Asus U9087 Ohjekirja

Kategoria
PC/workstation barebones
Tyyppi
Ohjekirja
Italiano
Paese Numero di telefono Orario di servizio
Asia
India 1800-2090-365 09:00-18:00Lun-Sab.
India
(WL/NW)
Indonesia +62216122825 09:30-17:00Lun.~Ven.
Vietnam 1900555581 08:00-17:30Lun.-Sab.
pausa:12:00-13:30
Taiwan 0800-093-456 09:00-18:00Lun.
Cina 400-600-6655 09:00-18:00Lun-Sab.
Hong Kong 852-35824770 10:00-19:00Lun.~Sab.
Medio
Oriente +
Africa
Arabia Saudita 800-121-2787 09:00-18:00Sab.~Mer.
EmiratiArabiUniti +971-4-2958941 09:00-18:00Dom.~Thu.
Turchia +90-216-524-3000 09:00-18:00Lun.~Ven.
Sudafrica 0861278772 08:00-17:00Lun.~Ven.
Paesi
Balcanici
Romania 0800800316 09:30-18:00Lun.~Ven.
+40-21-3301786
Bosnia
Herzegovina
00387-33773163 09:00-17:00Lun.~Ven.
Bulgaria 00359-70014411 09:30-18:30Lun.~Ven.
Croazia 00385-16401111 09:00-17:00Lun.~Ven.
Estonia 00372-6671796 09:00-18:00Lun.~Ven.
Lettonia 37167408838 09:00-18:00Lun.~Ven.
Lituania-Kaunas 00370-37329000 09:00-18:00Lun.~Ven.(Sab
10:00-15:00soloreception)
Lituania-Vilnius 00370-522101160 09:00-18:00Lun.~Ven.
Montenegro 00382-20608251 09:00-17:00Lun.~Ven.
Serbia 00381-112070677 09:00-17:00Lun.~Ven.
Slovenia 00368-59045400 08:00-16:00Lun.~Ven.
00368-59045401
Europa
Cipro 80095363 09:00-13:00;14:00-18:00Lun.
~Ven.
Francia 0033-170949400 09:00-18:00Lun.~Ven.
Germania 0049-1805010920 09:00-18:00Lun.~Ven.
0049-1805010923(supportocomponenti) 10:00-17:00Lun.~Ven.
0049-2102959911(Fax) 09:00-18:00Lun.~Ven.
Ungheria 0036-15054561 09:00-17:30Lun.~Ven.
Italia 0039-199400089 09:00-13:00;14:00-18:00Lun.
~Ven.
Grecia 0080044142044 09:00-13:00;14:00-18:00Lun.
~Ven.
Suomi
Hyvä asiakas,
Kiitos, että ostit ASUS-tuotteen!
1. Rekisteröidy nyt verkossa ja voit nauttia täysistä takuupalveluista ASUS VIP -asiakkaana!
2. Saat nämä VIP-palvelut ja -etuoikeudet automaattisesti:
• ViimeisimmätASUS-tuoteuutiset,tarjouksetjamuuthyödyt.
• Ilmoituksetohjelmiston/rmwarenpäivityksistä.
HUOMAUTUS: Lisätietoja vakuus- ja takuuasioita koskevista kyselyistä ja
yksityiskohdistasaatviralliseltaASUSVIP-sivustoltammeosoitteessahttp://vip.asus.
com
Globaali sivusto: http://www.asus.com
VIP-rekisteröinti: http://vip.asus.com
Tärkeää: Säilytä tämä kortti tulevan tarpeen varalle. ASUS varaa oikeuden vaatia tätä
asiakirjaaennenhuoltopyyntöjenhyväksymistä.
ASUS-takuutietolomake
Herra/Rouva/Neiti: _________________________________________________
Puhelinnumero: ___________________________________________________
Osoite: ___________________________________________________________
Sähköposti:_______________________________________________________
Ostopäivämäärä (PP/KK/VVVV):______________________________________
Jälleenmyyjän nimi: _______________________________________________
Jälleenmyyjän osoite:_______________________________________________
Sarjanumero *:
Suomi
TämäASUS-valmistajantakuu(”takuu”)onASUSTeKComputerInc.Taiwan(“ASUS”)-yrityksen
myöntämätakuu”sinulle”,juurivalmistetuntietokonejärjestelmänostajalle,jolletämätakuukortti
luovutetaanyhdessä(”tuotteen”)kanssaseuraavinehdoin.ASUS-yrityksenvaltuuttamathuoltoedustajat
jahuoltokeskuksetsuorittavattähäntakuuseenliittyväthuollot.
Tuotteen takuuaika
Tälletuotteellemääritettytakuuaikailmeneetuotteentaaksekiinnitetystätarrasta(”Takuuaika”),
esimerkiksi:12Mtarkoittaa12kuukautta,24Mtarkoittaa24kuukauttaja36Mtarkoittaa36kuukautta
ostopäivästälukien.Josostotositettaeivoidatoimittaa,tuotteenvalmistuspäivämääräävoidaanharkita
pidettävän ostopäivämääränä.
Kuluttajan oikeuksiin kuuluvat takuut
Tämätakuuonmyönnettyitsenäisestiriippumattakuluttajanoikeuksiinkuuluvastatakuusta,jota
voidaansoveltaaostomaassa,eikäsevaikutamillääntavoinkuluttajanoikeuksiinkuuluviintakuisiintai
rajoita niitä.
1. Yleistä
ASUS-takuukattaatuotteentyö-jamateriaalivirheettakuuajankuluessa.Takuueikatalaitteen
toimitukseenkuuluvialisävarusteita,kuten:kaapelit,laukku,hiirijne...Jostuotteeseentulee
takuuaikanavikanormaalissajaoikeassakäytössä,ASUSkorjaataivaihtaatuotteenviallisetosat
taikokotuotteenuusillataikunnostetuillaosillataituotteella,jokaontoiminnallisestisamanlainentai
parempi kuin alun perin toimitettu.
Tämätakuuonvoimassavain,jostuoteonostopäivämääränäuusi.Säilytäalkuperäinenostokuitti
jatämätakuukorttitulevaapalvelupyyntöävarten.Tämätakuueikatavikoja,jotkaaiheutuvat
virheellisestäasennuksesta,käytöstä,puhdistamisestataikunnossapidosta,onnettomuudesta,
vahingosta,vahingossataitarkoituksellatapahtuneestaväärinkäytöstä,muistakuinASUS-valtuutetuista
muokkauksistatuotteeseen,ohjelmistosta,tavallisestakulumisestataimuustatapahtumasta,toimesta,
häiriöstätaipuutteesta,johonASUSeivoivaikuttaa.
OsatjotkaonkorjattutaivaihdetuttuASUSkorjauspisteessäovattakuunalaisialaitteentakuuajan
loppuunasti,taivähintään3kk.Huoltokeskusvoipalauttaatuotteenalkuperäisenkäyttöjärjestelmän,
jokasilläolitoimitettaessa.ASUSeipalautaeikäsiirrämitääntietojataiohjelmistoatuotteen
alkuperäisestätallennustilasta.Jostuotekorjataan,kaikkikäyttäjäntuottamattiedotvoidaanpoistaa
pysyvästi.
Jostuotekuuluutakuunpiiriin,sinäsuostutsiirtämäänkorvattujenviallistenomistajuuden,jolloin
tällaiset osat tulevat automaattisesti ASUS-yrityksen omaisuudeksi.
2. Ohjelmiston tuki
Kaikkituotteenmukanatoimitetutohjelmattoimitetaan”sellaisenaan”.ASUSeitakaakeskeytymätöntä
taivirheetöntätoimintaamillekääntuotteenmukanatoimitetulleohjelmistolle.
Tämätakuukattaatuotteenlaitteiston.ASUStarjoaateknistätukeaesiasennetulleohjelmistolle,joka
kuuluutuotteenvarustukseenvainsiinämäärin,kunsitätarvitaanlaitteistonoikeaantoimintaan.Muissa
ohjelmisto-ongelmissasuosittelemmeturvautumaankäyttöoppaisiin,ASUS-tukisivustoonja/taimuihin
verkkoresursseihin.Kolmannenosapuolenohjelmistosaattaavaatiatukeasenmyyjältä.
3. Asiakkaan velvollisuus
Tuotetta käytettäessä
• Lukeaensinkäyttöopasjakäyttäätuotettavainkäyttöoppaassakuvatullatavalla.
• Ladatatuotettavainsitäkäytettäessätaimuutenvalvottuna.Joitakinsähköisiäkohteitaeiole
suunniteltu jätettäväksi liitetyksi verkkovirtaan pitkiksi ajoiksi.
• Luodamääräajoinvarmuuskopioitatuotteeseentallennetuistatiedoista.
• Säilyttääalkuperäinenpakkaus.Jostuoteonpalautettavakorjattavaksi,alkuperäinenpakkaus
tarjoaa paremman suojauksen tuotteelle kuljetuksen aikana.
• KatsokäyttöoppaastajaASUS-tukisivustoltaaiempiaratkaisujaennenkuinotatyhteyttä
asiakaspalveluun.
Suomi
• JostuotteeseenkuuluuTPM(TrustedPlatformModule)-toiminto,säilytäupotetunsuojaussirun
pre-boot-salasanaturvallisessapaikassa(Huomautus:TPM:nluoteestajohtuenASUSeivoi
nollataupotetunsuojaussirunpre-boot-salasanaa.Jossalasanaunohtuu,tuotteenvoikorjatavain
vaihtamallakokoemolevy,mikäeikuulutakuunpiiriin.)
Kun otat yhteyttä ASUS-asiakaspalveluun
• EnnenkuinotatyhteyttäASUS-tekniseentukeen,varmista,ettätuotteesionesillä,jaettäseon
käynnistetty,josmahdollista.Valmistaudumyösantamaantuotteensarjanumero,mallinimija
ostotosite.
• TeknisentuenpuhelinnumerolöytyytukipuhelintaulukostaASUS-huoltokeskuksenyhteystiedoista
(Paikallisethuoltotiedot)taiosoitteestahttp://support.asus.com.Koskayhteystiedotvoivat
muuttua,katsopäivitetytyhteystiedotweb-sivustosta.
• SinunonASUKSENpyynnöstäavustettavatuotteesivianetsinnässä,johonvoisisältyäesimerkiksi
seuraavaa:
• Järjestelmänpalauttaminenkäyttöjärjestelmän,ohjaintenjaohjelmistonpalauttamiseksi
alkuperäiseenmääritykseen,jokalaitteellaolitehtaaltatoimitettaessa.
• Päivitysten,korjaustentaiservicepackienasentaminen.
• Tuotteendiagnostiikkatyökalujenjaohjelmienkäyttäminen.
• SalliminenASUKSENteknisentuenedustajienkäyttäätuotettaetädiagnostiikkatyökaluilla
(milloin käytettävissä)
• MuidenASUKSENpyytämienjärkevientoimenpiteidensuorittaminen,jotkaauttavatongelmien
yksilöimistä tai ratkaisua.
• Josongelmaeriratkeaetäkäytöllä,sinunonpalautettavatuoteASUS-huoltokeskukseen(tämä
prosessi tunnetaan nimellä ”RMA”). ASUS myöntää tuotteelle RMA-numeron. Merkitse RMA-
numerosimuistiinhuollonjäljittämistävarten.
• KuvaileongelmaselvästijatäydellisestiRMA-pyyntölomakkeeseen
• Sisällytäkopiotästätäydellisestätakuukortistajakopiomyyntilaskusta/kuitista,jossatuotteesi
yksilöidään.(Huom.:ASUSvaraaoikeudenvaatiaalkuperäisetasiakirjat.)Josettoimitapyydettyjä
asiakirjojatakuuntodentamistavarten,ASUKSENtallentamaatuotteenvalmistuspäivämäärää
pidetään tuotteen ostopäivämääränä.
• Varmista,ettäoletvarmuuskopioinutkaikkituotteelletallennetuttiedot,jaettäoletpoistanut
kaikkihenkilökohtaiset,luottamuksellisettaiomistukseenliittyvättiedot,ennenminkäänhuollon
aloittamista.Suostut,ettäASUSvoipoistaakaikkituotteelleasennetuttiedot,ohjelmistontai
ohjelmatpalauttamattaniitä.Onomallavastuullasiestääkaikkipysyvätmenetykset,vahingottai
tietojesiväärinkäyttö,jokaonseuraustavarmuuskopioinninlaiminlyönnistäjatietojenlaitteesta
poistamatta jättämisestä.
• Pakkaatuotealkuperäiseenpakkaukseensa.Alkuperäinenpakkaustarjoaaparemmansuojauksen
tuotteelle kuljetuksen aikana. Jos tuotetta ei ole pakattu asianmukaisesti alkuperäiseen
pakkaukseensa,ASUSeiolevastuussamistäänkuljetuksenainatapahtuneistavahingoista.Älä
lähetämitäänmuutakuinpelkkätuote,jolleiASUSsitäerityisestipyydä.Irrotatuotteestakaikki
lisävarusteetjamahdollisetsiirrettävättallennuslaitteet,kutenmuistikortit,levytjaash-asemat.
ASUSeiotavastuutalisävarusteidentaikannettavientallennusvälineidenmenetyksistä,vahingoista
taituhoutumisesta,paitsijosseonseuraustaASUKSENtahallisistateoistataikarkeasta
huolimattomuudesta.
• Poistataitoimitakaikkisalasanat,joillatuoteonsuojattu.Jostuotteenkäyttöonestettysalasanoilla,
ASUSeiehkävoitunnistaajakorjatakaikkiatuotteenvikoja.
• JostuotteeseenkuuluuTPM(TrustedPlatformModule)-toiminto,toimitaupotetunsuojaussirun
pre-boot-salasana.
Suomi
4. RMA-menetelmät
JosRMAonvälttämätön,sinunontoimitettavatuotteesilähimpäänASUS-huoltokeskukseen.ASUS
voiomanharkintansamukaanyksinkertaistaahuoltotoimenpidettätarjoamallatuotteentoimittamista
jälleenmyyjälle,jostasenostittaiilmaisennouto-japalautuspalvelun.
5. Tämän rajoitetun takuun poikkeukset
ASUSeitakaatämäntuotteenkeskeytyksetöntätaivirheetöntätoimintaa. Takuu kattaa vain tekniset
laitteisto-ongelmantakuuaikanajanormaaleissakäyttöolosuhteissa.Seeikataohjelmisto-ongelmia
eikäasiakkaanaiheuttamiavahinkoja,taijoslaitettaonkäytettyolosuhteissa,kuten
(a) Tuotettaonpeukaloinut,korjannuttaimuokannutvaltuuttamatonhenkilö.
(b) Tuotteen,osientailisävarusteidensarjanumeroonmuokattu,pyyhittytaipoistettu.
(c) Takuusinetti on rikottu tai muokattu.
(d) Vanheneminen.
(e) Tuotteenvahinko(vahingossataimuuten),jokaonkosmeettinen,eliseeivaikutatuotteen
käyttööneikätoimintaan,kutenruoste,värinmuutos,pintamateriaalinkuluminenjavähittäinen
huonontuminen.
(f) Tuotteenvahinko,jokaonaiheutunutsodasta,terrorismista,onnettomuudesta,luonnonkatastrosta,
tahallisestataitahattomastaväärinkäytöstä,laiminlyödystätaisopimattomastakunnossapidostatai
käytöstäepänormaaleissaolosuhteissa.
(g) Tuotteenvahinko,jonkaonaiheuttanuttuotteenasentamisestatailiittämisestäoheislaitteeseen,
jokaonmuutakuinASUS-tuotemerkkiä,taijotaASUSeimyy.
(h) Vikajohtuuväärinasennetustataiväärinliitetystälisäläitteista(tulostin,cd/dvd-lukija,verkkokortti,
tai USB-laite jne).
(i) Vahinkoaonaiheuttanutulkoinensähkövikataionnettomuus.
(j) Vahinkoaonaiheuttanutkäyttöoppaassamainittujenkäyttö-taisäilytysolosuhteidenulkopuolinen
käyttö.
(k) Tuotteenvahinko,jokaaiheutuukolmannenosapuolenohjelmistostataiviruksesta,taijosilmenee
ohjelmistontaitietojenmenetyskorjauksentaivaihdonaikana.
(l) Käytönestyminensuojaussalasanojenunohtamisentaikadottamisenseurauksena.
(m)Tuotteenkäytönestyminentaituotteenvahingoittuminen,jokaaiheutuualtistumisestavaarallisille
aineille,sairauksille,tuholaisilletaisäteilylle.
(n) Petos,varkaus,selittämätönkatoaminentaitahallinenteko.
Paitsitässätakuussaesitetysti,jalaintarkoittamaanenimmäismääräänasti,ASUSeiolevastuussa
mistäänsuorista,erityisistä,satunnaisistataiseurauksellisistavahingoista,jotkajohtuvatmistätahansa
takuuntaiehtojenrikkomisesta,taimistäänmuustaoikeusteoriasta,mm.käytönmenetys;tulon
menetys;odotettujentaitodellistentuottojenmenetys(mukaanlukiensopimushyötyjenmenetys);rahan
käytöstäsyntynytmenetys;odotettujensäästöjenmenetys;liiketoiminnanmenetys;mahdollisuuden
menetys;goodwill-menetys;maineenmenetys;tietojenmenetystaivioittuminen;taimikätahansa
epäsuorataiseurauksellinenmenetystaivahinko,jokaaiheutuu,mukaanlukienlaitteenjaomaisuuden
vaihto,kaikkikustannuksettietojenpalauttamisestataituottamisesta,jotkaontallennettutuotteeseentai
jossasitäkäytetään.Edellämainitturajoituseikoskekuolemaataihenkilövammojakoskeviavaateita
taimitäänlaillistavastuutaASUKSENtahallisistateoistataikarkeastahuolimattomuudestaja/tai
tekemättäjättämisistä.Joillakinlainkäyttöalueillaeisallitasatunnaistentaiseurauksellistenvahinkojen
poissulkemista;siinämäärinkuintällainenlainsäädäntöhallitseetätätakuuta,ylläolevatrajoituksettai
pois sulkemiset eivät koske sinua.
6. Tietojen suojaus
Sinäsuostutjaymmärrät,ettäASUKSENonvälttämätöntäkerätä,siirtääjakäsitellähenkilötietojasi
voidakseentoimittaapyydetynhuollon,jatässätarkoituksessatietosivoidaansiirtääkäsiteltäväksi
toiseenmaahan,jossaASUKSELLAtaisentytäryhtiölläontoimistoja.KaikkitietojesikäyttöoASUKSE
tietosuojakäytännön alaista ja suojelemaa (http://www.asus.com/Terms_of_Use_Notice_Privacy_
Policy/Privacy_Policy/).
Suomi
7. Tapaukset, joita takuu ei kata
TuotteenpalauttaminenASUS-huoltokeskukseentakuujaksonaikanaeiautomaattisestitarkoita
sen korjaamista ilmaiseksi. Tuotteen vastaanottaessaan ASUS pidättää oikeuden tarkistaa takuun
kelvollisuusjatakuuhuoltopyyntösipätevyys.Jostakuuaikaonpäättynyt,taijosjokinehdon5poikkeus
soveltuu,pyyntösikatsotaanolevantakuunulkopuolella(”OOW-OutOfWarranty”).
JoshuoltopyyntösionOOW,sinulletoimitetaanhuoltohinnastojatarjoustuotteenkorjaamisesta,jasinä
voitjokohyväksyätaihylätäsen.Joshyväksytkorjauksen,laskutammesinuakorjaustyöstä,varaosista
jamuistahuoltohinnastossailmoitetuistakustannuksista.Laskuonmaksettava4viikonkuluessalaskun
päivämäärästä.Korjauspäätetäänvasta,kunlaskuonmaksettu.
Siinämäärinkuinsoveltuvalakisallii,ASUSvoiveloittaasinultadiagnostiikkamaksua(mukaanlukien
mahdollisetkuljetuskustannukset)enintään100USD:nmääräänsaakka(taivastaavanmäärän
paikallisenavaluuttana),joshuoltopyyntösionOOWjakieltäydytkorjauspalvelusta;taijostuotteesitai
vaadi korjausta.
8. Hylätty omaisuus
Kuntuotteesionkorjattu,taijosethyväksytuotteenkorjausta,ASUStarjoaasinulletuotteenpalautusta
hyväksytylläRMA-menetelmällä.Jolletnoudatuotettasi,taijostoimittamineneiolemahdollista
antamaasiositteeseen,ASUSsäilyttäätuotettasi60päivänajan.TämänajanjälkeenASUSlähettää
sinulleilmoituksenhuoltoapyytäessäsiantamaasiosoitteeseen.Josetedelleenkäännoudatuotetta,
ASUSvaraaoikeudenvaatiasinultavahingonkorvausta,mukaanlukienvarastointikustannukset;
hävittääkseentuotteensoveltuvienlakienjasäädöstenmukaisesti;jamaksamattomienmaksujen
pidättämistä koskevien kuluttajan oikeuksien mukaisesti.
9. Kansainvälinen takuu ja tuki
ASUStarjoaatakuuhuoltopalveluavainsiinämaassa,jossaASUSChromeboxonostettu.
10. ASUS-huoltokeskusten yhteystiedot
Katsoyhteystiedottämäntakuukortinkääntöpuolelta
ASUS-yhteystiedot
Tämän takuun tarjoaa:
ASUSTeK Computer Inc.
No.15Li-TeRoad,Peitou
Taipei112,Taiwan
Phone:+886-2-2894-3447
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105

Asus U9087 Ohjekirja

Kategoria
PC/workstation barebones
Tyyppi
Ohjekirja