteenalkuperäisenkäyttöjärjestelmän,
jokasilläolitoimitettaessa.ASUSeipalautaeikäsiirrämitääntietojataiohjelmistoatuotteen
alkuperäisestätallennustilasta.Jostuotekorjataan,kaikkikäyttäjäntuottamattiedotvoidaanpoistaa
pysyvästi.
Jostuotekuuluutakuunpiiriin,sinäsuostutsiirtämäänkorvattujenviallistenomistajuuden,jolloin
tällaisetosattulevatautomaattisestiASUS-yrityksenomaisuudeksi.
2. Ohjelmiston tuki
Kaikkituotteenmukanatoimitetutohjelmattoimitetaan”sellaisenaan”.ASUSeitakaakeskeytymätöntä
taivirheetöntätoimintaamillekääntuotteenmukanatoimitetulleohjelmistolle.
Tämätakuukattaatuotteenlaitteiston.ASUStarjoaateknistätukeaesiasennetulleohjelmistolle,joka
kuuluutuotteenvarustukseenvainsiinämäärin,kunsitätarvitaanlaitteistonoikeaantoimintaan.Muissa
ohjelmisto-ongelmissasuosittelemmeturvautumaankäyttöoppaisiin,ASUS-tukisivustoonja/taimuihin
verkkoresursseihin.Kolmannenosapuolenohjelmistosaattaavaatiatukeasenmyyjältä.
3. Asiakkaan velvollisuus
Tuotetta käytettäessä
• Lukeaensinkäyttöopasjakäyttäätuotettavainkäyttöoppaassakuvatullatavalla.
• Ladatatuotettavainsitäkäytettäessätaimuutenvalvottuna.Joitakinsähköisiäkohteitaeiole
suunniteltujätettäväksiliitetyksiverkkovirtaanpitkiksiajoiksi.
• Luodamääräajoinvarmuuskopioitatuotteeseentallennetuistatiedoista.
• Säilyttääalkuperäinenpakkaus.Jostuoteonpalautettavakorjattavaksi,alkuperäinenpakkaus
tarjoaaparemmansuojauksentuotteellekuljetuksenaikana.
• KatsokäyttöoppaastajaASUS-tukisivustoltaaiempiaratkaisujaennenkuinotatyhteyttä
asiakaspalveluun.
Suomi
• JostuotteeseenkuuluuTPM(TrustedPlatformModule)-toiminto,säilytäupotetunsuojaussirun
pre-boot-salasanaturvallisessapaikassa(Huomautus:TPM:nluoteestajohtuenASUSeivoi
nollataupotetunsuojaussirunpre-boot-salasanaa.Jossalasanaunohtuu,tuotteenvoikorjatavain
vaihtamallakokoemolevy,mikäeikuulutakuunpiiriin.)
Kun otat yhteyttä ASUS-asiakaspalveluun
• EnnenkuinotatyhteyttäASUS-tekniseentukeen,varmista,ettätuotteesionesillä,jaettäseon
käynnistetty,josmahdollista.Valmistaudumyösantamaantuotteensarjanumero,mallinimija
ostotosite.
• TeknisentuenpuhelinnumerolöytyytukipuhelintaulukostaASUS-huoltokeskuksenyhteystiedoista
(Paikallisethuoltotiedot)taiosoitteesta
http://support.asus.com.Koskayhteystiedotvoivat
muuttua,katsopäivitetytyhteystiedotweb-sivustosta.
• SinunonASUKSENpyynnöstäavustettavatuotteesivianetsinnässä,johonvoisisältyäesimerkiksi
seuraavaa:
• Järjestelmänpalauttaminenkäyttöjärjestelmän,ohjaintenjaohjelmistonpalauttamiseksi
alkuperäiseenmääritykseen,jokalaitteellaolitehtaaltatoimitettaessa.
• Päivitysten,korjaustentaiservicepackienasentaminen.
• Tuotteendiagnostiikkatyökalujenjaohjelmienkäyttäminen.
• SalliminenASUKSENteknisentuenedustajienkäyttäätuotettaetädiagnostiikkatyökaluilla
(milloinkäytettävissä)
• MuidenASUKSENpyytämienjärkevientoimenpiteidensuorittaminen,jotkaauttavatongelmien
yksilöimistätairatkaisua.
• Josongelmaeriratkeaetäkäytöllä,sinunonpalautettavatuoteASUS-huoltokeskukseen(tämä
prosessitunnetaannimellä”RMA”).ASUSmyöntäätuotteelleRMA-numeron.MerkitseRMA-
numerosimuistiinhuollonjäljittämistävarten.
• KuvaileongelmaselvästijatäydellisestiRMA-pyyntölomakkeeseen
• Sisällytäkopiotästätäydellisestätakuukortistajakopiomyyntilaskusta/kuitista,jossatuotteesi
yksilöidään.(Huom.:ASUSvaraaoikeudenvaatiaalkuperäisetasiakirjat.)Josettoimitapyydettyjä
asiakirjojatakuuntodentamistavarten,ASUKSENtallentamaatuotteenvalmistuspäivämäärää
pidetääntuotteenostopäivämääränä.
• Varmista,ettäoletvarmuuskopioinutkaikkituotteelletallennetuttiedot,jaettäoletpoistanut
kaikkihenkilökohtaiset,luottamuksellisettaiomistukseenliittyvättiedot,ennenminkäänhuollon
aloittamista.Suostut,ettäASUSvoipoistaakaikkituotteelleasennetuttiedot,ohjelmistontai
ohjelmatpalauttamattaniitä.Onomallavastuullasiestääkaikkipysyvätmenetykset,vahingottai
tietojesiväärinkäyttö,jokaonseuraustavarmuuskopioinninlaiminlyönnistäjatietojenlaitteesta
poistamattajättämisestä.
• Pakkaatuotealkuperäiseenpakkaukseensa.Alkuperäinenpakkaustarjoaaparemmansuojauksen
tuotteellekuljetuksenaikana.Jostuotettaeiolepakattuasianmukaisestialkuperäiseen
pakkaukseensa,ASUSeiolevastuussamistäänkuljetuksenainatapahtuneistavahingoista.Älä
lähetämitäänmuutakuinpelkkätuote,jolleiASUSsitäerityisestipyydä.Irrotatuotteestakaikki
lisävarusteetjamahdollisetsiirrettävättallennuslaitteet,kutenmuistikortit,levytjaash-asemat.
ASUSeiotavastuutalisävarusteidentaikannettavientallennusvälineidenmenetyksistä,vahingoista
taituhoutumisesta,paitsijosseonseuraustaASUKSENtahallisistateoistataikarkeasta
huolimattomuudesta.
• Poistataitoimitakaikkisalasanat,joillatuoteonsuojattu.Jostuotteenkäyttöonestettysalasanoilla,
ASUSeiehkävoitunnistaajakorjatakaikkiatuotteenvikoja.
• JostuotteeseenkuuluuTPM(TrustedPlatformModule)-toiminto,toimitaupotetunsuojaussirun
pre-boot-salasana.
Suomi
4. RMA-menetelmät
JosRMAonvälttämätön,sinunontoimitettavatuotteesilähimpäänASUS-huoltokeskukseen.ASUS
voiomanharkintansamukaanyksinkertaistaahuoltotoimenpidettätarjoamallatuotteentoimittamista
jälleenmyyjälle,jostasenostittaiilmaisennouto-japalautuspalvelun.
5. Tämän rajoitetun takuun poikkeukset
ASUSeitakaatämäntuotteenkeskeytyksetöntätaivirheetöntätoimintaa.Takuukattaavaintekniset
laitteisto-ongelmantakuuaikanajanormaaleissakäyttöolosuhteissa.Seeikataohjelmisto-ongelmia
eikäasiakkaanaiheuttamiavahinkoja,taijoslaitettaonkäytettyolosuhteissa,kuten
(a) Tuotettaonpeukaloinut,korjannuttaimuokannutvaltuuttamatonhenkilö.
(b) Tuotteen,osientailisävarusteidensarjanumeroonmuokattu,pyyhittytaipoistettu.
(c) Takuusinettionrikottutaimuokattu.
(d) Vanheneminen.
(e) Tuotteenvahinko(vahingossataimuuten),jokaonkosmeettinen,eliseeivaikutatuotteen
käyttööneikätoimintaan,kutenruoste,värinmuutos,pintamateriaalinkuluminenjavähittäinen
huonontuminen.
(f) Tuotteenvahinko,jokaonaiheutunutsodasta,terrorismista,onnettomuudesta,luonnonkatastrosta,
tahallisestataitahattomastaväärinkäytöstä,laiminlyödystätaisopimattomastakunnossapidostatai
käytöstäepänormaaleissaolosuhteissa.
(g) Tuotteenvahinko,jonkaonaiheuttanuttuotteenasentamisestatailiittämisestäoheislaitteeseen,
jokaonmuutakuinASUS-tuotemerkkiä,taijotaASUSeimyy.
(h) Vikajohtuuväärinasennetustataiväärinliitetystälisäläitteista(tulostin,cd/dvd-lukija,verkkokortti,
tai USB-laite jne).
(i) Vahinkoaonaiheuttanutulkoinensähkövikataionnettomuus.
(j) Vahinkoaonaiheuttanutkäyttöoppaassamainittujenkäyttö-taisäilytysolosuhteidenulkopuolinen
käyttö.
(k) Tuotteenvahinko,jokaaiheutuukolmannenosapuolenohjelmistostataiviruksesta,taijosilmenee
ohjelmistontaitietojenmenetyskorjauksentaivaihdonaikana.
(l) Käytönestyminensuojaussalasanojenunohtamisentaikadottamisenseurauksena.
(m)Tuotteenkäytönestyminentaituotteenvahingoittuminen,jokaaiheutuualtistumisestavaarallisille
aineille,sairauksille,tuholaisilletaisäteilylle.
(n) Petos,varkaus,selittämätönkatoaminentaitahallinenteko.
Paitsitässätakuussaesitetysti,jalaintarkoittamaanenimmäismääräänasti,ASUSeiolevastuussa
mistäänsuorista,erityisistä,satunnaisistataiseurauksellisistavahingoista,jotkajohtuvatmistätahansa
takuuntaiehtojenrikkomisesta,taimistäänmuustaoikeusteoriasta,mm.käytönmenetys;tulon
menetys;odotettujentaitodellistentuottojenmenetys(mukaanlukiensopimushyötyjenmenetys);rahan
käytöstäsyntynytmenetys;odotettujensäästöjenmenetys;liiketoiminnanmenetys;mahdollisuuden
menetys;goodwill-menetys;maineenmenetys;tietojenmenetystaivioittuminen;taimikätahansa
epäsuorataiseurauksellinenmenetystaivahinko,jokaaiheutuu,mukaanlukienlaitteenjaomaisuuden
vaihto,kaikkikustannuksettietojenpalauttamisestataituottamisesta,jotkaontallennettutuotteeseentai
jossasitäkäytetään.Edellämainitturajoituseikoskekuolemaataihenkilövammojakoskeviavaateita
taimitäänlaillistavastuutaASUKSENtahallisistateoistataikarkeastahuolimattomuudestaja/tai
tekemättäjättämisistä.Joillakinlainkäyttöalueillaeisallitasatunnaistentaiseurauksellistenvahinkojen
poissulkemista;siinämäärinkuintällainenlainsäädäntöhallitseetätätakuuta,ylläolevatrajoituksettai
poissulkemiseteivätkoskesinua.
6. Tietojen suojaus
Sinäsuostutjaymmärrät,ettäASUKSENonvälttämätöntäkerätä,siirtääjakäsitellähenkilötietojasi
voidakseentoimittaapyydetynhuollon,jatässätarkoituksessatietosivoidaansiirtääkäsiteltäväksi
toiseenmaahan,jossaASUKSELLAtaisentytäryhtiölläontoimistoja.KaikkitietojesikäyttöoASUKSE
tietosuojakäytännönalaistajasuojelemaa(http://www.asus.com/Terms_of_Use_Notice_Privacy_
Policy/Privacy_Policy/).
Suomi
7. Tapaukset, joita takuu ei kata
TuotteenpalauttaminenASUS-huoltokeskukseentakuujaksonaikanaeiautomaattisestitarkoita
senkorjaamistailmaiseksi.TuotteenvastaanottaessaanASUSpidättääoikeudentarkistaatakuun
kelvollisuusjatakuuhuoltopyyntösipätevyys.Jostakuuaikaonpäättynyt,taijosjokinehdon5poikkeus
soveltuu,pyyntösikatsotaanolevantakuunulkopuolella(”OOW-OutOfWarranty”).
JoshuoltopyyntösionOOW,sinulletoimitetaanhuoltohinnastojatarjoustuotteenkorjaamisesta,jasinä
voitjokohyväksyätaihylätäsen.Joshyväksytkorjauksen,laskutammesinuakorjaustyöstä,varaosista
jamuistahuoltohinnastossailmoitetuistakustannuksista.Laskuonmaksettava4viikonkuluessalaskun
päivämäärästä.Korjauspäätetäänvasta,kunlaskuonmaksettu.
Siinämäärinkuinsoveltuvalakisallii,ASUSvoiveloittaasinultadiagnostiikkamaksua(mukaanlukien
mahdollisetkuljetuskustannukset)enintään100USD:nmääräänsaakka(taivastaavanmäärän
paikallisenavaluuttana),joshuoltopyyntösionOOWjakieltäydytkorjauspalvelusta;taijostuotteesitai
vaadikorjausta.
8. Hylätty omaisuus
Kuntuotteesionkorjattu,taijosethyväksytuotteenkorjausta,ASUStarjoaasinulletuotteenpalautusta
hyväksytylläRMA-menetelmällä.Jolletnoudatuotettasi,taijostoimittamineneiolemahdollista
antamaasiositteeseen,ASUSsäilyttäätuotettasi60päivänajan.TämänajanjälkeenASUSlähettää
sinulleilmoituksenhuoltoapyytäessäsiantamaasiosoitteeseen.Josetedelleenkäännoudatuotetta,
ASUSvaraaoikeudenvaatiasinultavahingonkorvausta,mukaanlukienvarastointikustannukset;
hävittääkseentuotteensoveltuvienlakienjasäädöstenmukaisesti;jamaksamattomienmaksujen
pidättämistäkoskevienkuluttajanoikeuksienmukaisesti.
9. Kansainvälinen takuu ja tuki
ASUStarjoaatakuuhuoltopalveluavainsiinämaassa,jossaASUSVivoPConostettu.
10. ASUS-huoltokeskusten yhteystiedot
Katsoyhteystiedottämäntakuukortinkääntöpuolelta.
ASUS-yhteystiedot
Tämäntakuuntarjoaa:
ASUSTeK Computer Inc.
No. 15 Li-Te Road, Peitou
Taipei 112, Taiwan
Phone: +886-2-2894-3447
/