eCore3kW Tekninen kuvaus
279
DC-Kit-toiminto
DC-Kit-toiminto kytkee käyttöakun ja ajoneuvon akun toimimaan rinnakkain. Tämän
ansiosta ovat mahdollisia seuraavat toiminnot:
• Käyttöakun lataaminen ajoneuvon moottorin ollessa käynnissä.
• Ajoneuvon laturin ja ajoneuvon akun jännitteen syöttäminen 230 V:n
sähkölaitteille ajoneuvon moottorin ollessa käynnissä
• Ajoneuvon akun avustaminen ajoneuvon käynnistämisen yhteydessä (DC-Boost-
toiminto)
Nimellisvirta on 100 A.
Seuraavien edellytysten on täytyttävä, jotta DC-Kit-toiminnon voi ottaa käyttöön:
• Signaali D+ on aktiivinen.
• Ajoneuvon akun jännite on suurempi kuin käyttöakun jännite.
• Ajoneuvon akun jännite on yli 13,6 V ja alle 15 V.
• Ajoneuvon akun ja käyttöakun jännite-ero on alle 2 V.
Jos ilmastointilaitteita ei voi yhdistää CAN- tai LIN-väylään, laitteita voi käyttää
säästötilassa AUX-kosketinten ohjaamisen avulla. DC-Kit-toiminto toimii seuraavasti:
• Jos ajoneuvon moottori ei ole käynnissä, signaali D+ on ”low”: Jos ajoneuvon
moottori ei ole käynnissä, DC-Kit-kytkin (kuva 3 24, sivulla 4) ja AUX-kosketti-
met (kuva 3 3, sivulla 4) ovat avoimia. Ilmastointilaite toimii normaalikäytön
tilassa.
• Jos ajoneuvon moottori on käynnissä, signaali D+ on ”high”:
– Jos ajoneuvon akun jännite on yli 13,6 V ja jos käyttöakun ja ajoneuvon akun
jännite-ero on alle 2 V (säädettävissä), DC-Kit-kytkin (kuva 3 24, sivulla 4)
sulkeutuu ja AUX-koskettimet (kuva 3 3, sivulla 4) pysyvät avoimina.
Ilmastointilaite toimii normaalikäytön tilassa.
– Jos akkujännite on alle 12,5 V, DC-Kit-kytkin (kuva 3 24, sivulla 4) pysyy
sulkeutuneena. Samalla myös AUX-koskettimet (kuva 3 3, sivulla 4) ovat
sulkeutuneita, minkä vuoksi ilmastointilaite kytkeytyy säästökäytön tilaan.
Ilmastointilaite toimii säästötilassa (kompressori on pysähtynyt).
– Jos akun jännite alittaa 12 V, DC-Kit-kytkin (kuva 3 24, sivulla 4) avautuu
estääkseen ajoneuvon akun liiallisen purkautumisen.
I
OHJE
DC-Kit-kytkimen (kuva 3 24, sivulla 4) sulkeutuessa akkulaturi kytkeytyy
pois päältä. Tämä ehkäisee käyttöakun ylilataamisen.
eCore-3kW--O--SCAN.book Seite 279 Donnerstag, 4. August 2016 4:01 16