Latauslaitetta saa käyttää vain kuivissa sisätiloissa. Käyttämätön laite on irrotettava verkosta. Laitetta ei saa
käyttää, jos sen kotelo tai verkkojohto on vioittunut. Koteloa ei saa avata.
Latauslaite käynnistyy automaattisesti, kun akku on liitetty ja verkkovirta on kytketty. Akkupaketti liitetään
tavallisesti laitteen mukana seuraavien liittimien avulla. Jos punainen merkkivalo vilkkuu vielä testausvaiheen
jälkeen (kauemmin kuin 10 sekunnin kuluttua liittämisestä), on akkujen oikea napaisuus tarkistettava.
Napaisuuden vaihto tapahtuu kuvan 5 mukaan. Jos punainen merkkivalo vilkkuu edelleen, on akku viallinen
tai kennojen lukumäärä väärä (alle 4 kennoa (4,8 V) tai yli 10 kennoa (12 V)).
Testivaiheen jälkeen alkaa lataus, jolloin punainen merkkivalo palaa jatkuvasti. Latauksen päätyttyä laite
siirtyy automaattisesti ylläpitolataukseen, jolloin punainen merkkivalo sammuu ja vihreä merkkivalo alkaa
vilkkua. Purkaus käynnistetään painamalla painiketta (3) noin 2 sekunnin ajan. Purkausta ei pidä suorittaa
muulloin kuin välittömästi testausvaiheen jälkeen. Purkaus voi akuista riippuen kestää useita tunteja ja laite
siirtyy sen jälkeen automaattisesti lataustilaan.
(vain ACS 410 mobil)
Mallissa ACS 410 mobil on verkkoliitännän lisäksi tasavirtaliitäntä, joka yhdistetään mukanaseuraavalla
kaapelilla auton savukkeensytyttimen istukkaan. Huomattava, että henkilöautoissa (12...16 V) voidaan ladata
vain 4...6 kennon akkupaketteja (4,8...6,0 V). Kuorma-autoissa (24...32 V) on mahdollista ladata 4...10
kennoa (4,8 ... 12,0 V)
Ladattavia akkuja ei saa hävittää talousjätteen mukana. Käytetyt akut toimitetaan myyjälle tai erityiseen
paristojen keruukeskukseen.