42
6 Tuotteen vianmäärityksestä peritään maksu seuraavissa tapauksissa:
a) Sonyn tai valtuutetun Sony-huollon tekemä vianmääritys paljastaa, että vian
korjaaminen ei kuulu takuun piiriin (mistä tahansa syystä).
b) Tuote toimii virheettömästi eikä laitevikaa löydy.
7 Viallisia pikseleitä koskeva menettelytapa:
ISO 13406-2 -standardin mukaan suurin sallittu toimimattomien pikselien määrä
litteissä näyttöpaneeleissa on 0,0005 % kokonaismäärästä. VAIO-Link-sivuston
(http://www.vaio-link.com) osassa Uutiset | Uusimmat päivitykset on artikkeli ”Vialliset
pikselit, menettelytapa”, josta voit tarkistaa oman VAIO-tietokonemallisi viallisia
pikseleitä koskevan menettelytavan.
Poikkeukset ja rajoitukset
Edellä mainitun lisäksi Sony ei anna tuotteelle mitään takuuta (suoraa, epäsuoraa,
lakisääteistä tai muuta) eikä takaa sen mukana toimitetun tai siihen osana kuuluvan
ohjelmiston laatua, suorituskykyä, luotettavuutta, käyttövarmuutta tai sopivuutta tiettyyn
tarkoitukseen. Jos sovellettava laki ei salli osittain tai kokonaan tätä poikkeusta, Sony
sulkee pois tai rajoittaa takuun sovellettavan lain sallimaan enimmäislaajuuteen. Kaikki
takuusäädökset, joiden pois sulkemista laki ei salli, ovat voimassa vain tämän takuun ajan
(mikäli laki sen sallii).
Sonyn ainoa velvoite tämän takuun puitteissa on korjata tai vaihtaa tuotteet tässä
takuussa ilmoitettujen ehtojen mukaisesti. Sony ei vastaa tuotteisiin, palveluihin tai
näihin takuuehtoihin liittyvistä menetyksistä tai vahingoista, mukaan lukien taloudelliset tai
aineettomat menetykset, tuotteesta maksettu hinta, voittojen, tuottojen, tietojen, tuotteen tai
muun siihen liittyvän tuotteen käyttömahdollisuuden menetykset sekä epäsuorat, tahattomat
tai seuraamukselliset menetykset tai vahingot. Tämä on voimassa, jos kyseinen menetys
tai vahinko on jokin seuraavista:
❑ tuotteen tai siihen liittyvien tuotteiden osittainen tai täydellinen toimimattomuus siksi,
että tuote on Sonyn tai ASN-jäsenen hallussa, jolloin seurauksena on käyttökatko,
ajanmenetys tai liiketoiminnan keskeytys
❑ virheet tuotteen tai siihen liittyvien tuotteiden tuottamissa tiedoissa
❑ ohjelmistotuotteiden tai siirrettävien tallennusvälineiden tietojen vahingoittuminen tai
menetys
❑ virustartunnat tai muut syyt.
Tämä koskee kaikenlaisia menetyksiä ja vahingonkorvauksia, jotka perustuvat esimerkiksi
laiminlyöntiin, sopimusrikkomukseen, suoraan tai epäsuoraan takuuseen ja tuotevastuuseen
(vaikka Sonylle tai ASN-jäsenelle on ilmoitettu vahingonkorvausten mahdollisuudesta).
Jos sovellettava laki ei salli tällaisia vastuunrajoituksia, Sony sulkee pois tai rajoittaa
vastuun sovellettavan lain sallimaan enimmäislaajuuteen. Esimerkiksi joissakin maissa
kielletään sellaisten vahinkojen pois sulkeminen tai rajoittaminen, jotka ovat seurausta
laminlyönnistä, törkeästä laiminlyönnistä, tahallisesta väärinkäytöksestä, petoksesta ja
vastaavista teoista. Sonyn vastuu tämän takuun nojalla ei missään tapauksessa ylitä
tuotteesta maksettua hintaa. Jos kuitenkin sovellettava laki sallii ainoastaan tätä suuremman
vastuunrajoituksen, käyttöön tulee suurempi vastuunrajoitus.