GTb 200 A
13
Musiikkisignaalin tullessa Subwoofer-boksi kytkeytyy auto-
maattisesti toimintaan.
Jos musiikkisignaalin tulo lakkaa yli 60 sekunniksi, GTb 200 A
kytkeytyy jälleen automaattisesti pois päältä.
Liitäntä (ks. sivu 29 / kuva 2)
Liitäntä 6 yhdistetään plussaan akkuun ja liitäntä 7 mii-
nukseen auton maadoituksen. GTb 200 A:n ohjauksen tulisi
tapahtua mieluiten 2-kanavaisesti, valinnaisesti esivahvisti-
men lähtöjen tai autoradion kaiutinlähtöjen kautta. Ohjaus
yksinomaan oikean tai vasemman kanavan kautta on myös
mahdollista, koska musiikin ultrapienitaajuinen osuus on
tavallisesti molemmissa kanavissa identtinen.
Esivahvistimen lähdöt kytketään suojatun äänijohtimen
kautta Subwoofer-boksin Cinch (RCA)-liittimiin.
Kaiutinlähtöjen kautta tapahtuvassa ohjauksessa tulojoh-
timet
8/9 ohjataan lähimpinä oleviin kaiutinkaapeleihin
(etu- tai takaosa) vasemmalla ja oikealla. Nämä yhdistetään
erotettuna ja tuloliitäntöjen kanssa. Liitäntöjen + tai - napai-
suus täytyy ehdottomasti huomioida. Myös siltapääteasteet
(BTL) voidaan kytkeä suoraan, ilman lisäadapteria.
TIM-toiminto:
Aktivoidulla TIM-toiminnolla varustetuissa autoradioissa
GTb 200 A:ta ei tule ohjata RCA-tulojen kautta, vaan autora-
dion kaiutinlähtöjen kautta (katso käyttöohjeiden sivu 29 /
kuva 2).
1 Tuloherkkyys
2 Vaiheasento
3 Ylärajataajuus
4 Liitäntäkaapeli
5 Esivahvistintulot
6 + akku
7 - maadoitus
8 Vasen kaiutintulo
9 Oikea kaiutintulo
: Sulake 10 A
; Tilanäyttö (Protect/Power)
Asetukset
Suosittelemme tekemään seuraavan perusasetuksen ennen
käyttöönottoa: herkkyys (Gain) 1 minimiin, vaihe 2 0°:een,
suodatin (Crossover) 3 n. 80 Hz:iin. Kytke laitteisto päälle ja
valitse erittäin bassopitoinen musiikkikappale.
Nosta stereolaitteen äänenvoimakkuus haluamallesi tasolle.
Käännä sitten Gain-säädintä
1 varovasti voimakkaammalle
niin paljon, kunnes kuulet bassojen vahvistuvan huomatta-
vasti. Valitse sen jälkeen Crossover-säätimellä 3 sellainen
suodatinasento, joka takaa selväpiirteisen bassoäänen. Tar-
vittaessa asetus täytyy optimoida säätämällä Gain-säädintä
1 ja suodatinsäädintä 3 vuorotellen.
Jylisevä basso liiallisella voimakkuudella vaatii taajuudeltaan
matalan suodatinasetuksen.
Vaihesäädin tulee säätää niin, että basso integroituu mah-
dollisimman hyvin äänensävyyn eikä kuulu erillisenä ääni-
lähteenä.
Tarkasta tekemäsi säädöt GTb 200 A:ssa myös bassosäädin
maksimiasennossa ja tarv. Loudness päällä. Subwoofer-bok-
sin ylisäätö liian suureksi valitulla vahvistuksella (kohta 1)
vääristää äänentoistoa ja voi rikkoa kaiuttimen.
Kierrätys ja hävitys
Toimita käytöstä poistettu tuote kierrätyspistee-
seen.
Oikeus muutoksiin pidätetään!
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Εισαγωγή
Διαβάστε προτού χρησιμοποιήσετε για πρώτη φορά τη
συσκευή αυτές τις οδηγίες χρήσης.
Για προϊόντα που έχουν αγοραστεί εντός της Ευρωπαϊκής
Ένωσης παρέχουμε εγγύηση κατασκευαστή. Για συσκευές
που αγοράστηκαν εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ισχύουν οι
όροι της εγγύησης που έχουν δημοσιευτεί από την αρμόδια
αντιπροσωπία μας σε κάθε χώρα. Τους όρους της εγγύησης
μπορείτε να τους πληροφορηθείτε στην ηλεκτρονική διεύ-
θυνση www.blaupunkt.com.
Οδηγίες ασφαλείας
Κατά τη διάρκεια της συναρμολόγησης και της σύνδεσης
προσέξτε παρακαλώ τις παρακάτω οδηγίες ασφαλείας
Αποσυνδέστε τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας! Εδώ
προσέξτε τις οδηγίες ασφαλείας του κατασκευαστή του
οχήματος.
Κατά το άνοιγμα των οπών προσέξτε να μην υποστούν
ζημιά τα εξαρτήματα του οχήματος.
Κατά την επέκταση του θετικού και αρνητικού καλωδίου
δεν επιτρέπεται να υπερβείτε τη διατομή των 2,5 mm
2
.
Σε περίπτωση εσφαλμένης εγκατάστασης μπορεί να
εμφανιστούν δυσλειτουργίες στα ηλεκτρονικά συστήματα
του οχήματος ή του ραδιοφώνου του αυτοκινήτου σας.
Οδηγίες τοποθέτησης και σύνδεσης
Για λόγους ασφαλείας πρέπει το GTb 200 A να στερεωθεί από
εξειδικευμένο τεχνίτη.
Κατά την επιλογή της θέσης τοποθέτησης πρέπει να επιλεγεί
ένα σημείο που να μην βρέχεται και που θα εξασφαλίζει την
επαρκή κυκλοφορία αέρα για την ψύξη του ενισχυτή.
Το GTb 200 A δεν επιτρέπεται να τοποθετηθεί στην εταζέ-
ρα, σε πίσω καθίσματα ή άλλα ανοιχτά προς τα μπροστά
σημεία.
Η επιφάνεια τοποθέτησης πρέπει να είναι κατάλληλη για τις
παρεχόμενες βίδες και να διασφαλίζει την καλή στερέωση
(βλέπε σελίδα 28 / εικόνα 1).
Το καλώδιο ρεύματος του ενισχυτή πρέπει να απέχει το πολύ
30 εκ. από την μπαταρία και να είναι εφοδιασμένο με μία
ασφάλεια, για να προστατευτεί η μπαταρία του οχήματος σε
–
–
–
–
GTb_200_A_22LG.indd 13GTb_200_A_22LG.indd 13 21.10.2010 14:16:25 Uhr21.10.2010 14:16:25 Uhr