DC-Kitin käyttö DC-Kit1
116
Ajokäyttö: Virtaa 12-V:n akusta
➤ Käynnistä vaihtosuuntaaja kaukosäätimellä.
➤ Käytä kattoilmastointilaitetta sen käyttöohjeen mukaisesti.
Ajokäyttö: Virtaa 12-V:n akusta moottorin ollessa sammutettuna
Kun vaihtosuuntaaja kytkeytyy pois käyttöakun alijännitteen vuoksi (10,5 V),
ei sen pistorasiassa ole enää jännitettä ja kattoilmastointilaite sammuu. Vaih-
tosuuntaaja pysyy valmiustilassa.
Kun käyttöakun jännite saavuttaa vaihtosuuntaajan käynnistysarvon, on sen
pistorasiassa jälleen jännitettä.
Käynnistä kattoilmastointilaite uudelleen manuaalisesti, koska kattoilmas-
tointilaitteen ohjauselektroniikka tulee aktivoida uudelleen jännitekatkoksen
jälkeen.
Ajokäyttö: Virtaa 12-V:n akusta moottorin ollessa käynnissä
Ajokäytössä laturin ollessa aktiivinen käynnistys- ja käyttöakku on liitetty säh-
köisesti. Siten laturi voi ladata käyttöakun.
Käynnistysakkuja ei saa syväpurkaa kuten käyttöakkuja. Käynnistysakun
suojaamiseksi latausvirran jakaja irrottaa käynnistysakun käyttöakusta, kun
käynnistysakun latausjännite laskee alle 10,5 V. Siten varmistetaan myös,
että käyttöakku lataa käynnistysakkua.
Kun latausjännitteen säädin irrottaa liitännän käyttöakkuun alijännitteen
vuoksi, kytkee se samalla kattoilmastointilaitteen kompressorin pois.
Vaihtosuuntaaja pysyy yhä aktiivisena ja sen pistorasiassa on jännitettä.
Kun käyttöakun jännite saavuttaa latausvirran jakajan käynnistysvirran,
kytketään kattoilmastointilaitteen kompressori taas päälle.
Jos käyttöakun jännite putoaa edelleen ja laskee vaihtosuuntaajan sammu-
tusarvon 10,5 V alle, sammutetaan vaihtosuuntaaja (kappale ”Ajokäyttö:
Virtaa 12-V:n akusta moottorin ollessa sammutettuna” sivulla 116).
8.2 Laitteen sammuttaminen
➤ Katkaise virta ensin ilmastointilaitteesta.
➤ Sammuta vaihtosuuntaaja kaukosäätimestä pois.
DC-Kit1.book Seite 116 Donnerstag, 6. Mai 2010 4:05 16