3. VALOKUVAPAJA
Valokuvapajassa voit muokata valokuviasi tai lisätä kuviin nauhoittamiasi ääniä.
3.1) PHOTO EDITOR -MUOKKAUSTYÖKALU
Photo Editor -muokkaustyökalun avulla käyttäjä voi animoida valokuvia tai lisätä kuviin kehyksiä, leimoja
ja hienoja vääristymätehosteita. Paina nelisuuntaisen kohdistinpainikkeen
vasenta tai oikeaa nuolta
ja valitse haluamasi kuva painamalla OK-näppäintä. Voit valita seuraavat toiminnot painamalla ylä- tai
alanuolinäppäintä. Paina sitten OK-näppäintä
.
A. Valokuvakehys-kuvake
: Valitsemalla tämän kuvakkeen voit valita valokuvaasi kehyksen.
Valitse kehys painamalla nelisuuntaisen kohdistinpainikkeen
vasenta tai oikeaa nuolta.
Vahvista valinta painamalla OK-näppäintä
.
B. Leima-kuvake
: Valitsemalla tämän kuvakkeen voit valita valokuvaasi leiman. Valitse leima pain
amalla nelisuuntaisen kohdistinpainikkeen
vasenta tai oikeaa nuolta. Voit suurentaa tai pienentää
leimaa painamalla ylä- tai alanuolinäppäintä. Vahvista valinnat painamalla OK-näppäintä
.
Voit siirtää leiman haluamaasi kohtaan nelisuuntaisen kohdistinpainikkeen nuolinäppäimillä.
Paina lopuksi OK-näppäintä.
C Vääristymä-kuvake
: Valitsemalla tämän kuvakkeen voit lisätä kuvaan vääristymätehosteen.
Valitse tehoste painamalla nelisuuntaisen kohdistinpainikkeen
vasenta tai oikeaa nuolta.
Vahvista valinta painamalla OK-näppäintä
. Siirrä vääristymätehoste haluamaasi kohtaan
nelisuuntaisen kohdistinpainikkeen nuolinäppäimillä. Paina lopuksi OK-näppäintä
.
Huomaa: Vääristymätehosteen muodostuminen voi kestää yli minuutin.
D. Animaatio-kuvake
: Valitsemalla tämän kuvakkeen voit lisätä valokuvaasi animaation.
Valitse animaatio painamalla nelisuuntaisen kohdistinpainikkeen
vasenta tai oikeaa nuolta.
Vahvista valinta ja katso animoitu kuva painamalla OK-näppäintä
. Huomaa, että
animaatiotehosteita ei voi tallentaa.
E. Kumoa-kuvake
: Voit kumota viimeksi suoritetun toiminnon valitsemalla tämän kuvakkeen.
F. Tallenna nimellä -kuvake
: Voit tallentaa juuri muokkaamasi kuvan valitsemalla tämän kuvakkeen.
Huomaa: Vääristymätehostetun kuvan tallennus voi kestää yli minuutin. Kaikkien muokattujen kuvien
tarkkuudeksi tulee 640 x 480.
3.2) ÄÄNIKUVA-KUVAKE
Äänikuva-toiminnolla voit tallentaa enimmillään kymmenen sekunnin pituisen äänileikkeen ja lisätä sen
kuvaan. Valitse ensin haluamasi kuva painamalla nelisuuntaisen kohdistinpainikkeen
nuolta
vasemmalle tai oikealle. Jos kuvaan on jo lisätty ääntä, sen päällä näkyy kaiutin-kuvake
.
Valitse nuolinäppäimillä Äänitä, Toista tai Poista ääni -kuvake.
A. Äänitä-kuvake
: Voit aloittaa äänittämisen valitsemalla tämän kuvakkeen. Kun haluat lopettaa
äänittämisen, valitse kuvake uudelleen. Voit tallentaa kuvaan enimmillään kymmenen sekuntia ääntä.
B. Toista-kuvake
: Voit käynnistää tai pysäyttää kuvaan tallennetun äänen toiston valitsemalla
tämän kuvakkeen.
C. Poista ääni -kuvake
: Voit poistaa kuvaan tallennetun äänen valitsemalla tämän kuvakkeen.
Huomaa: Äänikuviin tallennettua ääntä voi kuunnella vain, jos kuva on tallennettu Kidizoom Cameran™
sisäiseen muistiin tai kameraan asetettuun SD-muistikorttiin (ei sisälly pakkaukseen). Äänikuvia ei voi
siirtää tietokoneeseen eikä toistaa tietokoneessa.
4. PELIT
Kidizoom Camerassa™ on kolme valmiiksi asennettua peliä. Valitse haluamasi peli nelisuuntaisen
kohdistinpainikkeen
nuolilla. Aloita pelaaminen painamalla OK-näppäintä
.
A. RISTINOLLA
Voit pelata ristinollaa tietokonetta vastaan. Pelissä sijoitellaan vuorotellen
merkkejä ristinollan 3x3-ruudukkoon. Voit liikutella merkkejä nelisuuntaisen
kohdistinpainikkeen
nuolilla ja sijoittaa niitä ruudukkoon OK-näppäimellä
. Voittaja on se, joka saa ensimmäisenäkolmen merkin rivin vaakasuoraan,
pystysuoraan tai vinottain.
B. KÄÄNTELYPALAPELI
Haasta itsesi ja ratkaise valokuvapalapeli! Näkyvissä on ensin kokonainen kuva.
Sitten kuva jaetaan neljäksi tai yhdeksäksi nelikulmaiseksi palaseksi. Jokainen
pala pyörii satunnaiseen suuntaan. Tavoitteena on koota kuva ennalleen.
Valitse haluamasi pala nelisuuntaisen kohdistinpainikkeen
nuolinäppäimillä.
Käännä sitten pala alkuperäiseen asentoonsa painamalla OK-näppäintä
.
Peli on suoritettu, kun kaikki osat ovat alkuperäisillä paikoillaan ja
muodostavat alkuperäisen kuvan. Voit myös rakentaa oman palapelisi.
Siirry ensin kameratilaan painamalla suljinpainiketta. Paina sitten suljinpainiketta uudelleen,
jolloin juuri otetusta kuvasta tulee oman palapelisi kuva.
Toiminnot
48
FI