Asennussarjan toimituskokonaisuus MS-HA3
28
Nämä asennusohjeet auttavat Teitä WAECOn nopeussäätimen MS-300,
MS-400, MS-600 ja MS-700 asennuksessa MS-HA3-asennussarjalla
Opel Vivaro, Renault Trafic ja Nissan Primastar -ajoneuvotyyppeihin.
Tietoja nopeussäätimen asentamisesta ja käytöstä löydätte tuotteisiin
liittyvistä asennus- ja käyttöohjeista.
Huomio!
Tämä asiakirja on luonteeltaan asennusohje.
WAECO International GmbH ei ota mitään vastuuta
vahingoista, jotka johtuvat asennusvirheistä.
1 Asennussarjan toimituskokonaisuus
Asennussarja muodostuu molemmista asennuspelleistä 1 ja 2 (kuva 1).
2 Servomoottorin asentaminen
Asentakaa servomoottori (nopeussäätimen toimituskokonaisuus)
moottoritilaan (kuva 2).
3 Bowden-vaijerin ja liitäntäjohdon vetäminen
Vetäkää Bowden-vaijeri ja nopeussäätimen liitäntäjohtimet moottoritilan
väliseinässä olevien läpivientien kautta (kuva 3) moottoritilasta
kuljettajan jalkatilaan.
4 Asennus
Asennussarja mahdollistaa Bowden-vaijerin liittämisen kaasupolkimeen.
Irrottakaa kaasupoljin sekä elektroniikka. Poistakaa tätä varten kolme
6 mm:n mutteria (kts. nuolet kuva 4).
Bowden-vaijeri MS-300/MS-600
Kiinnittäkää asennuspelti 1 (kuva 1) polkimen ruuvilla (kts. vasenta
nuolta kuva 5).
Kiinnittäkää kuulaketjun pidikesilmukka asennuspeltiin (kts. oikea
nuoli kuva 5). Silmukka, ruuvi, mutterit ja jousiprikka kuuluvat
nopeussäätimen toimituskokonaisuuteen (MS-300/MS-600).
_MS-HA3.book Seite 28 Mittwoch, 15. März 2006 3:26 15
MS-HA3 Asennus
29
Bowden-vaijeri MS-400/MS-700
Kiinnittäkää kääntyvä tappi asennuspeltiin 1 (kts. oikea nuoli - kuva 1)
ja työntäkää Bowden-vaijeri tapissa olevan reiän läpi.
Varmistakaa Bowden-vaijeri säätöklemmarin avulla (kts. kuva F8
asennusohjeessa MS-400/MS-700). Kääntyvä tappi ja säätöklemmari
kuuluvat MS-400/MS-700:n toimituskokonaisuuteen.
Kiinnittäkää asennuspelti 2 relelaatikon pidikkeeseen (kts. nuoli kuva 6).
Asennuspelti kiinnitetään 6 mm:n ruuvilla relekotelossa valmiina olevaan
reikään.
Asentakaa kaasupoljin sekä elektroniikka ja kiinnitetty Bowden-vaijeri.
Ruuvatkaa ulkokuori asennuspeltiin 2. Huolehtikaa siitä, että Bowden-
vaijeri on löysällä.
Huomio!
MS-400/MS-700
Bowden-vaijerin tulisi olla kaasupolkimen tyhjäkäyntiasennossa
hieman jännittynyt.
MS-700 Servon tulisi olla säädettynä 45 mm:n työliikematkalle.
Noudattakaa tässä asennusohjeen kappaletta ”Bowden-vaijerin
muuttuva työliikematka”.
Huomio!
MS-300/MS-600
Kuulaketjun tulisi roikkua kaasupolkimen tyhjäkäyntiasennossa
hieman löysällä!
_MS-HA3.book Seite 29 Mittwoch, 15. März 2006 3:26 15
Elektroniikkamoduuli ja signaalin ulosotto MS-HA3
30
5 Elektroniikkamoduuli ja signaalin ulosotto
Kiinnittäkää elektroniikkamoduuli kaksipuolisella teipillä vasempaan
pyöräkoteloon.
Signaalin sieppaus
Nopeussignaalin saa nopeusmittarin takaa punaisen 15-napaisen
pistokkeen lilan tai lila/punaisen johtimen navasta 13 (valmistusvuodesta
2005 alk. napa 14).
Kaikki muut johtimet liitetään kulloisessakin asennusohjeessa
kuvatulla tavalla.
Elektroniikkamoduulissa tulee suorittaa seuraavat säädöt –
suorittakaa säädöt, kun pistoliitäntä on irrotettuna:
Elektroniikkamoduulin säätö
MS-300/MS-600:
Huomio!
Säätöarvo voi vaihdella moottorivarustuksesta riippuen.
Noudattakaa tässä testiä C (kts. asennusohje).
MS-400/MS-700:
Noudattakaa tässä MS-400/MS-700-asennusohjeen kappaletta
”säätö-/opetustila”.
Kytkin Säätö
SSW OFF
SW1 +
SW2 -
SW3 +
SW4 0
SW5 +
_MS-HA3.book Seite 30 Mittwoch, 15. März 2006 3:26 15
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34