Briggs & Stratton 117432-0586-E1 Käyttö ohjeet

Luokka
Motor vehicle accessories & components
Tyyppi
Käyttö ohjeet
SF
SF
67
- viittaavat moottorin osiin kuvassa .
19
Käsikirjan numeroinnit
- viittaavat kansien sisäpuolisiin kuviin.
- viittaavat kuvien osiin tai toimenpiteisiin.
1
Merkitse moottorin
malliĆ, tyyppiĆ ja koodinumerot
tähän vastaisen varalle.
Merkitse ostopäivä tähän vastaisen varalle.
Tekniset tiedot
Tehoarvot
Yksittäisen moottorin tehoarvot perustuvat alkuaan
SAE J1940 normin mukaisiin (Pienmoottoreiden tehoĆ ja
väännönmittausnormisto), (uudistettu 2002Ć05)
mittaustuloksiin. Moottoreitamme käytetään voimanlähteenä
lukuisissa erilaisissa laitteissa, jolloin laitteen asettamat
rajoitukset sekä ympäristön asettamat vaatimukset
vaikuttavat moottorin tehoon. Tällaisia seikkoja ovat: ulkoinen
lämpötila, korkeus merenpinnasta, ilmanpaine, ilmankosteus,
polttoaine, moottorin voitelu, moottorin
maksimipyörimisnopeus, moottoreiden yksilölliset erot,
moottorin käyttämän laitteen rakenne, tapa jolla laitetta
käytetään, karstoittunut palotila, venttiilien ja kaasuttimen
säädöt sekä monet muut tekijät. Tehoarvoja on saatettu myös
joutua sopeuttamaan muiden vastaavien samanlaisissa
laitteissa käytettävien moottoreiden mukaisiksi. Tällöin
moottorin tehoarvot eivät välttämättä vastaa aiemmin
mainittujen normien mukaisia mittaustuloksia.
Moottorin komponentit
(ks. kuva )
1
Polttoaineen sulkuventtiili
2
Narukäynnistimen kahva
3
Ilmanpuhdistin
4
Moottori Malli Tyyppi Koodi
xxxxxx xxxx xx xxxxxxxx
5
Nopeuden ja rikastimen säätimet
6
Polttoaineen täyttöaukko
7
Pysäytyskytkin/Oil Gard öljymäärän varoitin,
tietyissä malleissa
8
Puhaltimen kotelo
9
Öljyn tyhjennystulppa
10
Äänenvaimennin ja sen suojus
11
Kaasutin
12
Sytytystulpan johto
13
Öljyn täyttöaukko/mittatikku
14
12 V sähkökäynnistin, tietyissä malleissa
Varoitussymbolit ja niiden
merkitykset
Räjähdys
Myrkyllisiä
kaasuja
Liikkuvia osia
Sähköisku
Kuuma pinta
Takapotku
Tulipalo
Kansainväliset symbolit ja niiden
merkitykset
Päällä
Pois
PolttoaineĆ
hana
Lue käyttöohjeet
Seis
Polttoaine
RikastinTurvallisuusĆ
varoitus
Öljy
Turvallisuusohjeet
* Briggs & Stratton ei välttämättä tiedä, millaiseen
käyttöön moottori joutuu. Siksi sinun on huolellisesti
luettava ja ymmärrettävä sen laitteen käyttöohjeet, johon
moottori on asennettu ennen sen käyttämistä.
ENNEN MOOTTORIN KÄYTTÄMISTÄ
Lue moottorin JA sen käyttämän laitteen käyttöĆ ja
huoltoĆohjeet huolellisesti.*
Ohjeiden noudattamatta jättäminen saattaa johtaa
vakavaan loukkaantumiseen tai kuolemaan.
YTTÖĆ JA HUOLTOĆOHJEET SISÄLTÄVÄT
TURVALLISUUSOHJEITA, JOTKA:
Saattavat tietoosi moottoreihin liittyvät vaarat
Kertovat sinulle vaaroihin liittyvistä tapaturmariskeistä
Neuvovat, kuinka vältät tai minimoit
loukkaantumisriskin.
Turvavaroitussymboli on merkkinä vaaroista, joissa on
loukkaantumisriski.
Symbolin yhteydessä käytetään merkkisanaa
(HENGENVAARA, VAARA, VAROITUS) ilmaisemaan
loukkaantumisriskin olemassaoloa ja uhkan astetta. Lisäksi
erityyppisille vaaroille on olemassa omat vaarasymbolit.
HENGENVAARA merkitsee vaaraa, joka saattaa
johtaa kuolemaan tai vakavaan
loukkaantumiseen.
VAARA merkitsee vaaraa, joka saattaa johtaa
kuolemaan tai vakavaan loukkaantumiseen.
VAROITUS merkitsee vaaraa, joka saattaa johtaa
loukkaantumiseen.
VAROITUS, jos käytetty ilman varoitussymbolia,
ilmaisee tilannetta, joka saattaa aiheuttaa
vaurioita moottoriin.
Tämän tuotteen pakokaasu sisältää Kalifornian
valtion tutkimusten mukaan terveydelle
haitallisia aineita.
VAROITUS
SF
68
VAROITUS
Polttoaine ja sen höyryt ovat erittäin helposti syttyviä
ja räjähdysalttiita.
Tulipalot ja räjähdys saattaa aiheuttaa vakavia
palovammoja tai kuoleman.
LISÄTESSÄSI POLTTOAINETTA
Sammuta moottori ja anna sen jäähtyä vähintään
2 minuuttia ennen polttoaineen lisäämistä.
Täytä tankki ulkona tai hyvin ilmastoidussa tilassa.
Älä ylitäytä tankkia. Jätä noin 35 mm ilmatilaa, jotta
polttoaineella on tilaa laajeta.
Älä käsittele polttoainetta avotulen, kipinöivien
laitteiden, lämmittimien tai tms. läheisyydessä.
Tarkasta polttoaineputket ja liittimet, tankki ja tankin
korkki säännöllisesti halkeamien ja vuotojen
varalta. Vaihda tarvittaessa.
MOOTTORIN YNNISTÄMINEN
Varmista, että sytytystulppa, äänenvaimennin,
tankin korkki ja ilmansuodatin ovat paikallaan.
Älä käynnistä moottoria sytytystulpan ollessa
irrotettuna.
Jos polttoainetta läikkyy, käynnistä moottori vasta
sen haihduttua.
Jos moottori tulvii, aseta rikastin RUNĆasentoon ja
nopeudensäädin FASTĆasentoon ja yritä
käynnistää, kunnes moottori lähtee käyntiin.
BENSIINIMOOTTORILLA VARUSTETUN LAITTEEN
YTTÄMINEN
Älä kallista moottoria siten, että polttoainetta
pääsee vuotamaan.
Älä sammuta moottoria ryypyttämällä tai
käyttämällä rikastinta.
LAITTEEN KULJETTAMINEN
Kuljeta laite tankki TYHJÄNÄ tai polttoainehana
SULJETTUNA ja/tai polttoainekammio
tyhjennettynä.
POLTTOAINEEN TAI LAITTEEN VARASTOIMINEN
Älä varastoi lämmityskattilan, uunin,
vedenlämmittimen tai muun kipinän aikaansaavan
laitteen läheisyyteen, sillä ne voivat aiheuttaa
kaasuhöyryjen syttymisen.
VAROITUS
Oikea tapa käynnistää moottori on vetää köydestä
hitaasti, kunnes vastus tuntuu, ja sitten vetää
nopeasti.
Kytke pois kaikki ylimääräinen moottorin tai laitteen
kuormitus käynnistyksen ajaksi.
Kaikki suoraan kytketyt komponentit, kuten
esimerkiksi terät, juoksupyörät, hihnapyörät,
ketjupyörät, tms. tulee olla tiukasti kiinnitettyinä.
Väärästä käynnistystavasta johtuva takapotku vetää
köyttä takaisin moottoriin päin nopeammin kuin ehdit
laskea kahvasta irti.
Tästä voi seurata luunmurtumia, ruhjeita tai
venähdyksiä.
Käytä laitetta aina kaikki suojukset paikallaan.
Pidä kädet ja jalat pois pyörivistä osista.
Kiinnitä pitkät hiukset ja poista korut.
Älä käytä liian väljiä vaatteita, varo sitomattomia,
roikkuvia nauhoja tai muita helposti tarttuvia
vaatekappaleita.
Hallitsematon kipinöinti voi aiheuttaa tulipalon tai
sähköiskun.
Moottorin käynnistyminen vahingossa voi aiheuttaa
vaaratilanteita ja henkilövahinkoja.
ENNEN SÄÄTÖĆ TAI KORJAUSTOIMENPITEITÄ
Irrota sytytystulpan johto ja pidä se erillään tulpasta.
Irrota akun negatiivinen kaapeli (vain
sähkökäynnistimellä varustetut moottorit).
SYTYTYSKIPINÄN TESTAAMINEN
Käytä hyväksyttyä kipinätesteriä.
Älä tarkista kipinää sytytystulpan ollessa
irrotettuna.
VAROITUS
Pakokaasut sisältävät hiilimonoksidia, joka on hajuton ja
väritön, myrkyllinen kaasu.
Hiilimonoksidin hengittäminen saattaa aiheuttaa
pahoinvointia, pyörtymisen tai kuoleman.
Käynnistä ja käytä moottoria ulkona.
Älä käynnistä moottoria sisällä, vaikka ovet tai
ikkunat olisivat auki.
VAROITUS
Älä käynnistä moottoria, mikäli läheisyydessä on
luonnonkaasuĆ tai nestekaasuvuoto.
Älä käytä paineistettuja käynnistyssumutteita,
koska niiden kaasut ovat herkästi syttyviä.
Maakaasulla (NG) tai nestekaasulla (LPG)
toimivien laitteiden huoltotyöt saattavat olla
luvanvaraisia toimenpiteitä, jotka on jätettävä alan
ammattilaisten tehtäviksi.
VAROITUS
Moottorin käynnistämisen yhteydessä syntyy kipinöitä.
Kipinöinti voi sytyttää läheisyydessä olevat tulenarat
kaasut.
RäjähdysĆ ja tulipalovaara on olemassa.
VAROITUS
Pyörivät osat voivat osua tai tarttua käsiin, hiuksiin tai
vaatteisiin.
Tästä voi seurata vakavia silpoutumia tai haavoittumista.
Käyvä moottori tuottaa lämpöä. Moottorin osat, varsinkin
äänenvaimennin, tulevat erittäin kuumiksi.
Osien koskettaminen saattaa aiheuttaa vakavia
palovammoja.
Syttyvät roskat, kuten lehdet, ruoho, jne. saattavat syttyä
palamaan.
Anna vaimentimen, sylinterin jäähdytysripojen ja
muiden osien jäähtyä ennen kuin kosketat niitä.
Poista roskat vaimentimen ja sylinterin
läheisyydestä.
Asenna kipinäsuojain, mikäli laitetta käytetään
metsäisessä, heinikkoisessa tai muuten helposti
syttyvässä ja kuivassa maastossa. Tarkasta
kipinäsuojaimen toimivuus säännöllisesti.
VAROITUS
VAROITUS
MIKÄLI HAVAITSET KAASUN HAJUA:
ÄLÄ käynnistä moottoria.
ÄLÄ aktivoi mitään sähköisiä kytkimiä tai
katkaisimia.
ÄLÄ käytä puhelinta laitteen läheisyydessä.
Evakuoi alue, kaasut ovat myrkyllisiä.
Ota yhteys kaasuyhtiöön tai palokuntaan.
MUISTA:
Nestekaasu on ilmaa raskaampaa ja kerääntyy
alas. Maakaasu on ilmaa kevyempää ja kerääntyy
ylös. Molemmat saattavat kulkeutua kauaskin.
Pidä moottori pois avotulen, sytyttimien, kipinöiden
ja muiden sytytyslaitteiden luota kaikissa
tilanteissa.
ÄLÄ tupakoi käyttäessäsi tai korjatessasi
moottoria.
ÄLÄ varastoi bensiiniä tai muita syttyviä nesteitä
moottorin läheisyydessä.
Sulje kaasunsyöttö ENNEN moottorin huoltamista.
Tarkasta laite kaasuvuotojen varalta huoltotöiden
jälkeen. ÄLÄ käytä avointa liekkiä. Kastele
järjestelmä saippuavedellä tai vastaavalla aineella
ja etsi kuplivia vuotokohtia.
Pidä moottorin ympäristö ja laite puhtaana.
Asenna polttoainejärjestelmä ohjeiden mukaisesti.
Tarkasta polttoainejärjestelmä säännöllisesti
murtumien tai kulumien varalta. Vaihda
vaurioituneet osat uusiin.
Kaasut ovat erittäin helposti syttyviä ja muodostavat
räjähtäviä seoksia ilman kanssa jo hyvinkin alhaisissa
lämpötiloissa.
SF
69
Öljysuositukset (ks. kuva )
Moottori toimitetaan Briggs & Strattonilta ilman
öljyä. Lisää öljy ennen moottorin käynnistämistä.
Älä täytä liikaa.
Käytä korkealuokkaista, pesevää, SF, SG, SH,
SJ"Ćluokiteltua öljyä, kuten Briggs & Strattonin
takuuhyväksymää" SAE 30WĆöljyä, varaosa # 100005
tai 100028. Älä käytä mitään lisäaineita suositeltujen
öljyjen kanssa. Älä sekoita öljyä bensiiniin.
Valitse tästä taulukosta öljyn SAEĆviskositeettiluokka,
joka sopii odotettuun käynnistyslämpötilaan ennen
seuraavaa öljynvaihtoa.
Huom: Synteettinen öljy, joka täyttää
ILSAC GFĆ2 vaatimukset, on APIĆ
hyväksytty ja täyttää tai ylittää
APIĆluokituksen SJ/CF ENERGY
CONSERVING", on suositeltava öljy
kaikkiin lämpötiloihin. Synteettisen öljyn
käyttäminen ei vaikuta öljynvaihtoĆ
väleihin.
* Ilmajäähdytteiset moottorit käyvät kuumempina
kuin autojen moottorit. EiĆsynteettisten
moniasteöljyjen (5WĆ30, 10WĆ30, jne.) käyttö yli
40°F (4°C) lämpötiloissa johtaa normaalia
suurempaan öljynkulutukseen. Jos käytät
moniasteöljyä, tarkista moottoriöljy normaalia
useammin.
** Jos SAE 30Ćöljyä käytetään alle 40°C (4°F)
lämpötilassa, seurauksena on käynnistämisen
vaikeutuminen ja mahdollinen puutteellisesta
voitelusta johtuva sylinterivaurio.
Tarkista öljynpinta (keskimääräiset tilavuudet)
Mallisarja
Litraa Unssia
050000 0.4 13.5
085400 & 086400 0.6 20
1154, 1174, 1184 0.7 24
138400 0.9 30
184400 & 185400 1.2 41
235400 & 245400 1.5 51
Aseta moottori tasaiselle alustalle ja puhdista
öljyntäyttöaukon ympärys
.
Poista mittatikku
ja pyyhi se puhtaalla kankaalla. Laita
mittatikku öljyntäyttöaukkoon - kiristä paikalleen, jos
öljyä on riittävästi , mutta jätä kiristämättä, jos öljyä
vähän
- tarkista öljynpinta poistamalla mittatikku.
Öljyä tulee olla FULLĆmerkkiin
saakka.
Jos öljyä tarvitaan, lisää varovasti. Älä täytä liikaa.
Kiristä mittatikku tiukasti paikalleen ennen moottorin
käynnistämistä.
Polttoainesuositukset
TÄMÄ MOOTTORI ON TARKOITETTU TOIMIMAAN
BENSIINILLÄ. Pakokaasupäästöjen rajoitusjärjesĆ
telmä: EM (Moottorin modifikaatiot).
Käytä puhdasta ja tuoretta lyijytöntä
bensiiniä, joka on
vähintään 85Ćoktaanista. Lyijypitoista bensiiniä
voidaan käyttää, jos lyijytöntä ei ole saatavissa. Hanki
polttoainetta sellainen määrä, että se voidaan käyttää
30 päivässä. Katso varastointi.
Älä käytä bensiiniä, joka sisältää metanolia. Älä sekoita
öljyä bensiiniin.
MALLI 1844 MOOTTORI ON TARKOITETTU
TOIMIMAAN NESTEĆ/MAAKAASULLA.
Käytä puhdasta, kuivaa polttoainetta. Huolehdi, että
käyttämäsi polttoaine täyttää seuraavat vaatimukset
tai moottorin suorituskyky saattaa laskea.
Nestekaasulla toimiviin moottoreihin suositeltava
polttoaine on luokitukseltaan HD5. Suositellun
polttoaineen koostumus on minimiĆenergialtaan
2500 BTU's/ft
3
. Maksimi propyleenipitoisuus on 5%,
butaaniĆ ja raskaskaasupitoisuus 2.5% ja
vähimmäispropaanipitoisuus 90%.
Polttoainetason tarkastaminen -
Bensiinimoottorit.
Ennen kuin lisäät polttoainetta,
anna moottorin jäähtyä
2 minuuttia.
Puhdista täyttöaukon ympärystä ennen polttoaineen
lisäämistä. Jätä tankkiin noin 35 mm ilmatila, jotta
polttoaineella on tilaa laajeta. Älä ylitäytä.
Käynnistys (ks. kuvat )
PIDÄ AINA KÄDET JA JALAT ETÄÄLLÄ
LAITTEEN LIIKKUVISTA OSISTA.
Ä
lä käytä paineistettua käynnistysnesĆ
tettä. Sen kaasut ovat tulenarkoja.
Käynnistä, varastoi ja tankkaa laite sen ollessa
vaakasuorassa asennossa.
Tarkista öljynpinta.
Avaa polttoaineen sulkuventtiili, jos sellainen on.
OIL GARD
Mikäli moottori on varustettu OIL GARD öljyvahdilla,
ja moottorin öljytaso laskee liian alas eikä moottoria
voida käynnistää tai moottori on sammunut eikä sitä
voida käynnistää uudestaan, lisää moottoriin öljyä.
Täytä mittatikun FULLĆmerkkiin asti. Älä ylitäytä.
VAROITUS: OIL GARD öljyvahti, sammuttaa
käyvän moottorin. Moottorivaurio on mahdollinen
jos öljytasosta ei huolehdita. Tällainen vaurio ei
kuulu takuun piiriin.
Käynnistäminen, jatkoa
ENNEN YNNISTYSTÄ - kaasukäyttöiset
moottorit (ks. kuva. )
Kaasun sekoitussuutin on varustettu solenoidilla ,
polttoaineen sisäänmenolla
, 12 voltin liittimellä ,
ja siinä on valmius polttoaineen katkaisuventtiilille
.
VAROITUS:
KAIKISSA NESTEĆ / MAAKAASUN sekoitussuuttiĆ
missa on solenoidi .
Kun polttoaineena käytetään NESTEKAASUA,
12 voltin jännite ON oltava kytkettynä liittimeen
.
Kun polttoaineena käytetään MAAKAASUA,
12 voltin jännitettä EI SAA ei saa kytkeä
liittimeen
.
YNNISTYS (ks. kuva )
1. Bensiinimoottorit:, käännä rikastin
CHOKEĆ
asentoon. Kaasukäyttöiset moottorit:, avaa
polttoainehana.
2. Käännä rikastimen säädin
FASTĆasentoon.
3. Avaa bensiinimoottorin polttoainehana
, mikäli
sellainen on.
4. Siirrä pysäytyskytkin, mikäli sellainen on
ONĆasentoon.
Itsepalautuva käynnistin, tietyissä malleissa
(ks. kuva
)
Tartu kahvaan ja vedä hitaasti, kunnes
tunnet vastuksen. Käynnistä sitten
moottori vetäisemällä narusta ripeästi
puristusvastuksen voittamiseksi ja takaiskun
estämiseksi. Toista tarvittaessa rikastin RUNĆ
asennossa ja nopeudensäädin FASTĆasennossa.
Kun moottori käynnistyy, aseta nopeudensäädin
FASTĆasentoon.
Sähkökäynnistin, mikäli käytössä
(katso kuva.)
Käännä 12 V käynnistysjärjestelmällä varustetuissa
moottoreissa virtaĆavain STARTĆasentoon Toista
tarvittaessa nopeudensäätimen ollessa FASTĆ
asennossa. Kun moottori käynnistyy, anna sen käydä
FASTĆasennossa.
Huom: Jos laitevalmistaja on toimittanut akun, lataa se
ennen moottorin käynnistämistä laitevalmistajan
ohjeiden mukaan.
Huom: Käytä lyhyitä käynnistysjaksoja (15 sekuntia
minuutissa.) pidentääksesi käynnistimen ikää. Pitkään
kestävä käynnistys saattaa vaurioittaa moottoria.
Pysäytys (ks. kuva)
Älä pysäytä moottoria siirtämällä rikastimen säädintä
CHOKEĆasentoon. Se saattaa aiheuttaa
vastasytytyksen tai vaurioittaa moottoria. Jos
laitteessa on nopeudensäädin
, siirrä se IDLEĆ tai
SLOWĆasentoon. Käännä sitten virta virtaĆavain
OFFĆasentoon tai siirrä pysäytyskytkin
OFFĆasentoon. Sulje polttoaineen sulkuventtiili .
Huom: Poista aina virtaĆavain, kun laite ei ole käytössä
tai se jää vaille valvontaa.
Huom: Kun moottoria kuljetetaan, sulje polttoaineen
sulkuventtiili vuotojen estämiseksi.
SF
70
Kunnossapito (ks. kuvat )
Ks. huoltokaavio, Noudata tuntimääräisiä tai
kalenterin mukaisia huoltovälejä riippuen siitä, kumpi
täyttyy ensin. Epäsuotuisissa oloissa huoltoa tarvitaan
useammin.
Estääksesi vahinĆ
gossa tapahtuvan
käynnistymisen irrota
sytytystulpan johto
ja maadoita se ennen huoltoa, ja irrota akun miinusĆ
navan johdin, jos laitteessa on akku.
Öljyhuolto
(ks. kuva )
Tarkista öljymäärä säännöllisesti.
Varmista, että öljymäärä on riittävä. Tarkista se 8 tunnin
välein tai päivittäin ennen moottorin käynnistämistä.
Katso ohjeet öljyn lisäämiseksi kohdasta
Öljysuositukset.
Öljyn vaihto.
Vaihda öljy 5 ensimmäisen käyttötunnin jälkeen.
Vaihda öljy, kun moottori on lämmin. Käytä suositeltua
SAEĆviskositeettiluokkaa olevaa uutta öljyä.
Ilmanpuhdistimen huolto
(ks. kuva )
Vaihda esipuhdistin
, ja/tai suodatin , jos se on
hyvin likainen vai vaurioitunut.
1. Löysää ruuvit. Poista kansi ja ilmanpuhdistin
rungosta.
2. Poista suodatin (pidike
, jos sellainen on) ja
esipuhdistin.
Pese esipuhdistin nestemäisellä pesuaineella ja
vedellä. Purista kuivaksi puhtaan kankaan avulla.
Kyllästä se moottoriöljyllä. Poista KAIKKI LIIKA öljy
puristamalla puhtaaseen, imukykyiseen kankaaseen.
Puhdista suodatinelementti taputtamalla sitä varovasti
tasaista alustaa vasten. Älä käytä petroliliuottimia,
esim. kerosiinia, sillä se heikentää suodatinta. Älä
käytä paineilmaa, sillä se voi vaurioittaa suodatinta. Älä
öljyä suodatinta.
3. Asenna esipuhdistin pitimeen, jos sellainen on.
4. Asenna esipuhdistin kanteen verkkopuoli
suodattimeen päin. Asenna suodatin kanteen tai
runkoon.
5. Aseta kansi ja ilmanpuhdistin suoraan runkoon
(ulokkeet
koloihin , jos sellaisia on).
6. Kiristä kannen ruuvit kunnolla.
Tarkasta venttiilien välys:
Imuventtiili .05 mm ja pakoventtiili .10 mm.
Sytytystulpan huolto
(ks. kuva )
ÄLÄ tarkista kipinää
sytytystulpan ollessa irroĆ
tettuna. Tarkista kipinä
ainoastaan Briggs & Strattonin kipinätesterillä .
ÄLÄ käynnistä moottoria sytytystulpan ollessa
irrotettuna. Jos moottori tulvii, laita nopeudensäädin
FASTĆasentoon ja yritä käynnistää, kunnes moottori
lähtee käyntiin.
Sytytystulpan kärkivälin tulee olla 0,76 mm.
Vaihda sytytystulppa 100 tunnin välein tai joka kesä
riippuen siitä, kumpi aikaväli täyttyy ensin.
SytytystulppaĆavaimia ja testereitä on saatavissa
kaikilta valtuutetuilta Briggs & Stratton Ćjälleenmyyjiltä.
Huom: Eräissä maissa laki vaatii, että on käytettävä
vastussytytystulppia sytytyksestä aiheutuvien
häiriöiden vaimentamiseksi. Jos moottorissa on alun
perin vastussytytystulppa, käytä samantyyppistä
tulppaa myös jatkossa.
Kunnossapito, jatkoa
Pidä moottori puhtaana (katso kuva )
Poista säännöllisesti ruohosilppu moottorista. Älä pese
moottoria vedellä, sillä vesi voi sekoittua
polttoaineeseen. Puhdista harjalla tai paineilmalla.
Pidä säätimen vivut, jouset ja tangot puhtaina
häiriöttömän toiminnan takaamiseksi
.
Äänenvaimentimen ympärille
kerääntyneet roskat saattavat
aiheuttaa tulipalon. Tarkista ja
puhdista se aina ennen käyttöä.
Jos äänenvaimentimessa on kipinäverkko
, irrota
kipinäverkko puhdistusta ja tarkistusta varten 50 tunnin
välein tai joka kesä. Vaihda vaurioitunut verkko.
Puhdista jäähdytysjärjestelmä. Ruohosilppu ja roskat
voivat tukkia moottorin jäähdytysjärjestelmän varsinkin
pitkäaikaisessa käytössä. Sisäiset jäähdytysrivat ja
Ćpinnat on puhdistettava, jottei moottori kuumene liikaa
ja vaurioidu. Poista puhaltimen kotelo ja puhdista
kuvan
mukaisesti.
Polttoainesuodattimen puhdistaminen
(katso kuva )
Bensiinimoottorit: Puhdista
polttoainesuodattimen verkko .
Tyhjennä polttoainesäiliö tai sulje polttoaineen
sulkuventtiili ennen suodattimen puhdistamista.
Kaasukäyttöiset moottorit: Suorita puhdistus
laitevalmistajan ohjeiden mukaisesti.
Säädöt
Estääksesi vahingossa
tapahtuvan käynnistyĆ
misen, irrota sytytysĆ
tulpan johto ja
maadoita se ennen huoltoa ja irrota akun miinusĆ
navan johdin, jos laitteessa on akku.
Nopeudensäätimen säädöt (ks. kuva )
Kitkatoiminen kaasuvipu
Jos säätöä tarvitaan, löysää tai kiristä lukitusmutteria
, kunnes nopeudensäädin liikkuu helposti, mutta
pysyy halutussa asennossa.
Kiinteä keskipakosäädin
Keskipakosäädin on aseteltu laitevalmistajan
määrittelemään suurimpaan käyntinopeuteen ilman
kuormitusta. Jos säätö on tarpeen, ota yhteys
Briggs & Strattonin valtuuttamaan huoltoon.
Säädöt, jatkoa
Kaasuttimen säätö - Bensiinimoottorit
Laitteen valmistaja on määritellyt
suurimman moottorin käyntinopeuden. ÄLÄ
YLITÄ tätä nopeutta.
Ota kaasuttimen säätöä koskevissa asioissa yhteys
valtuutettuun Briggs & Stratton-jälleenmyyjään.
Käynnistä moottori ja käysitä noin 5 minuuttia ennen
säätöä. Kun moottori käy, siirrä kaasuvipu
SLOWĆasentoon. Käännä kaasuläpän akseli
joutokäyntiruuvia vasten ja pidä sitä paikallaan. Käännä
joutokäyntiruuvia, saavuttaaksesi kierrosluvun
1.300 rpm. Pidä kaasuläpän akselia yhä
joutokäyntiruuvia vasten ja säädä joutokäynnin
seosruuvi puoliväliin rajoitinnuppien keskikohtaan. Irrota
ote kaasuläpän akselista.
Aseta säädinohjattu tyhjäkäyntinopeus arvoon
1400 rpm säätöruuvista kiertämällä, mallisarjoissa
235400 ja 245400 se on asetettu 1750 kierrokseen
minuutissa. Aseta kaasuvipu FASTĆasentoon.
Moottorin tulee kiihtyä tasaisesti. Jos näin ei ole, kierrä
tyhjäkäynnin seosruuvia 1/8 kierrosta vastapäivään.
(Jos huippukäyntinopeus vaatii säätämistä, katso
laitevalmistajan ilmoittamat tekniset tiedot.)
TYHJÄKÄYNTINOPEUDEN
SÄÄTÖRUUVI
RAJOITTIMELLA
VARUSTETTU
JOUTOKÄYNNIN
SEOSRUUVI
JOUTOKÄYNTI-
NOPEUDEN
SÄÄTÖRUUVI
KAASULÄPÄN
AKSELI
HUIPPUNOPEUSRUUVI
TYHJÄKÄYNTI-
NOPEUDEN
SÄÄTÖRUUVI
RAJOITTIMELLA VARUSTETTU
JOUTOKÄYNNIN SEOSRUUVI
KAASULÄPÄN
AKSELI
MALLISARJAT 050000, 086400 & 118400
Sekoittimen säätö - Kaasukäyttöiset moottorit
Kaasukäyttöisten koneiden polttoainesekoitin on
esisäädetty. Mikäli säätö on tarpeellista, laite on
vietävä säädettäväksi kaasutyöluvilla varustettuun,
valtuutettuun Briggs & Stratton huoltokorjaamoon
toimenpiteitä varten. Säädössä tarvitaan
erikoislaitteita ja asiantuntemusta.
SF
71
Huoltoaikataulu
Noudata tunnittaisia tai kalenterin mukaisia
huoltovälejä riippuen siitä, kumpi täyttyy ensin. Alla
mainituissa epäsuotuisissa oloissa huoltoa tarvitaan
useammin.
5 ensimmäisen käyttötunnin jälkeen
D Vaihda öljy
8 tunnin välein tai päivittäin
D Tarkista öljymäärä
D Puhdista äänenvaimentimen ympärys, jouset
ja nivelet
25 tunnin välein tai joka kesä
D Vaihda öljy, jos kuormitat laitetta kovasti tai jos
ympäristön lämpötila on korkea
D Huolla ilmanpuhdistimen esipuhdistin*
50 tunnin välein tai joka kesä
D Vaihda öljy
D Puhdista ja tarkista kipinäverkko, jos sellainen
on
D Puhdista polttoainesuodatin**
100 tunnin välein tai joka kesä
D Huolla ilmanpuhdistimen suodatin*
D Vaihda sytytystulppa
D Puhdista jäähdytysjärjestelmä*
Joka kesä
D Tarkista venttiilivälykset
* Puhdista useammin pölyisissä oloissa tai kun
ilmassa on paljon roskia tai ruohosilppua.
** Mikäli laite on varustettu kaasujärjestelmän
polttoainesuodattimella, seuraa laitevalmisĆ
tajan huoltoĆohjeita.
Alkuperäisiä Briggs & Stratton varaosia
VAROITUS: Listatut varaosat saattavat olla
mallikohtaisia, varmistu varaosan sopivuudesta
välttääksesi moottorivaurion.
Mallisarja Varaosa Osa No.
KAIKKI Öljy (20 oz., 0.59 l) 100005
KAIKKI Öljy (48 oz., 1.42 l) 100028
KAIKKI
Tyhjennyspumppu
(porakoneĆ
käyttöinen)
5056
KAIKKI
Polttoaineen
lisäaine
5058
050000 Ilmansuodatin 711351
050000
Ilmansuodattimen
esisuodatin
711352
085400 Ilmansuodatin 710265
085400
Ilmansuodattimen
esisuodatin
710267
115400 Ilmansuodatin 494511
115400
Ilmansuodattimen
esisuodatin
492889
086400
117400
115400
138400
184400
185400 - mikäli käytetty
Neliömäinen
suodatin
491588
086400
117400
115400
138400
184400
185400 - mikäli käytetty
Neliömäinen
ilmansuodattimen
esisuodatin
491435
185400
235400
245400
Ilmansuodatin 710266
185400
235400
245400
Ilmansuodattimen
esisuodatin
710268
KAIKKI (Paitsi 050000,
086400, 118400)
VastussytytysĆ
tulppa
491055
050000
086400
118400
VastussytytysĆ
tulppa
711252
KAIKKI OHVĆmoottorit
(Paitsi 118400)
Platinakärkitulppa 491055
KAIKKI Kipinätesteri 19368
KAIKKI
SytytystulppaĆ
avain
19374
Varastointi
Yli 30 päiväksi varastoidut bensiinimoottorit on
suojattava tai tyhjennettävä polttoaineesta, jottei
hartsia muodostu polttoainejärjestelmään tai tärkeisiin
kaasuttimen osiin.
Bensiinimoottorin suojaamiseen suosittelemme
Briggs & Strattonin bensiinin lisäainetta, jota on
saatavissa valtuutetusta Briggs & StrattonĆhuollosta.
Sekoita lisäaine polttoaineen sekaan polttoainesäiĆ
liöön tai muuhun säiliöön. Käytä moottoria vähän
aikaa, jotta lisäaine kiertää kaasuttimen läpi. Moottori
ja polttoaine voidaan varastoida enintään 2 vuodeksi.
Huom: Jos lisäainetta ei käytetä tai jos moottori käy
alkoholia sisältävällä bensiinillä, tyhjennä polttoaiĆ
nesäiliö kokonaan polttoaineesta ja käytä moottoria,
kunnes se pysähtyy polttoaineen puutteeseen.
Kaasukäyttöisen moottorin varastoiminen.
1. Öjynvaihto. Katso kohta Öljyhuolto.
(Katso kuvat
)
2. Poista sytytystulppa ja kaada noin 15 ml
moottoriöljyä sylinteriin. Laita sytytystulppa
takaisin paikalleen ja pyöritä moottoria hitaasti,
jotta öljy levittyy kaikkialle.
3. Puhdista ruohosilppu ja roskat sylinteristä ja
sylinterikannen jäähdytysrivoista, suojuksen alta
ja äänenvaimentimen takaa.
4. Varastoi moottori puhtaaseen ja kuivaan
paikkaan, mutta EI uunin tai vedenlämmittimen
läheisyyteen, jossa on sytytysliekki tai jokin muu
kipinää muodostava laite.
Huolto
Ota yhteys valtuutettuun Briggs & StrattonĆhuoltoon.
Siellä on varastossa alkuperäisiä Briggs & Strattonin
osia ja käytettävissä erityisiä huoltotyökaluja. KouluĆ
tetut mekaanikot suorittavat asiantuntevasti kaikkien
Briggs & StrattonĆmoottoreiden huollot. Ainoastaan
valtuutettuja Briggs & Stratton" jälleenmyyjiä vaadiĆ
taan täyttämään Briggs & Strattonin vaatimukset.
Ostaessasi Briggs & Stratton moottorilla
varustetun tuotteen, palveluksessasi on
yli 30.000 valtuutettua, tehtaan
korkeasti kouluttamaa jälleenmyyjää
ympäri maailman, mukaan lukien yli
5.000 Mestariasentajaa.
Löydät lähimmän valtuutetun Briggs & StrattonĆ huollon
internetĆsivuiltamme, www.briggsandstratton.com
kohdasta dealer locator map tai puhelinluettelon
keltaisilta sivuilta kohdasta moottorit,
bensiini" tai polttomoottorit" tai
ruohonleikkurit" tai jostakin muusta
vastaavasta kohdasta.
Huom: Kävelevät sormet Ćlogo ja keltaiset sivut" ovat
rekisteröityjä tavaramerkkejä useiden maiden
lainsäädännössä.
Kuvassa oleva korjaamokäsikirja sisältää toimintaĆ
periaatteita", yleisiä teknisiä tietoja ja yksityiskohtaista
tietoa Briggs & Strattonin yksisylinteristen, 4Ćtahtisten
OHVĆmoottorien säätämisestä, huoltamisesta ja
korjaamisesta. Tilaa numerolla 272147 valtuutetusta
Briggs & Stratton Ćhuollosta.
Vaadi alkuperäisiä Briggs & StrattonĆvaihtoĆosia, joissa
on meidän logomme āpakkauksessa ja/tai osassa. Muut
kuin alkuperäisosat eivät ehkä toimi yhtä hyvin ja
saattavat mitätöidä takuun.
SF
72
BRIGGS & STRATTON ĆMOOTTORIN OMISTAJAN TAKUUKIRJA
Voimassa 1. tammikuuta, 2003 alkaen, korvaa kaikki ilman päiväystä olevat takuut sekä kaikki takuut, jotka on päivätty ennen 1. tammikuuta, 2003
RAJOITETTU TAKUU
Briggs & Stratton Corporation korjaa tai vaihtaa veloituksetta moottorin osan tai osat, joissa on materiaali- tai valmistusvika tai molemmat. Tämän takuun nojalla
korjattavaksi tai vaihdettavaksi lähetettyjen osien kuljetuskustannuksista vastaa ostaja. Tämä takuu on voimassa tässä takuukirjassa mainitun ajan ja tässä
takuukirjassa mainittujen ehtojen mukaisesti. Halutessanne takuuhuoltoa ottakaa yhteys lähimpään valtuutettuun huoltoliikkeeseen, joka löytyy verkkosivulla
www.briggsandstratton.com löytyvän jälleenmyyjäkartan avulla tai ‘Keltaisilta sivuilta’.
MUUTA ILMAISTUA TAKUUTA EI OLE. OLETETUT VASTUUT, MUKAAN LUKIEN OLETETUT VASTUUT SOVELTUVUUDESTA TAI SOPIVUUDESTA TIETTYYN
YTTÖTARKOITUKSEEN, RAJOITTUVAT YHTEEN VUOTEEN ALKAEN OSTOPÄIVÄSTÄ, TAI LAIN SALLIMISSA PUITTEISSA TORJUTAAN KAIKKI OLETETUT
VASTUUT. VASTUU VÄLILLISISTÄ VAHINGONKORVAUKSISTA TAKUUN NOJALLA TORJUTAAN LAIN SALLIMISSA PUITTEISSA. Joissakin maissa takuuajan
rajoittamista ei sallita ja joissakin maissa takuun on katettava myös välilliset vahingot, joten yllä olevat rajoitukset eivät välttämättä koske Teitä. Tämä takuu antaa Teille
nimenomaiset lailliset oikeudet ja Teillä voi olla myös muita Suomen lain mukaisia oikeuksia.
VANGUARD
ELS
I/Cr
Industrial Plus
Intek
(Holkkisylinteriputki)
Fource
Intek
(Kool-sylinteriputki)
Power Built OHV
QUANTUMr
Quattro
Q45
Sprint
Classic
Kaupallinen käyttö
2 vuotta
90 päivää
1 vuosi
Yksityiskäyttö
2 vuotta 2 vuotta
90 päivää
1 vuosi
MALLISARJAT
TAKUUAIKA*
Etek
1 vuosi
* Huomaa seuraavat poikkeavat takuuajat: 2 vuoden takuu, joka koskee for Classic moottoreita jotka on myyty Euroopan Unionin alueella ja Itä-Euroopan maissa, kaikkia yksityiskäyttöön
tarkoitettuja tuotteita Euroopan Unionin alueella sekä kaikkia päästöjä vähentäviä laitteistoja moottoreissa jotka ovat EPA- ja CARB- hyväksyttyjä. Quantum ja Intek -moottoreissa käytettäville
Touch N Mow -käynnistimille myönnetään 5 vuoden takuu yksityiskäytössä sekä 90 päivän takuu kaupallisessa käytössä. Kilpa-ajoissa tai kaupallisilla tai vuokraradoilla käytettäviä
moottoreita takuu ei koske.
Takuuaika alkaa ostokuitissa mainitusta päivämäärästä ja koskien ensimmäistä omistajaa tai kaupallista loppukäyttäjää, ja on voimassa yllä mainitun ajanjakson. Tässä takuukirjassa
“yksityiskäyttö” tarkoittaa yksityisten kuluttajien käytössä olevia talouksia. “Kaupallinen käyttö” tarkoittaa muita käyttökohteita, mukaan lukien kaupalliset, tuottoja tuottavat tai
vuokraustarkoitukset. Jos moottori on ollut kaupallisessa käytössä, sitä pidetään sen jälkeen kaupalliseen käyttöön tarkoitettuna moottorina tämän takuun osalta.
MITÄÄN TAKUUKORTTIA EI TARVITA TAKUUHUOLLON SAAMISEKSI BRIGGS & STRATTON -MOOTTOREILLE. OSTOKUITTI ON SÄILYTETTÄVÄ. MIKÄLI ET ESITÄ
OSTOKUITTIA TAKUUHUOLTOON TUOTAESSA, MOOTTORIN KOODINUMEROAYTETÄÄN TAKUUAJAN ALKAMISPÄIVÄMÄÄRÄNÄ. ERILLISTÄ
TAKUUKORTTIA EI TARVITA TAKUUPALVELUN SAAMISEKSI.
TIETOJA MOOTTORIN TAKUUSTA
Briggs & Stratton suorittaa moottoreihinsa takuukorjauksia ja
pahoittelee asiasta koituvaa vaivannäköä. Takuukorjauksia saavat
suorittaa kaikki valtuutetut huoltopisteet. Useimmat takuukorjaukset
hoidetaan rutiininomaisesti, mutta joskus takuukorjauspyynnöt eivät
ole asianmukaisia. Takuu ei esimerkiksi ole voimassa, jos
moottorivaurio on tapahtunut väärinkäytön, säännöllisen
kunnossapidon laiminlyönnin, kuljetuksen, käsittelyn, varastoinnin
tai väärän asennuksen johdosta. Samoin takuu on mitätön, jos
moottorin sarjanumero on poistettu tai moottoria on jollakin tavoin
muutettu.
Jos asiakas on eri mieltä huoltopisteen päätöksestä, takuun
voimassaolon toteamiseksi suoritetaan tutkimus. Pyydä huoltoa
toimittamaan kaikki asiaa koskevat tosiasiat maahantuojalle tai
tehtaalle tarkistusta varten. Jos maahantuoja tai tehdas päättää, että
vaade on oikeutettu, asiakas saa täyden korvauksen viallisista
osista. Asiakkaan ja jälleenmyyjän välisten väärinkäsitysten
välttämiseksi alla on lueteltu muutamia moottorivaurioiden syitä, joita
takuu ei kata.
Normaali kuluminen:
Moottorit, kuten kaikki mekaaniset laitteet, vaativat ajoittaista osien
uusimista ja huoltoa toimiakseen kunnolla. Takuu ei korvaa
normaalin kulumisen aiheuttamia korjausĆ kustannuksia.
Epäasianmukainen kunnossapito:
Moottorin käyttöikä riippuu käyttöolosuhteista ja sen saamasta
huolenpidosta. Eräitä laitteita, kuten jyrsimiä, pumppuja ja
pyöriväteräisiä ruohonleikkureita, käytetään hyvin usein pölyisissä
tai likaisissa oloissa, jotka voivat johtaa ennenaikaiselta näyttävään
kulumiseen. Takuu ei kata tällaista kulumista, kun se johtuu lian,
pölyn tai sytytystulpan puhdistuksessa käytetyn hiekkaĆaineksen tai
muun hiovan materiaalin pääsystä moottoriin epäasianmukaisen
kunnossapidon seurauksena.
Tämä takuu kattaa vain
moottoriin liittyvät vialliset materiaalit
ja/tai työvirheet eikä mitään vaihtoĆosia eikä korvausta
laitteesta, johon moottori on kiinnitetty. Takuu ei myöskään
kata seuraavista syistä johtuvia korjauksia:
1. ONGELMAT AIHEUTUVAT OSISTA, JOTKA EIVÄT OLE
ALKUPERÄISIÄ BRIGGS & STRATTONĆOSIA.
2. Laitteen säätimet tai asennukset, jotka estävät käynnistyksen,
heikentävät moottorin suorituskykyä tai lyhentävät sen
elinikää. (Ota yhteys laitteen valmistajaan.)
3. Kaasutinvuodot, tukkeutuneet polttoaineputket, juuttuneet
venttiilit tai muut vauriot ovat aiheutuneet likaantuneesta tai
vanhasta polttoaineesta. (Käytä puhdasta, tuoretta ja
lyijytöntä bensiiniä sekä Briggs & Strattonin bensiinin
lisäainetta, tuotenro 5041.)
4. Osat, jotka ovat rikkoutuneet tai leikanneet kiinni
puutteellisesta voiteluöljyn määrästä tai väärästä öljyn
viskositeetista johtuen (tarkasta öljy päivittäin tai
8 käyttötunnin välein. Lisää tarvittaessa ja vaihda suositelluin
jaksoin.) OIL GARDĆöljyvahti ei välttämättä sammuta
käyvää moottoria. Moottorivaurio on mahdollinen jos
öljytasosta ei huolehdita. Lue KäyttöĆ ja huoltoĆohjeet.
5. Moottoriin liittyvien osien tai kokoonpanojen korjaus tai säätö,
kuten esim. kytkimet, voimansiirto, kaukosäätölaitteet, jne.,
jotka eivät ole Briggs & Strattonin valmistamia.
6. Osien vauriot tai kulumiset, mitkä johtuvat moottoriin
päässeestä liasta ilmanpuhdistimen epäasianmukaisen
kunnossapidon seurauksena, osien kokoonpanosta tai muun
kuin alkuperäisen ilmanpuhdistinelementin tai suodattimen
käytöstä. (Puhdista ja öljyä suositelluin aikavälein
OilĆFoamĆelementti tai esipuhdistimen vaahtokumi ja
vaihda suodatin.) Lue käyttöĆ ja huoltoĆohjeet.
7. Osat, jotka ovat vaurioituneet ylikierrosten takia tai liiallisen
kuumenemisen takia ruohon, roskien tai lian tukkiessa
jäähdytysrivat tai juoksupyörän alueen, taikka vauriot, jotka
ovat aiheutuneet moottorin käyttämisestä suljetussa tilassa
ilman riittävää ilmanvaihtoa. (Puhdista sylinterin rivat,
sylinterin kansi ja juoksupyörä suositelluin aikavälein.) Lue
käyttöĆ ja huoltoĆohjeet.
8. Moottori tai laitteen osat ovat rikkoutuneet liiallisesta tärinästä,
joka on aiheutunut moottorin löysästä kiinnityksestä, löysistä
leikkausteristä, epätasapainossa olevista teristä tai löysistä tai
epätasapainossa olevista tuulettimista, laitteen
sopimattomasta kiinnityksestä moottorin kampiakseliin,
ylikierroksista tai muusta väärinkäytöstä.
9. Taipunut tai rikkoutunut kampiakseli, jonka on aiheuttanut
pyörivän ruohonleikkurin leikkausterän iskeytyminen
kiinteään esineeseen tai liian tiukalla ollut kiilahihna.
10. Moottorin tavanomainen viritys tai säätö.
11. Moottorin tai moottorin osan pettäminen, ts. polttokammio,
venttiilit, venttiiliĆistukat, venttiiliohjaimet tai palanut
käynnistinmoottorin käämitys, joka on aiheutunut
vaihtoehtoisten polttoaineiden käytöstä; näistä esimerkkeinä
nestekaasu, maakaasu, käsitellyt bensiinit, jne.
Takuukorjauksen suorittavat ainoastaan ne huoltoliikkeet, jotka
ovat Briggs & Stratton Corporationin valtuuttamia. Lähin
valtuutettu huoltoliike löytyy puhelinluettelon keltaisilta
sivuilta" kohdasta moottorit, bensiini" tai polttomoottorit",
ruohonleikkurit" tai muusta vastaavasta kohdasta.
Briggs & Stratton Ćmoottoreita koskee yksi tai useampi seuraavista patenteista: Design DĆ247.177 (muut patentit haussa)
6,325,036
6,284,123
6,260,529
6,230,678
6,202,616
6,116,212
6,077,063
6,064,027
6,014,808
5,894,715
5,852,951
5,823,153
5,819,513
5,813,384
5,765,713
5,645,025
5,642,701
5,619,845
5,606,948
5,606,851
5,548,955
5,546,901
5,503,125
5,501,203
5,497,679
5,320,795
5,271,363
5,269,713
5,265,700
5,243,878
5,235,943
5,197,425
5,197,422
5,191,864
5,188,069
5,186,142
5,138,996
5,086,890
5,070,829
5,058,544
5,040,644
5,009,208
4,996,956
4,977,879
4,971,219
4,895,119
4,819,593
4,719,682
4,633,556
4,630,498
4,522,080
4,520,288
4,512,499
4,453,507
4,430,984
DES. 308,871
DES. 308,872
DES. 309,457
DES. 356,951
DES. 361,771
DES. 375,963
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76

Briggs & Stratton 117432-0586-E1 Käyttö ohjeet

Luokka
Motor vehicle accessories & components
Tyyppi
Käyttö ohjeet