Denver TIQ-10393 Ohjekirja

Tyyppi
Ohjekirja
SUOMI
DENVER TABLETIT –USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET
Ohjelman eivät asennu Google Playn kautta
Jos sinulla on ongelmia asentaa ohjelmia Google Playn kautta, sulje ohjelma kokonaan. (Ollessasi työpöydällä, paina
2 ruutua saadaksesi aktiiviset ohjelmat näkyviin. Paina ja pidä sormea Google Playn päällä, ja valitse "remove from
list". Yritä käynnistää uudelleen.)
Jos ongelmat vielä jatkuvat, siirry kohtaan asetukset, tilit ja synkronointi ja poista tilisi.
Lisää sitten tilisi uudelleen ja yritä Google Play-sovellusta uudelleen.
Palauta tablettisi tehdasasetuksiin
Jos tabletti jumiutuu, voit pakottaa sen sammumaan painamalla ja pitämällä virtapainiketta 15 sekunnin ajan.
Jos tämä ei toimi, voit myös käyttää "pinhole"-palaituspainiketta, ottamalla paperiliittimen ja työntämällä varovasti
painiketta tabletin puoli.
Kosketusnäyttö ei reagoi
Jos kosketusnäyttö on likainen tai rasvainen, se ei ehkä toimi.
On tärkeää puhdistaa näyttö kuivalla, pehmeällä liinalla. Ota huomioon, että näyttö on lasia, joten suosittelemme
käyttämään lasipinnoille tarkoitettua mikrokuituliinaa. Voit myös käyttää puuvillaliinaa. On tärkeää, että liinat ovat
täysin puhtaat, jotta vältetään naarmut.
Laite jumiutuu edelleen tai toimii muulla tavalla virheellisesti
Jos tabletti jumiutuu tai toimii muulla tavalla ongelmallisesti, voit aina palauttaa tehdasasetukset. Ensin sinun täytyy
kytkeä tabletti tietokoneeseen ja aktivoida USB-yhteys. Ota sitten varmuuskopio musiikista, valokuvista jne., koska
tehdasasetusten palautus poistaa kaiken tabletista.
Mene sitten kohtaan asetukset, varmuuskopiointi ja palautus, ja valitse "factory data reset".
Odota kunnes laite käynnistyy uudelleen, aseta tablettisi wi-fi-yhteyteen, lisää tilejä jne.
Nyt voit myös liittää uudelleen yhteyden tietokoneeseen ja siirtää musiikin, valokuvat jne.
Tehdasasetusten palautus korjaa todennäköisesti ohjelmistoon liittyvät ongelmat, joten kokeile aina sitä ennen laitteen
viemistä korjattavaksi. Jos laite tulee korjattavaksi, me palautamme sen aina kuitenkin tehdasasetuksiin, koska silloin
on helpompi testata laitetta kunnolla.
Ei wi-fi Internet-yhteyttä
Tarkista reititin ja kotisi Internet-yhteys ongelman ratkaisemiseksi. Usein reitittimen irrottaminen sähkövirrasta ja sen
uudelleen kytkeminen auttaa asiaa. Voit myös katkaista Wi-Fi-yhteyden ja kytkeä sen uudelleen kokeillaksesi, jos se
auttaa ongelmassa. Katso käyttöoppaasta, miten se tehdään.
Jos ongelmat vielä jatkuvat, kokeile tablettia toisessa osoitteessa tai yhteyttä älypuhelimen Wi-Fi-hotspotin kautta.
Näin voit helposti selvittää, onko ongelma tablettisi wi-fi osassa.
3G-mokkulan käyttö tabletissa
3G-mokkulan käyttö on mahdollista Internet-yhteyden saamiseksi, jos sinulla ei ole wi-fi-yhteyttä. Sinun täytyy
käyttää "on-the-go"-kaapelia, joka on erikoiskaapeli micro-USB-liitännän ja normaalin USB:n välillä. Lisäksi sinun
on varmistettava, että mokkula tukee Androidia/Linuxia. (Kysy Internet-palveluntarjoajaltasi tästä)
Parempi vaihtoehto voi olla wi-fi hotspot-yhteys älypuhelimen kautta (jos älypuhelin tukee sitä - useimmat uudet
laitteet tukevat) ja datasiirtosopimus älypuhelimessa.
Tämä on kätevä tapa saada Internet tablettiin, kun olet poissa kotoa, et tarvitse johtoja etkä 3G-mokkulaa tablettiin.
HDMI DENVER-tableteissa
Monissa DENVER tableteissa on HDMI-lähtö, jolloin sen voi kytkeä televisioon. On tärkeää käyttää HDMI 1.4-
kaapelia.
Jotkin TV:t vaativat erikoisresoluution, DENVER-tablettiin voi säätää HDMI-lähdön syöttämällä näytön ja HDM:n
asetukset ja valitsemalla televisioon sopivan resoluution. (Huomaa 50 Hz ja 60 Hz. Euroopassa käytämme 50 Hz
(PAL))
Joissakin DENVER-tableteissa on HDMI-valikko asetuksissa. Silloin valitset tässä kohdassa vain resoluution.
DENVER tablettien E-kirjat
Käytä Bluefire Reader -ohjelmaa kirjojen lukemiseen. Tämän ohjelman voi ladata Google Play -sivustolta, ja se tukee
DRM-tiedostoja, joka on joidenkin E-kirjojen käyttämä kopiosuojaus.
Ongelmia sovellusten kanssa
Joskus saattaa olla, että jokin peli tai sovellus ei toimi tabletissa. Tämä johtuu yleensä siitä, että sovellus on kehitetty
toimimaan tietyllä prosessorin nopeudella, näytön koolla tai vastaavalla.
Huomaa, että emme voi antaa tukea sovelluksia, pelejä, sovelluskauppoja jne. koskevissa ongelmissa. Jos sinulla on
ongelmia sovelluksen kanssa, katso kehittäjän kotisivulta ohjeita. Siellä on usein tiedot uusimmista päivityksistä,
vaihtoehtoisista tavoista saada sovellus toimimaan jne.
Akku
Akun kesto riippuu aina käytöstä. Elävät taustakuvat tyhjentävät akun nopeasti, kuten myös monet avoinna olevat
ohjelmat.
Jos akku on täysin tyhjä, voi kestää 20–30 minuuttia verkkolaitteen liittämisen jälkeen, ennen kuin lataaminen alkaa ja
täyteen lataantuminen voi kestää jonkin aikaa.
Wifi-toiminto voi myös tyhjentää akun, jos sen asetuksena on ”aina päällä”. Jos akku tyhjenee mielestäsi liian
nopeasti kun tabletti on lepotilassa, valitse asetukset, WIFI, lisäasetukset ja vaihda asetus ”säilytä WIFI-yhteys
lepotilan aikana” asetukseksi ”vain kun kytkettynä päälle”.
”Wifi aina päällä”-asetuksen etuna on, että tabletti on valmis käyttöön heti lepotilan jälkeen.
”Wifi aina päällä”-asetus kuluttaa kuitenkin enemmän akkua kuin jos asetuksena on ”Wifi pois päältä lepotilassa”.
Tabletilla ei ole enää tallennustilaa
Jos tabletissa lukee "there are no more space to install", hae kaikki asetukset ja sovellukset ja paina jokaisen
sovelluksen kohdalla “move to SD-card”, jolloin siirrät sovelluksen muistista sisäiseen tallennusmuistiin. Tämä
vapauttaa tilaa tabletissa.
Laitteiston päivitys
Laitamme laitteistopäivitykset, tuotteen parannukset ja tiedot laitteiden uusista versioista kotisivuillemme. Laitteiston
päivitystä voidaan käyttää apuna, jos olet vahingossa laittanut koodin tablettiisi etkä enää muista sitä.
Jos malliasi ei sivuiltamme, lähetä meille sähköpostia ja pyydä tiedot oikeasta päivityksestä.
Huomaa, että ET voi käyttää toisen mallin laitteistopäivitystä, se tuhoaa tabletin.
Tuotteen korjaukset
Jos tabletissa on vika, jota ei voi korjata millään edellä esitetyistä tavoista, se on korjattava. Korjauksen on
tapahduttava sen liikkeen kautta, josta ostit laitteen.
Mikäli mahdollista, palauta tablettisi tehdasasetuksiin ennen korjausta. Jos laite tulee korjattavaksi, me palautamme
sen aina kuitenkin tehdasasetuksiin, koska silloin on helpompi testata laitetta kunnolla.
Voit tilata tablettiasi koskevan uutiskirjeen sivustoltamme
Tilaus tehdään osoitteessa: http://www.denver-electronics.com/pages/newsletter.aspx
Tehtaan oletusarvojen palautus:
Ota huomioon, että Android 8.1 -laitteiden tehtaan oletusarvojen palautus kestää jopa 10 minuuttia. Kun käyn-
nistät laitteen uudelleen, sen näytössä näkyy Android laiteohjelmiston lataamisen ajan. Anna sen vain olla, äläkä
sammuta sitä tämän tilan aikana. Kun laiteohjelmisto on ladattu uudelleen, tabletti käynnistyy automaattisesti.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26

Denver TIQ-10393 Ohjekirja

Tyyppi
Ohjekirja