125
FI
ONGELMAT JA RATKAISUT
Jos jokin taulukossa mainituista ongelmista jatkuu, soita KRUPSin asiakaspalveluun.
ONGELMA RATKAISUT
Kone ilmoittaa viasta, ohjelmisto
on jumissa tai koneessa on
toimintahäiriö.
Sammuta laite ja kytke se uudestaan, irrota suodatinpatruuna, odota minuutti
ja käynnistä laite uudestaan.
Pidä virtakatkaisinta painettuna vähintään 3 sekunnin ajan käynnistystä varten.
Laite ei käynnisty
virtakatkaisimen painamisen
(vähintään 3 sekuntia) jälkeen.
Tarkista sähköverkon pistorasia ja sulakkeet.
Tarkista, että laitteen kaksi pistoketta on kiinnitetty kunnolla verkkopistorasiaan.
Myllystä kuuluu epätavallinen
ääni.
Myllyssä on vieraita esineitä.
Ota yhteys KRUPSin asiakaspalveluun.
One Touch Cappuccino -yksikkö
ei ime maitoa.
One Touch Cappucino -yksikkö
ei tuota vaahtoa tai tuottaa vain
vähän vaahtoa.
Tarkista, että yksikkö on koottu oikein (erityisesti maitoputkessa oleva sekoitin).
Tarkista, että höyrysuutin ei ole tukkeutunut. Jos niin on, katso jäljempänä oleva
kohta “Laitteen höyrysuutin vaikuttaa osittain tai kokonaan tukkeutuneelta”.
Varmista, että sekoitin ei ole tukossa tai likainen; liota sitä astianpesuainetta
sisältävässä kuumassa vedessä ja huuhtele ja kuivaa se, ennen kuin kiinnität sen
takaisin.
Varmista, että joustava letku ei ole tukossa tai kiertynyt ja että se on kunnolla kiinni
One Touch Cappuccino -yksikössä, jotta siihen ei pääse ilmaa. Varmista, että se
on upoksissa maidossa.
Huuhtele ja puhdista yksikkö (katso One Touch Cappuccino -yksikön huuhtelua ja
puhdistusta koskevat luvut).
Maitopohjaisissa kahveissa suosittelemme käyttämään tuoretta, pastöroitua tai
iskukuumennettua maitoa, joka on vastikään avattu, sekä kylmää astiaa.
Laitteen höyrysuutin vaikuttaa
osittain tai kokonaan
tukkeutuneelta.
Irrota holkki pidikkeestään asennusavaimen avulla. Kuva 31. Aseta pidike
takaisin ilman holkkia: Kuva 32.
Käynnistä One Touch Cappuccino -yksikön huuhtelujakso poistaaksesi loput
jäämistä.
Puhdista höyrysuutin ja varmista, että holkin reiässä ei ole maidon tai
kalkkikarstan aiheuttamaa tukosta. Käytä tarvittaessa puhdistusneulaa.
Kuva 33.
Höyryholkista ei tule höyryä.
Tarkasta, että höyrysuutin ei ole tukkeutunut. Katso edellä oleva kohta “Laitteen
höyrysuutin vaikuttaa osittain tai kokonaan tukkeutuneelta”.
Jos siitä ei ole apua, tyhjennä vesisäiliö ja poista Claris-patruuna tilapäisesti.
Täytä säiliö kivennäisvedellä, jossa on runsaasti kalsiumia (>100 mg/l) ja toista
höyryjaksoja 5–10 kertaa astiaan, kunnes höyrysuihku on tasainen.
Pane Claris-patruuna takaisin paikalleen säiliöön.
Höyryä tulee tippa-altaan ritilän
kautta.
Valmistettavasta juomasta riippuen tippa-altaan ritilän kautta voi tulla höyryä.
Laite pyytää, että tippa-allas
tyhjennetään, vaikka se ei ole
täynnä.
Laite on ohjelmoitu pyytämään tippa-altaan tyhjennystä aina, kun kahveja on
valmistettu tietty määrä, riippumatta valmistusten välillä mahdollisesti tehdyistä
tyhjennyksistä.
Laite pyytää, että se irrotetaan
sähköverkosta ja kytketään sitten
uudelleen.
Irrota laite sähköverkosta 20 sekunnin ajaksi, poista tarvittaessa Claris Aqua
Filter System -suodatinpatruuna ja käynnistä laite uudelleen.
Jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä KRUPSin asiakaspalveluun.