Tekninen kuvaus ECL-75, ECL-102
170
Laturijännite UD+ mitataan. Jos tämä jännite ylittää asetetun jännitearvon Ue
(12,5 V-14,0 V), sulkeutuu relekontakti 30/87 (akku I/akku II) tehoreleestä.
Käynnistysakku ja lisäakku liitetään siten matalalla impedanssilla rinnakkain yhteen
ja ne ladataan yhdessä laturista.
UD+ > Ue:lla suljetaan kontakti I2 I3:n kanssa. Siten ilmastointilaite on kytketty päälle.
Jos laturijännite alittaa asetetun ala-arvon Ua (10,5 V-12,5 V) ilmastointilaitteen korkeasta
kuormituksesta johtuen, avautuu relekontakti 30/87 (akku I/akku II). Relekontakti I2, I3,
avataan myös ja se käynnistää kompressorin.
Laturi lataa nyt käynnistysakun (tuulettimen virranotto on matala). Jos asuntoautossa on
akkujen välinen liitosjohto, latautuu myös lisäakku.
Kun laturin DU+ latausjännite saavuttaa jälleen asetetun jännitearvon Ue, kytkeytyvät
tehorele ja ohjausrele jälleen päälle. Ilmastointilaitteen kompressori käynnistyy jälleen.
Jos ajoneuvon moottori ei ole päällä, UD+ = 0 V, on relekontakti 30/87 (akku I/akku II)
avattu ja relekontakti I2, I3 suljettu. Ilmastointilaitetta voi käyttää ja se kuormittaa vain
lisäakkua. Jos akkujännite alittaa Ubatt = 10,5 V, kytkeytyy vaihtosuuntaaja pois päältä.
6.6 DC-Kit-3 ja Dometic B2200 / B1600 Plus
z Kytkentäkaavio, ks. sivu 8
z Kattoilmastointilaite: Dometic B2200 / B1600 Plus
z Latausvirranjakaja: ECL-102
z Vaihtosuuntaaja: SinePower SP1500 (tuotenro MSK1500-012)
Laturijännite UD+ mitataan. Jos tämä jännite ylittää asetetun jännitearvon Ue
(12,5 V-14,0 V), sulkeutuu relekontakti 30/87 (akku I/akku II) tehoreleestä.
Käynnistysakku ja lisäakku liitetään siten matalalla impedanssilla rinnakkain yhteen
ja ne ladataan yhdessä laturista.
UD+ > Ue:lla avataan kontakti I2/I5. Siten ilmastointilaite on kytketty päälle.
Jos laturijännite alittaa asetetun ala-arvon Ua (10,5 V-12,5 V) ilmastointilaitteen korkeasta
kuormituksesta johtuen, avautuu relekontakti 30/87 (akku I/akku II). Relekontakti I2/I5
suljetaan myös ja se katkaisee ilmastointilaitteen virran
Laturi lataa nyt käynnistysakun (tuulettimen virranotto on matala). Jos asuntoautossa on
akkujen välinen liitosjohto, latautuu myös lisäakku.
Kun laturin UD+ latausjännite saavuttaa jälleen asetetun jännitearvon Ue, kytkeytyvät
tehorele ja ohjausrele jälleen päälle. Ilmastointilaitteen kompressori käynnistyy jälleen.
Jos ajoneuvon moottori ei ole päällä, (UD+ = 0 V) ovat relekontakti 30/87 (akku I/akku II)
ja relekontakti I2/I5 avattu. Ilmastointilaitetta voi käyttää ja se kuormittaa vain lisäakkua.
Jos akkujännite alittaa Ubatt = 10,5 V, kytkeytyy vaihtosuuntaaja pois päältä.
_ECL-75_102.book Seite 170 Donnerstag, 6. Mai 2010 4:43 16