Toshiba GONH104EU-V Ohjekirja

Kategoria
Warranty & support extensions
Tyyppi
Ohjekirja

Tämä käsikirja sopii myös

PALVELU PAIKAN PÄÄLLÄ I SUOMI 56
FI
PALVELUTASO
Olet oikeutettu johonkin – ostamastasi paikan päällä suoritettavan korjauksen
palvelusta riippuen – alla mainituista palveluista.
a) Hopeatason palvelu paikan päällä
Jos olet ostanut hopeatason palvelun paikan päällä seuraavan työpäivän aikana,
Toshiban valtuutettu tuki-insinööri lähetetään paikan päälle korjaamaan tuote vain,
jos tuotetta ei voi korjata itse vaihdettavat osat vaihtamalla.
b) Kultatason palvelu paikan päällä
Jos olet ostanut kultatason palvelun paikan päällä seuraavan työpäivän
aikana, voit kieltäytyä sinulle hetettävästä itse vaihdettavasta osasta. Tässä
tapauksessa Toshiban tukikeskus lähettää paikan päälle Toshiban valtuutetun
tuki-insinöörin korjaamaan tuotteesi.
PAIKALLINEN KATTAVUUS
Jos olet ostanut tietyn maan huoltopalvelun paikan päällä, se on käytettävis
vain siinä maassa, jossa olet sen ostanut.
Jos olet ostanut Euroopan huoltopalvelun paikan päällä, se on käytettävissä
seuraavissa maissa: Itävalta, Belgia, Tšekki, Tanska, Suomi, Ranska, Saksa,
Kreikka, Irlanti, Italia, Luxemburg, Alankomaat, Norja, Puola, Portugali, Espanja,
Ruotsi, Sveitsi ja Iso-Britannia.
Jos olet ostanut tietyn kansainvälisen huoltopalvelun paikan päällä, se on
käytettävissä kaikissa seuraavassa verkkosivustossa luetelluissa maissa:
ios.toshiba.com
Palvelu tarjotaan Toshiba-tuotteille, jotka sijaitsevat 100 kilometrin säteel
merkittävästä kaupungista. Jos palvelupyyntö koskee tuotetta, joka on yli
100 kilometrin päässä merkittävästä kaupungista, palvelu pyritään tarjoamaan
kohtuullisesti katsottuna parhaalla mahdollisella tavalla.
Toshiba pidättää oikeuden hankkia palvelut alihankintana valtuutetulta
Toshiba-palveluntarjoajalta.
PALVELUN HANKKIMINEN
Jos tarvitset palvelua, ota yhteyttä Toshiba-tukikeskukseen soittamalla
00800-TOSHCARE-numeroon:
00800-86742273*
* mä numero ei toimi kaikissa maissa. Alla on lueteltu tällaisten maiden
numerot:
•Tšekintasavalta:800142421
•Kreikka:0080049129117
•Puola:008004911380
•Ruotsi:020795153
Jos haluat hankkia tukea Euroopan ulkopuolella, katso lisätietoja seuraavasta
verkkosivustosta:
ios.toshiba.com
PALVELUN KUVAUS
Palvelu paikan päällä seuraavan työpäivän aikana on pelkkä laitteistohuoltopalvelu,
joka käsittää myös puhelimitse tehtävän vianmäärityksen Toshiba-laitteesi vian
määrittämiseksi. Jos korjausta tarvitaan, Toshiba lähettää Toshiban valtuutetun
korjausinsinöörin toimipisteeseesi seuraavan työpäivän kuluessa (osien saatavuus
saattaa vaikuttaa tähän).
Ongelman korjaaminen seuraavan työpäivän aikana lasketaan siitä ajasta
lähtien, jolloin ongelmasta ilmoitetaan tukikeskukselle. Ongelman korjaamisen
katsotaan alkavan siitä, kun Toshiban tuki-insinööri saapuu toimipaikkaasi.
Ota huomioon, että ollaksesi oikeutettu korjaukseen seuraavan tpäin
aikana, huoltopyynnöt on tehtävä Toshiban tukikeskukseen viimeistään klo
15mennessä(paikallistaaikaa).
Tämä palvelu on tarkoitettu Toshiba Satellite Pro-, Tecra- ja Portégé-
tietokoneille sekä tietyille yritystaulutietokoneille (joita tästä lähtien kutsutaan
tässä asiakirjassa tuotteiksi). Saat lisätietoja tuotteiden yhteensopivuudesta
seuraavasta osoitteesta:
toshiba.fi/services
Tämä palvelu päivittää Toshiba-tuotteesi vakiotakuun sen keston, palvelutason
tai palvelun sisällön osalta. Näitä käyttöehtoja sovelletaan normaalien
takuuehtojen lisäksi. Ne asetetaan riitatilanteissa aina etusijalle normaaleihin
takuuehtoihin nähden.
Tämä palvelu on käytettävissä vain Euroopassa ostetuille Toshiba-tuotteille.
Tämä palvelu ei vaikuta lakisääteisiin oikeuksiisi.
REKISTERÖINTI JA PALVELUN AKTIVOINTI
Tämä palvelu on voimassa vain silloin, jos se on hankittu 90 vuorokauden
kuluessa Toshiba-tuotteen hankinnasta ja se on aktivoitu 30 vuorokauden
kuluessa kyseisen palvelun hankinnasta. Voit aktivoida palvelun rekisteröimäl
tuotteesi seuraavassa verkkosivustossa:
toshiba.fi/rekisteroi
Valmistaudu antamaan palvelun, tuotteen ja käyttäjän tiedot rekisteröitymisen
yhteydessä. Jos olet jo aktivoinut palvelun, kun ostit sen Toshiba-liikkeestä,
sinun ei tarvitse aktivoida palvelua uudelleen verkkosivustossamme.
Jos tuotettasi ei ole rekisteröity, kun pyydät huoltoa Toshiban tukikeskuksesta,
et ehkä ole oikeutettu korjauspalveluun seuraavan tivän aikana.
Kun olet rekisteröitynyt, saat vahvistuksen sähköpostitse – ja tämän jälkeen
olet oikeutettu tähän palveluun.
Tämä palvelu koskee vain sitä Toshiba-tuotetta, jolle se on rekisteröity.
ASIAKKAAN VAIHDETTAVISSA OLEVAT OSAT (CRU-OSAT)
Jotkin osat on suunniteltu siten, että asiakkaat voivat helposti vaihtaa ne
itse. Näitä osia kutsutaan CRU-osiksi. Jos tukipalvelun edustaja huomaa
vianmäärityksen perusteella, että voit korjata tuotteesi itse, Toshiba lähettää
sinulle korjauksessa tarvittavat osat sekä ohjeet osan vaihtamiseksi. Jos
Toshiba sitä pyyä, sinun on palautettava alkuperäinen osa Toshiballe.
Toshiba maksaa tästä aiheutuvat kulut.
TOSHIBAN PALVELU PAIKAN PÄÄLLÄ
SEURAAVAN TYÖPÄIVÄN AIKANA
SUOMI PALVELUN KÄYTTÖEHDOT 2
PALVELU PAIKAN PÄÄLLÄ I SUOMI 57
FI
Toshibantukikeskusonavoinnaarkiivinäklo9.00–17.00(paikallistaaikaa,
yleisiä vapaapäiviä lukuun ottamatta).
Toshiban tukikeskuksen työntekijät on koulutettu ja valtuutettu määrittämään
laitteisto-ongelmia sekä ehdottamaan nopeinta tapaa Toshiba-tuotteesi
korjaamiseksi. Jotta voit auttaa tukipalvelun edustajia ongelman tunnistamisessa
ja huolto-osien määrittämisessä mahdollisimman tehokkaasti, sinun on annettava
heille kuvaus tuotteesi viasta tai ongelmasta.
Kun soitat tukeen, varmista, että Toshiba-järjestelmä on käytettävissi
ja että voit antaa Toshiba-tuotteesi pohjassa ilmoitetun sarjanumeron ja
mallinumeron.
Huoltopalvelua ei välttämättä suoriteta paikan päällä, jos ongelma voidaan
ratkaista etävianmäärityksellä.
Jos korjausta paikan päällä tarvitaan, Toshiba lähettää Toshiban valtuutetun
korjausinsinöörin toimipisteeseesi seuraavan työpäivän kuluessa (osien
saatavuus saattaa vaikuttaa tähän). Palvelutasot ovat vastausaikatavoitteita.
Ne voivat vaihdella sijainnin mukaan. Niille ei anneta takuita.
Toshiba sekä sen valtuutetut jälleenmyyjät ja palveluntarjoajat pidättävät
itselän oikeuden pyyä sinulta malli- ja sarjanumerot sisältävän ostotositteen
(esimerkiksi valtuutetun jälleenmyyjän antaman maksetun ja päivätyn laskun)
ennen palvelupyynnön hyväksymistä.
ASIAKKAAN VELVOLLISUUDET
Varmista, että kaikki Toshiba-tuotteesi tiedot on täysin varmuuskopioitu,
ennen kuin paikan päällä suoritettava korjaus aloitetaan tai lähetät tuotteen
Toshiban valtuutetulle palveluntarjoajalle minkä tahansa takuuvaatimuksen
johdosta. Poista kaikki luottamukselliset ja henkilökohtaiset tiedot sekä
yritystoimintaan liittyvät tiedot.
Toshiba ei ole vastuussa ohjelmien, tietojen tai siirrettävien tietovälineiden
vahingoista tai katoamisesta tai minkään ohjelmien ja tietojen palauttamisesta
tai uudelleenasentamisesta. Toshiban valtuutettu tuki-insinööri asentaa
käyttöjärjestelmän uudelleen vain, jos toimitat tuotteesi mukana toimitetun
palautustietovälineen.
Toshiba ei ole millään tavalla vastuussa tulojen menetyksistä, epäsuorasti
aiheutuvista menetyksistä, tietojen tai ohjelmistojen menetyksistä tai
ohjelmistojen uudelleenmäärityksen kustannuksista.
Toshiba pidätä itselän oikeuden laskuttaa sinua logistisista kuluista, jos et
ole paikalla sovittuna korjausaikana sovitussa paikassa.
OSAT JA MATERIAALIT
Toshiba voi oman harkintansa mukaan korjata tai vaihtaa vakiotakuun piiriin
kuuluvat osat uusiin tai kunnostettuihin osiin ilman korvausta koko takuuajan
aikana (tämä ei koske akkuja). Akkujen takuuaika on rajattu 1 vuoteen niiden
luonteesta johtuen, ellet ole hankkinut myös akkuvaihtopalvelua. Saat
tarkemmat tiedot Lisäpalvelut-kohdasta.
Tuotteella tai osalla, joka on korjattu tai korvattu tämän palvelun puitteissa,
on kyseisen tuotteen tai osan alkupeisen takuun jäljellä olevan takuuajan
mukainen takuu tai kolmen kuukauden takuu. Tämä riippuu siitä, kumpi on
pidempi (pidempi on voimassa). Kaikista tämän takuun puitteissa vaihdetuista
tuotteista tai osista tulee Toshiban omaisuutta.
Jos näppäimistö on vaihdettava, voimme tarjota vain englanninkielisiä
näppäimistöjä tai palvelun tarjoamismaan kielen mukaisia näppäimistöjä, jos
niitä on saatavilla.
PALVELUN RAJOITUKSET
Palvelu koskee vain osia ja työtä. Se ei kata sellaisia vikoja tai puutteita, jotka
johtuvat ulkoisista syistä, vahingoista, virheellisestä käytöstä, kuljetuksesta,
kulumisesta, muiden kuin Toshiban valmistamien osien tai ohjelmistojen
käytöstä, muuttamisesta, mukauttamisesta, virheellisestä asennuksesta,
virheellisestä ylläpidosta, ohjelmiston korjaamisesta tai laiminlyönneistä.
Tämä palvelu ei koske miän ohjelmistoja. Jos tuotteen korjaus liittyy johonkin
muuhun kuin palvelun piiriin kuuluvaan syyhyn, Toshiba pidätä itselän
oikeuden veloittaa osista, työstä ja kuluista.
Tämä palvelu ja vakiotakuu eivät ole voimassa, jos tuotteen tai osan vioittumisen
syynä on jonkun muun tahon tai henkilön kuin Toshiban valtuutetun jälleenmyyjän
tai valtuutetun palveluntarjoajan suorittamat ylläpito- tai korjaustyöt tai jos tuotteen
tai osan tarroja tai sarjanumeroita on muutettu tai ne on peitetty.
Jos laitteisto oli jo palvelun hankintahetkellä viallinen, palvelu ei kata olemassa
olevaa vikaa.
Tämä palvelu ei kata lisälaitteita tai lisävarusteita. Jos niissä ilmenee vikoja, ota
yhteyttä paikalliseen Toshiba-jälleenmyyjään.
Vakiotakuun rajoitukset ja poikkeukset koskevat myös tätä takuulaajennusta.
Jos haluat lisätietoja takuuehtojen rajoituksista, tutustu tuotteesi vakiotakuun
ehtoihin.
LISÄPALVELUT
Mikäli olet oikeutettu johonkin tai joihinkin alla mainituista lisäpalveluista, niitä
koskevat seuraavat ehdot:
a) Kiintolevyn säilytyspalvelu
Olet oikeutettu – tämä riippuu kuitenkin sen takuulaajennuksen kestosta,
jonka puitteissa olet ostanut kiintolevyn säilytyspalvelun – pitämään itsellesi
ensimmäisen viallisen kiintolevyn, jos kiintolevy on vaihdettava palvelun
voimassaoloaikana. Kiintolevy pysyy omistuksessasi, mutta et enää ole
oikeutettu saamaan tukea sille. Muut lisätuotteet ja -osat sekä muut tän
takuun puitteissa vaihdetut kiintolevyt siirtyvät Toshiban haltuun.
Jos kiintolevy on palautettava (eli se takaisinkutsutaan), tämä palvelu ei enää
kata kiintolevyä. Tässä tapauksessa kiintolevy on palautettava Toshiballe.
b) Akun vaihtopalvelu
Akun takuuta jatketaan sen takuulaajennuksen mukaisesti, jonka puitteissa
olet ostanut akun vaihtopalvelun. Tänä aikana olet oikeutettu tekeän yhden
akun vaihtopyynnön akun vakiotakuun umpeutumisen jälkeen.
Tämäpalveluonsaatavillavain,josakunkapasiteettionalle50%.Ennenkuin
pyydät akun vaihtoa, sinun on ladattava, asennettava ja suoritettava Toshiban
tarjoama vianmääritystyökalu, jolla akun jäljellä oleva kapasiteetti tarkistetaan.
Valtuutetun Toshiba-huoltopalveluntarjoajan on tarkistettava akun jäljellä
olevan kapasiteetin määrä, kun se saa tuotteesi. Jos sen tekemä tarkistus
osoittaa, että akkusi kapasiteetista on ljellä yli 50 %, valtuutetulla
palveluntarjoajalla on oikeus veloittaa sinua osista, työstä ja kuluista.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61

Toshiba GONH104EU-V Ohjekirja

Kategoria
Warranty & support extensions
Tyyppi
Ohjekirja
Tämä käsikirja sopii myös