• tuotetta ei ole käytetty tai asennettu Packard Bellin toimittamien ohjeiden mukaisesti.
• tuotteen vika tai virhe johtuu mistä tahansa syystä, joka Packard Bellin yksinomaisen harkinnan mukaan ei ole seu-
rausta materiaali- tai valmistusvirheestä.
• asiakas ei ole noudattanut kaikkia tässä asiakirjassa annettuja toimintaohjeita.
5. VASTUUVAPAUTUSLAUSEKE
Tämä takuu syrjäyttää kaikki muut takuut, ilmaistut tai oletetut, mukaan lukien - mutta muitakaan pois sulkematta - olete-
tut takuut kelpoisuudesta ja sopivuudesta mihinkään määrättyyn tarkoitukseen sekä tämän tuotteen että sen dokumen-
toinnin osalta. Packard Bellin vastuuvelvollisuus rajoittuu näin ollen tuotteen korjaamiseen tai sen vaihtamiseen. Erityisesti
Packard Bell ei ole velvollinen vaihtamaan tai korjaamaan tuotetta, jos takuu on rauennut kohdassa 4 mainittujen syiden
vuoksi. Packard Bell ei missään tapauksessa ole vastuussa mistään muista kustannuksista, kuluista, tappioista tai vahingo-
ista olivatpa ne sitten suoria tai epäsuoria, välillisiä tai satunnaisia, mukaan lukien mutta muitakaan pois sulkematta liike-
tuottojen menetys tai muut kaupalliset vahingot, tietojen menettäminen, jotka johtuvat tuotteen käyttämisestä tai huolto-
ja tukipalvelun toiminnasta.
Lukuun ottamatta Packard Bellin, sen työntekijöiden tai palveluntarjoajien laiminlyönnistä johtuvia kuolemantapauksia tai
henkilövahinkoja, tämä rajoitettu takuu kattaa Packard Bellin koko vastuuvelvollisuuden tuotteen osalta sekä siihen liit-
tyvien tarvikkeiden ja palveluiden osalta, eikä Packard Bellillä ole mitään muita velvoitteita, vastuuvelvollisuutta tai vas-
taavaa asiakkaan suhteen minkään sopimuksen, oikeuksien loukkaamisen (mukaan lukien laiminlyöntejä koskeva vastuu-
velvollisuus) tai muun sellaisen nojalla. Tämä vastuuvelvollisuuden rajoittaminen ei kuitenkaan vaikuta asiakkaan lain-
säädännöllisiin oikeuksiin, jotka on määritetty ostomaan kuluttajalainsäädännössä, tai rajoita näitä oikeuksia.
Packard Bell ei ole vastuuvelvollinen minkään vian tai viiveen osalta, johon se ei ole itse voinut vaikuttaa. Näitä voivat
olla, muitakaan pois sulkematta, puhelimen käytön keskeytyminen, osien toimittamisen keskeyttävät katkokset lentoli-
ikenteessä, ylivoimaiset esteet, sääolot, lakot sekä esteet tavoittaa asiakas aikataulun vahvistamiseksi.
6. TAKUULAAJENNUKSET
Tuotteen ostomaan mukaan asiakkaalla voi olla mahdollisuus hankkia jatkotakuu. Lisätietoja antaa tuotteen jälleenmyyjä.
Jos asiakas hankkii tällaisen jatkotakuun, sitä koskevat yleisehdot syrjäyttävät tämän takuun.
7. PACKARD BELLIN TAKUUN PIIRISSÄ OLEVIEN HUOLTO- JA TUKIPALVELUIDEN SAAMINEN
Siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että tuotteessa havaitaan vika, asiakkaan tulee ottaa yhteyttä asianmukaisen maan
Packard Bell -asiakaspalveluun alla olevassa kohdassa 11. Yhteystiedot ilmoitetulla tavalla ja toimittaa seuraavat tiedot:
• Tuotteen valmistusnumero.
• Tuotteen alkuperäinen ostotosite.
• Tiedot tuotteen ohjelmiston tai laitteiston kaikista muutoksista.
• Kaikkien muiden kuin Packard Bellin toimittamien laitteiden on oltava poistettu tuotteesta.
• Varmista, että ongelma ei johdu muun osapuolen toimittamasta laitteistosta tai ohjelmistosta.
• Tarkat kuvaukset kaikista virhesanomista.
• Jos otat palveluun yhteyden puhelimitse, istuudu tietokoneen ääreen ja kytke se päälle ennen soittamista (jos mah-
dollista).
Packard Bellin huoltoteknikko diagnosoi – ja mahdollisuuksien mukaan myös korjaa – vian puhelimitse. Jos vian korjaami-
nen ei onnistu puhelimitse, Packard Bell korjaa tuotteen sitä koskevan takuupalvelun ehtojen mukaisesti. Asiakas ja
huoltoteknikko sopivat menettelytavasta.
Packard Bell pidättää oikeuden veloittaa osista ja työstä, jos Packard Bell ei löydä tuotteesta vikaa tai virhettä tai jos asi-
akas ei ole noudattanut tässä kohdassa annettuja ehtoja.
Jos asiakas vaatii huolto- ja tukipalvelua muussa maassa kuin josta tuote on hankittu ja/tai kun tuotteen takuukausi on
päättynyt, asiakasta veloitetaan huolto- ja tukipalvelun käyttämisestä.
8. HUOLTO- JA TUKIPALVELUN SUORITTAMA HUOLTO
Jos, Packard Bellin huolto- ja tukiteknikon yksinomaisen päätöksen mukaan, tarvitaan tuotteen huoltoa tai korjausta,
Packard Bell korjaa tai vaihtaa tuotteen SILLÄ EDELLYTYKSELLÄ, ETTÄ:
• asiakas on noudattanut kaikkia tässä asiakirjassa annettuja toimintaohjeita
• tuotteesta on poistettu muiden kuin Packard Bellin valmistamat laitteet. Takuupalvelu rajoittuu maahan, josta tuote
on ostettu.
Jos asiakas tai tämän valtuuttama edustaja ei ole sovitussa paikalla sovitulla tapaamishetkellä, asiakasta voidaan veloittaa
seuraavista käynneistä. Packard Bell pidättää oikeuden kieltäytyä tarjoamasta huoltopalvelua paikoissa, joissa, Packard
Bellin yksinomaisen harkinnan mukaan, Packard Bellin teknisen edustajan turvallisuus tai mahdollisuus tarjota tässä kuvat-
tuja huolto- ja tukipalveluita voisivat vaarantua.
51