PALVELU PAIKAN PÄÄLLÄ I SUOMI 57
FI
Toshibantukikeskusonavoinnaarkipäivinäklo9.00–17.00(paikallistaaikaa,
yleisiä vapaapäiviä lukuun ottamatta).
Toshiban tukikeskuksen työntekijät on koulutettu ja valtuutettu määrittämään
laitteisto-ongelmia sekä ehdottamaan nopeinta tapaa Toshiba-tuotteesi
korjaamiseksi. Jotta voit auttaa tukipalvelun edustajia ongelman tunnistamisessa
ja huolto-osien määrittämisessä mahdollisimman tehokkaasti, sinun on annettava
heille kuvaus tuotteesi viasta tai ongelmasta.
Kun soitat tukeen, varmista, että Toshiba-järjestelmä on käytettävissäsi
ja että voit antaa Toshiba-tuotteesi pohjassa ilmoitetun sarjanumeron ja
mallinumeron.
Huoltopalvelua ei välttämättä suoriteta paikan päällä, jos ongelma voidaan
ratkaista etävianmäärityksellä.
Jos korjausta paikan päällä tarvitaan, Toshiba lähettää Toshiban valtuutetun
korjausinsinöörin toimipisteeseesi seuraavan työpäivän kuluessa (osien
saatavuus saattaa vaikuttaa tähän). Palvelutasot ovat vastausaikatavoitteita.
Ne voivat vaihdella sijainnin mukaan. Niille ei anneta takuita.
Toshiba sekä sen valtuutetut jälleenmyyjät ja palveluntarjoajat pidättävät
itsellään oikeuden pyytää sinulta malli- ja sarjanumerot sisältävän ostotositteen
(esimerkiksi valtuutetun jälleenmyyjän antaman maksetun ja päivätyn laskun)
ennen palvelupyynnön hyväksymistä.
ASIAKKAAN VELVOLLISUUDET
Varmista, että kaikki Toshiba-tuotteesi tiedot on täysin varmuuskopioitu,
ennen kuin paikan päällä suoritettava korjaus aloitetaan tai lähetät tuotteen
Toshiban valtuutetulle palveluntarjoajalle minkä tahansa takuuvaatimuksen
johdosta. Poista kaikki luottamukselliset ja henkilökohtaiset tiedot sekä
yritystoimintaan liittyvät tiedot.
Toshiba ei ole vastuussa ohjelmien, tietojen tai siirrettävien tietovälineiden
vahingoista tai katoamisesta tai minkään ohjelmien ja tietojen palauttamisesta
tai uudelleenasentamisesta. Toshiban valtuutettu tuki-insinööri asentaa
käyttöjärjestelmän uudelleen vain, jos toimitat tuotteesi mukana toimitetun
palautustietovälineen.
Toshiba ei ole millään tavalla vastuussa tulojen menetyksistä, epäsuorasti
aiheutuvista menetyksistä, tietojen tai ohjelmistojen menetyksistä tai
ohjelmistojen uudelleenmäärityksen kustannuksista.
Toshiba pidättää itsellään oikeuden laskuttaa sinua logistisista kuluista, jos et
ole paikalla sovittuna korjausaikana sovitussa paikassa.
OSAT JA MATERIAALIT
Toshiba voi oman harkintansa mukaan korjata tai vaihtaa vakiotakuun piiriin
kuuluvat osat uusiin tai kunnostettuihin osiin ilman korvausta koko takuuajan
aikana (tämä ei koske akkuja). Akkujen takuuaika on rajattu 1 vuoteen niiden
luonteesta johtuen, ellet ole hankkinut myös akkuvaihtopalvelua. Saat
tarkemmat tiedot Lisäpalvelut-kohdasta.
Tuotteella tai osalla, joka on korjattu tai korvattu tämän palvelun puitteissa,
on kyseisen tuotteen tai osan alkuperäisen takuun jäljellä olevan takuuajan
mukainen takuu tai kolmen kuukauden takuu. Tämä riippuu siitä, kumpi on
pidempi (pidempi on voimassa). Kaikista tämän takuun puitteissa vaihdetuista
tuotteista tai osista tulee Toshiban omaisuutta.
Jos näppäimistö on vaihdettava, voimme tarjota vain englanninkielisiä
näppäimistöjä tai palvelun tarjoamismaan kielen mukaisia näppäimistöjä, jos
niitä on saatavilla.
PALVELUN RAJOITUKSET
Palvelu koskee vain osia ja työtä. Se ei kata sellaisia vikoja tai puutteita, jotka
johtuvat ulkoisista syistä, vahingoista, virheellisestä käytöstä, kuljetuksesta,
kulumisesta, muiden kuin Toshiban valmistamien osien tai ohjelmistojen
käytöstä, muuttamisesta, mukauttamisesta, virheellisestä asennuksesta,
virheellisestä ylläpidosta, ohjelmiston korjaamisesta tai laiminlyönneistä.
Tämä palvelu ei koske mitään ohjelmistoja. Jos tuotteen korjaus liittyy johonkin
muuhun kuin palvelun piiriin kuuluvaan syyhyn, Toshiba pidättää itsellään
oikeuden veloittaa osista, työstä ja kuluista.
Tämä palvelu ja vakiotakuu eivät ole voimassa, jos tuotteen tai osan vioittumisen
syynä on jonkun muun tahon tai henkilön kuin Toshiban valtuutetun jälleenmyyjän
tai valtuutetun palveluntarjoajan suorittamat ylläpito- tai korjaustyöt tai jos tuotteen
tai osan tarroja tai sarjanumeroita on muutettu tai ne on peitetty.
Jos laitteisto oli jo palvelun hankintahetkellä viallinen, palvelu ei kata olemassa
olevaa vikaa.
Tämä palvelu ei kata lisälaitteita tai lisävarusteita. Jos niissä ilmenee vikoja, ota
yhteyttä paikalliseen Toshiba-jälleenmyyjään.
Vakiotakuun rajoitukset ja poikkeukset koskevat myös tätä takuulaajennusta.
Jos haluat lisätietoja takuuehtojen rajoituksista, tutustu tuotteesi vakiotakuun
ehtoihin.
LISÄPALVELUT
Mikäli olet oikeutettu johonkin tai joihinkin alla mainituista lisäpalveluista, niitä
koskevat seuraavat ehdot:
a) Kiintolevyn säilytyspalvelu
Olet oikeutettu – tämä riippuu kuitenkin sen takuulaajennuksen kestosta,
jonka puitteissa olet ostanut kiintolevyn säilytyspalvelun – pitämään itsellesi
ensimmäisen viallisen kiintolevyn, jos kiintolevy on vaihdettava palvelun
voimassaoloaikana. Kiintolevy pysyy omistuksessasi, mutta et enää ole
oikeutettu saamaan tukea sille. Muut lisätuotteet ja -osat sekä muut tämän
takuun puitteissa vaihdetut kiintolevyt siirtyvät Toshiban haltuun.
Jos kiintolevy on palautettava (eli se takaisinkutsutaan), tämä palvelu ei enää
kata kiintolevyä. Tässä tapauksessa kiintolevy on palautettava Toshiballe.
b) Akun vaihtopalvelu
Akun takuuta jatketaan sen takuulaajennuksen mukaisesti, jonka puitteissa
olet ostanut akun vaihtopalvelun. Tänä aikana olet oikeutettu tekemään yhden
akun vaihtopyynnön akun vakiotakuun umpeutumisen jälkeen.
Tämäpalveluonsaatavillavain,josakunkapasiteettionalle50%.Ennenkuin
pyydät akun vaihtoa, sinun on ladattava, asennettava ja suoritettava Toshiban
tarjoama vianmääritystyökalu, jolla akun jäljellä oleva kapasiteetti tarkistetaan.
Valtuutetun Toshiba-huoltopalveluntarjoajan on tarkistettava akun jäljellä
olevan kapasiteetin määrä, kun se saa tuotteesi. Jos sen tekemä tarkistus
osoittaa, että akkusi kapasiteetista on jäljellä yli 50 %, valtuutetulla
palveluntarjoajalla on oikeus veloittaa sinua osista, työstä ja kuluista.